8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Ik heb *veel* foto's, komen er zo aan. Moet eerst ff koffie hebben anders komt dat niet goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Walt »

Van wie is dat indrukwekkende systeem met de houten hoorns? Klonk dat goed?
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen allemaal,

was weer gezellig & interessant.
Nu moet de boel de trappen weer op....zucht....da's weer effe minder na zo'n ZBA-dagje (als je spullen meeneemt).

Barry: dank voor het mogelijk maken van dit audio-treffen.

Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
Van wie is dat indrukwekkende systeem met de houten hoorns? Klonk dat goed?
Audio Creative, ik heb het 2 nummers gehoord en kon er goed naar luisteren hoor!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen,

Heb me prima vermaakt gisteren, dankzij het grote aantal demonstrateurs, hulde! Een groot dankjewel aan iedereen die met spullen heeft lopen sjouwen en de moeite heeft willen nemen =D>
Het aantal bezoekers zijn er wel eens meer geweest, zullen er ongeveer 100 zijn geweest. Misschien het weer? Weet wel dat er in mijn eigen vrienden/kennissenkring veel zieken zijn, speelt misschien ook. Daardoor wel veel ruimte bij de demonstraties, alhoewel het in de kamer waar Reinout / Hans / Sander stonden het juist weer erg vol was, dat had ik achteraf gezien anders moeten plannen. Iets voor volgend jaar.

Opvallend vond ik de kwaliteit van de 'low budget' systemen als ik dat zo oneerbiedig mag zeggen: de Twentyfive van Tony. Prachtige speaker, wat onconventioneel om te zien, met een opvallend mooi stereo beeld. Zat wat uit het midden, ook daar erg prettig. Copper project van Joram, de verwachtingen waren natuurlijk ook hoog gespannen, maar zijn meer dan waar gemaakt. Prachtige speaker, mooi uitgebalanceerd, deed het prima in kamer 2 waar ze stonden. Ook om te zien een plaatje, complimenten voor de afwerking. Dan de No Budget monitor van Sander, die ook liet horen at je met een laag budget iets goed klinkends neer kunt zetten.

Ton stond samen met Elko in een kamer en hadden samen *veel* sets staan, super dat jullie de moeite hebben genomen dit allemaal mee te nemen.

In kamer 6 de meetsessie met het opbouwende commentaar en tips voor verbetering van Jeroen. Leerzaam, Jeroen was eigenlijk ziek maar met de flesjes neusdruppels in de aanslag is hij de dag door gekomen.

En dan het systeem waar Jeroen, Stephan en Erik aan hebben gewerkt. Enigszins gebaseerd op het Omniwave systeem van Leo de Klerk, vond dit veel en veel beter (eigenlijk 'gewoon' klassiek d'Appolito). Gisteren op de luisterdag heeft het systeem eigenlijk voor het eerst gedraaid, en er kwamen wat kinderziektes naar voren: een ring/baffle die niet goed aansluit, en 1 vd woofers lijkt niet helemaal lekker, Jeroen vermoedt iets met de spreekspoel. Maar een ontzettend gaaf project, 3D prints van Stephan in woofer ring en voet, laat zien dat dit z'n intrede heeft gedaan in de luidspreker wereld. Versterking/DSP Hypex Fusion amps in deze demo.
Ik denk dat we de komende jaren hier veel van gaan horen, heeft ontzettend veel potentie. Een systeem waar niet alleen Omni wordt beloofd maar waar je dit ook hoort. Was erg onder de indruk, goed werk!

Graag wil ik tot slot Joop bedanken, de beheerder van het wijkcentrum, ook voor hem is het een dag waarop 'ie normaal gesproken niet werkt. Michiel en Robertjan voor hun hulp, en natuurlijk de kassadames die me hebben geholpen. Joram en echtgenote ook nog voor de versnapering, had niet gehoeven, maar komt zeker op :goedzo:

