Hans is er deze keer om 06:00uur. Dus het werkt deze keer op tijd.hannesie schreef:Ik neem een Roon en kleine lms/squeezebox server mee
Daar zit een aardig stukje muziek op ruim 4 uur..
Naar de 4 streamers en 2 Dac,'s.
8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Helaas zijn de intenties van Hans niet altijd een garantie op succes...

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hij neemt tenminste wat mee!
Al hebben we in het verleden......
Al hebben we in het verleden......
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Precies, hij sleept iedere keer weer alles mee.

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Daar heb je in Breda anders wel gemak van gehad.
Neem nu weer mijn huidige server mee, scheelt stuk irritatie.
Neem nu weer mijn huidige server mee, scheelt stuk irritatie.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Zojuist zo ingesteld, dit werkt probleemloos, mits er een goede 4G verbinding is, maar daar ga ik gemakshalve vanuit?SSassen schreef:... In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Yep!SSassen schreef:Zojuist zo ingesteld, dit werkt probleemloos, mits er een goede 4G verbinding is, maar daar ga ik gemakshalve vanuit?SSassen schreef:... In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden...
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet 
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Bij mij het zelfde probleem. Eventueel mijn demo sessie ruilen met zweitse? Dan kan het wel.Shadow schreef:Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik vind het prima.sevenup schreef:Bij mij het zelfde probleem. Eventueel mijn demo sessie ruilen met zweitse? Dan kan het wel.Shadow schreef:Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Zie het mannen, niet handig nee. Eea omgegooid. Je meetsessie sluit nu naadloos aan op je demo Joram (meetsessie zal wel uitlopen, komt goed
).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Geen Joram ook een 150kV demo? Zo ja, dan pak ik mijzelf alvast goed in
...
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Nee binnenkort doe ik misschien alleen nog maar KeV en MeV Sander
Reinout is van de gevaarlijke hoogspanning mét aanraakingsmogelijkheid op luisterdagen
Reinout is van de gevaarlijke hoogspanning mét aanraakingsmogelijkheid op luisterdagen
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goedemorgen Shadow,
zal me netjes gedragen. Ik blijf braaf onder de 200 Volt.....voor een 2 Watt buizenversterkertje.
Moet genoeg zijn voor een 96 dB speaker ?!
Vandaag sjouw ik deze spullen van zolder naar beneden. Uitkijkend naar zaterdag !
Met muzikale groet,
Reinout
zal me netjes gedragen. Ik blijf braaf onder de 200 Volt.....voor een 2 Watt buizenversterkertje.
Moet genoeg zijn voor een 96 dB speaker ?!
Vandaag sjouw ik deze spullen van zolder naar beneden. Uitkijkend naar zaterdag !
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik ben benieuwd, wat jij mee neemt klinkt altijd wel goed 
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goedemorgen Shadow,
dank voor het compliment !
Ik ben altijd blij verrast op zo'n audio-treffen om de vindingrijkheid van mede-audioten. Je ziet daar soms kunststukjes met ideeën/oplossingen die gewoon niet in de commerciële audio voorkomen. Altijd genieten.
De boel is naar beneden gesjouwd en staat even lekker door te blazen. Met die 2 Watt heb je meeeer dan voldoende geluidsdruk in de woonkamer (13 meter diep).
Ik zorg voor een dikke viltmat die door de kastversteviging heen kan worden gevlochten om het geheel wat aan te passen aan de demping/akoestiek in Hengelo. Op de ETF zijn er 50 Watt versterkers aan de Supravox/Faital's gehangen; ik ben nu met een schamel Wattje al bang voor de buren.
Tot zaterdag
Met muzikale groet,
Reinout
dank voor het compliment !
Ik ben altijd blij verrast op zo'n audio-treffen om de vindingrijkheid van mede-audioten. Je ziet daar soms kunststukjes met ideeën/oplossingen die gewoon niet in de commerciële audio voorkomen. Altijd genieten.
De boel is naar beneden gesjouwd en staat even lekker door te blazen. Met die 2 Watt heb je meeeer dan voldoende geluidsdruk in de woonkamer (13 meter diep).
Ik zorg voor een dikke viltmat die door de kastversteviging heen kan worden gevlochten om het geheel wat aan te passen aan de demping/akoestiek in Hengelo. Op de ETF zijn er 50 Watt versterkers aan de Supravox/Faital's gehangen; ik ben nu met een schamel Wattje al bang voor de buren.
Tot zaterdag
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ho Ho Ho Ho Reinout,
Je bedoeld 130W half open

Je bedoeld 130W half open
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
WOW! Ik vond m'n 6C33's al best fors kwa formaat ... maar dit is andere koek!BUIZERD schreef:IMAG2050.jpg
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Die versterkers moeten eigenlijk wat hoger staan, dan kan je je krantje er bij lezen.

-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ha Buizerd,
precies...ZO stonden ze op afgelopen ETF. Niet als hoofdspeaker (was toebedeeld aan een podium-vullende Klangfilm) maar als handige alleskunner waar menig versterker aan heeft "gehangen". Van groot tot klein vermogen (deze speakers hebben de fijne combinatie om niet alleen netjes te klinken maar ook met een gezond rendement EN max toegestaan wattage).
Bij je foto staat Hans' versterker: een waanzinnig uitgevoerd modulair bouwwerk waar je dus VERSCHILLENDE buizen in kan zetten. In dit geval staat er een GM-100 in (met die 17V/18A gloeidraad inderdaad een meer dan geschikte leeslamp.......). Deze Hans komt mogelijk ook aanstaande ZBA-Hengelo binnenvallen ?! Leuk !
Positief commentaar op de speakers: ik heb te horen gekregen dat ze deze in 2019 graag terugzien...ze waren erg makkelijk in gebruik voor vele deelnemers.
"Negatief" commentaar (= opbouwend commentaar): bij heftig vermogen en zware basdreunen begon de kast (40 mm baffle en boven/onder-plaat en 25 mm zijplaat) toch te resoneren.....of ik daar wat aan kon doen:
- bijna 8 kg alubutyl plaatverzwaring/demping;
- zijdelinge verbindingen door 8 mm draadeind; keurig gedempt met industriële trillingsdempers.
De boel staat weer netjes aan de zijkant voor meenemen zaterdag. Heb gelijk een doosje verkoopmateriaal klaargezet.
- Elco's 25 uF / 450 VDC (nieuw)
- paneelmeterjes 10 VDC en 200 mA (nieuw)
- vifa DTG35-06
- koellichamen (allen dezelfde vorm; alleen de lengte is anders)(nieuw) Tot zaterdag,
Reinout
precies...ZO stonden ze op afgelopen ETF. Niet als hoofdspeaker (was toebedeeld aan een podium-vullende Klangfilm) maar als handige alleskunner waar menig versterker aan heeft "gehangen". Van groot tot klein vermogen (deze speakers hebben de fijne combinatie om niet alleen netjes te klinken maar ook met een gezond rendement EN max toegestaan wattage).
Bij je foto staat Hans' versterker: een waanzinnig uitgevoerd modulair bouwwerk waar je dus VERSCHILLENDE buizen in kan zetten. In dit geval staat er een GM-100 in (met die 17V/18A gloeidraad inderdaad een meer dan geschikte leeslamp.......). Deze Hans komt mogelijk ook aanstaande ZBA-Hengelo binnenvallen ?! Leuk !
Positief commentaar op de speakers: ik heb te horen gekregen dat ze deze in 2019 graag terugzien...ze waren erg makkelijk in gebruik voor vele deelnemers.
"Negatief" commentaar (= opbouwend commentaar): bij heftig vermogen en zware basdreunen begon de kast (40 mm baffle en boven/onder-plaat en 25 mm zijplaat) toch te resoneren.....of ik daar wat aan kon doen:
- bijna 8 kg alubutyl plaatverzwaring/demping;
- zijdelinge verbindingen door 8 mm draadeind; keurig gedempt met industriële trillingsdempers.
De boel staat weer netjes aan de zijkant voor meenemen zaterdag. Heb gelijk een doosje verkoopmateriaal klaargezet.
- Elco's 25 uF / 450 VDC (nieuw)
- paneelmeterjes 10 VDC en 200 mA (nieuw)
- vifa DTG35-06
- koellichamen (allen dezelfde vorm; alleen de lengte is anders)(nieuw) Tot zaterdag,
Reinout
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Je kunt er zelfs je kopje thee mee warm houden

-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
De buis in bovenstaande foto is trouwens een GMI-30 (= 6C21); een andere mogelijkheid op Hans' versterker......
Als je goed kijkt zie je een EML300B als driver. Die had ik ook op mijn TB3/1000-bakken; geweldig fraaie triode.
Maar die TB3/1000 versterker is nu weg want ik heb daar een draaitafel-project voor ingeruild (viewtopic.php?f=20&t=26167 )
Als je goed kijkt zie je een EML300B als driver. Die had ik ook op mijn TB3/1000-bakken; geweldig fraaie triode.
Maar die TB3/1000 versterker is nu weg want ik heb daar een draaitafel-project voor ingeruild (viewtopic.php?f=20&t=26167 )