Genoeg gepraat, foto's. Tot volgend jaar allemaal!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Pics.
Bijlagen
IMG_1432.JPG
IMG_1433.JPG
IMG_1434.JPG
IMG_1435.JPG
IMG_1436.JPG
IMG_1437.JPG
IMG_1438.JPG
IMG_1439.JPG
IMG_1440.JPG
IMG_1441.JPG
IMG_1443.JPG
IMG_1444.JPG
IMG_1445.JPG
IMG_1448.JPG
IMG_1450.JPG
IMG_1451.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Pics.
Bijlagen
IMG_1452.JPG
IMG_1454.JPG
IMG_1455.JPG
IMG_1456.JPG
IMG_1457.JPG
IMG_1458.JPG
IMG_1459.JPG
IMG_1460.JPG
IMG_1461.JPG
IMG_1463.JPG
IMG_1464.JPG
IMG_1465.JPG
IMG_1466.JPG
IMG_1467.JPG
IMG_1468.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Pics.
Bijlagen
IMG_1469.JPG
IMG_1470.JPG
IMG_1471.JPG
IMG_1472.JPG
IMG_1473.JPG
IMG_1474.JPG
IMG_1475.JPG
IMG_1476.JPG
IMG_1477.JPG
IMG_1478.JPG
IMG_1479.JPG
IMG_1480.JPG
IMG_1481.JPG
IMG_1482.JPG
IMG_1483.JPG
IMG_1484.JPG
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Jan Geert »

hannesie schreef:
Techniek laat je soms achter de oren krabbelen, nou ja, maak jij het ook eens mee. :lol: :lol:
Inderdaad, ik denk dat ze het traditionele "Hannesie hannest aan zijn wifi streamer tijdens de luisterdag" best hebben gemist gisteren... :hide:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rjmulder »

Barry weer bedankt voor het organiseren.
Verder iedereen die aanwezig was bedankt voor de leuke/gezellige dag, weer mooie dingen gezien en gehoord en leuke gesprekken gehad.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Gelukkig heb ik niets gemist! :roll:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Gelukkig heb ik niets gemist! :roll:
Spijt komt altijd achteraf :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Breda in aantocht Dre, da’s op zondag he?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door knuisje »

Barry weer bedankt voor de prima organisatie. Het was weer als vanouds.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door VintageHarry »

+1 Bedankt, Barry! Was een fijne en leerzame dag gisteren. Voor mij met name ook het hele meetproces van waar Jeroen steeds uitleg bij gaf. En veel goede luidsprekers gehoord!
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door tonvandeacker »

Even een paar woorden wat ik als prettig heb ervaren.

Als nieuwkomer ,zeg maar broekie op leeftijd, is het leuk om van de ervaren jongens tips te krijgen.
Iemand die dan een uurtje vanalles wil horen en vraagt om de speakers wat te verplaatsen vond ik helemaal te gek.
Positieve respons is ook zeer prettig...en dat heb ik gehad van diverse mensen.
Ook over hoe het eruit ziet.

Verder wat ik gehoord heb alleen maar lof....geweldig om zoveel hobbyisten bij elkaar te zien...en wat voor diverse creaties...gewoon geweldig.

De eerste ervaring is dus zeer positief.....dus ik ben al plannen voor Breda aan het maken.

Een tevreden Mens :yeah:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Leuk om je te zien Ton, m'n vrouw vraagt of je dochter (?) ook mee komt naar Breda?
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door RumoH »

Barry, bedankt voor de gezellige dag

Nog wat fotootjes

Scamo kloon van Zweitse
DSC03415.JPG

Eigen ontwerpje van Zweitse
DSC03417.JPG

SB Acoustics Triplet
DSC03419.JPG
Op de achtergrond natuurlijk de SB Acoustics ARA
DSC03420.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Mooie toevoeging, foto's, die had ik niet op het rolletje staan.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Shadow schreef:
Breda in aantocht Dre, da’s op zondag he?
Tja,die datum valt ook zeer ongelukkig........
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Die is nog niet bekend, toch....?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ray5150 »

Apart ook, die "lijmklem versterker".
Ik kan me niet herinneren die eerder op het forum gezien te hebben ?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door beijert »

Ik was er helaas wat te kort bij maar vond het helemaal prima.

Mooie locatie en goed georganiseerd :goedzo:

Zat toch met enige verbazing te luisteren naar de twee goedkoopste luidspreker systemen. Echt wel bang for your Buck.

Het hoornsysteem vond ik prachtig gebouwd maar het geluid bleef mijn inziens wat te veel aan de luidsprekers plakken waar ik de Supravox/compression driver met coupler meer in mijn straat ligt. Een smaak kwestie denk ik.


Volgend jaar ben ik er zelf natuurlijk met de "low" budget wedstrijd. Dan zullen jullie wat beleven :hide:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

beijert schreef:
Volgend jaar ben ik er zelf natuurlijk met de "low" budget wedstrijd. Dan zullen jullie wat beleven :hide:
:rock: :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

@ Ray :rofl: Dat ze het lef hebben, zonder onze toestemming... !! :hide:
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 03 feb 2019, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”