8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Ik neem een Roon en kleine lms/squeezebox server mee
Daar zit een aardig stukje muziek op ruim 4 uur..
Naar de 4 streamers en 2 Dac,'s.
Hans is er deze keer om 06:00uur. Dus het werkt deze keer op tijd. :mrgreen:



:hide: Sorry Hans!!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ds23man »

Helaas zijn de intenties van Hans niet altijd een garantie op succes...


:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Hij neemt tenminste wat mee! :goedzo:

Al hebben we in het verleden...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door FR_Aad »

Precies, hij sleept iedere keer weer alles mee.
:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Daar heb je in Breda anders wel gemak van gehad.
Neem nu weer mijn huidige server mee, scheelt stuk irritatie.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

SSassen schreef:
... In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden...
Zojuist zo ingesteld, dit werkt probleemloos, mits er een goede 4G verbinding is, maar daar ga ik gemakshalve vanuit?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

SSassen schreef:
SSassen schreef:
... In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden...
Zojuist zo ingesteld, dit werkt probleemloos, mits er een goede 4G verbinding is, maar daar ga ik gemakshalve vanuit?
Yep!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet :lol:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door sevenup »

Shadow schreef:
Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet :lol:
Bij mij het zelfde probleem. Eventueel mijn demo sessie ruilen met zweitse? Dan kan het wel.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Zweitse »

sevenup schreef:
Shadow schreef:
Barry, je hebt mij in m’n demo tijdvak bij Jeroen in gepland, ik ben groot, maar in kamer 3 & 6 tegelijk zijn lukt me niet :lol:
Bij mij het zelfde probleem. Eventueel mijn demo sessie ruilen met zweitse? Dan kan het wel.
Ik vind het prima.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Zie het mannen, niet handig nee. Eea omgegooid. Je meetsessie sluit nu naadloos aan op je demo Joram (meetsessie zal wel uitlopen, komt goed :mrgreen: ).
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

Geen Joram ook een 150kV demo? Zo ja, dan pak ik mijzelf alvast goed in :D ...
1920.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Nee binnenkort doe ik misschien alleen nog maar KeV en MeV Sander :wink:
Reinout is van de gevaarlijke hoogspanning mét aanraakingsmogelijkheid op luisterdagen :lol:
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Shadow,
zal me netjes gedragen. Ik blijf braaf onder de 200 Volt.....voor een 2 Watt buizenversterkertje.
Moet genoeg zijn voor een 96 dB speaker ?!
Vandaag sjouw ik deze spullen van zolder naar beneden.
6C45PP versterker;feitelijk alleen een paartje voorbuisjes in PP.
6C45PP versterker;feitelijk alleen een paartje voorbuisjes in PP.
Open baffle met Supravox en een FaitalPro voorzien van een K-tube. Lekker dynamisch
Open baffle met Supravox en een FaitalPro voorzien van een K-tube. Lekker dynamisch
Uitkijkend naar zaterdag !
Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Ik ben benieuwd, wat jij mee neemt klinkt altijd wel goed :goedzo:
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Shadow,

dank voor het compliment !
Ik ben altijd blij verrast op zo'n audio-treffen om de vindingrijkheid van mede-audioten. Je ziet daar soms kunststukjes met ideeën/oplossingen die gewoon niet in de commerciële audio voorkomen. Altijd genieten.

De boel is naar beneden gesjouwd en staat even lekker door te blazen. Met die 2 Watt heb je meeeer dan voldoende geluidsdruk in de woonkamer (13 meter diep).
Ik zorg voor een dikke viltmat die door de kastversteviging heen kan worden gevlochten om het geheel wat aan te passen aan de demping/akoestiek in Hengelo.
De meeneem-set staat vast beneden.
De meeneem-set staat vast beneden.
Achterzijde vrij. Voorkeur.
Achterzijde vrij. Voorkeur.
2 cm dik vilt door de verstevigingen heen te vlechten. Handig voor een lokale aanpassing indien nodig
2 cm dik vilt door de verstevigingen heen te vlechten. Handig voor een lokale aanpassing indien nodig
Op de ETF zijn er 50 Watt versterkers aan de Supravox/Faital's gehangen; ik ben nu met een schamel Wattje al bang voor de buren.

Tot zaterdag
Met muzikale groet,
Reinout
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door BUIZERD »

Ho Ho Ho Ho Reinout,

Je bedoeld 130W half open :lol: :lol: :lol:
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door BUIZERD »

DK8s.jpg
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door BUIZERD »

IMAG2050.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

BUIZERD schreef:
IMAG2050.jpg
WOW! Ik vond m'n 6C33's al best fors kwa formaat ... maar dit is andere koek! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Die versterkers moeten eigenlijk wat hoger staan, dan kan je je krantje er bij lezen. :sure: :sure:
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rdv300b833 »

Ha Buizerd,

precies...ZO stonden ze op afgelopen ETF. Niet als hoofdspeaker (was toebedeeld aan een podium-vullende Klangfilm) maar als handige alleskunner waar menig versterker aan heeft "gehangen". Van groot tot klein vermogen (deze speakers hebben de fijne combinatie om niet alleen netjes te klinken maar ook met een gezond rendement EN max toegestaan wattage).
Bij je foto staat Hans' versterker: een waanzinnig uitgevoerd modulair bouwwerk waar je dus VERSCHILLENDE buizen in kan zetten. In dit geval staat er een GM-100 in (met die 17V/18A gloeidraad inderdaad een meer dan geschikte leeslamp.......). Deze Hans komt mogelijk ook aanstaande ZBA-Hengelo binnenvallen ?! Leuk !
Positief commentaar op de speakers: ik heb te horen gekregen dat ze deze in 2019 graag terugzien...ze waren erg makkelijk in gebruik voor vele deelnemers.
"Negatief" commentaar (= opbouwend commentaar): bij heftig vermogen en zware basdreunen begon de kast (40 mm baffle en boven/onder-plaat en 25 mm zijplaat) toch te resoneren.....of ik daar wat aan kon doen:
- bijna 8 kg alubutyl plaatverzwaring/demping;
- zijdelinge verbindingen door 8 mm draadeind; keurig gedempt met industriële trillingsdempers.

De boel staat weer netjes aan de zijkant voor meenemen zaterdag.
Gereed voor Hengelo !
Gereed voor Hengelo !
Heb gelijk een doosje verkoopmateriaal klaargezet.
- Elco's 25 uF / 450 VDC (nieuw)
- paneelmeterjes 10 VDC en 200 mA (nieuw)
- vifa DTG35-06
- koellichamen (allen dezelfde vorm; alleen de lengte is anders)(nieuw)
condensatoren en paneelmetertjes
condensatoren en paneelmetertjes
details condensatoren en paneelmetertjes
details condensatoren en paneelmetertjes
Koellichamen
Koellichamen
Vifa detail 1
Vifa detail 1
Vifa detail 2
Vifa detail 2
Tot zaterdag,
Reinout
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door BUIZERD »

Je kunt er zelfs je kopje thee mee warm houden :rofl: :rofl: :rofl:
Bijlagen
120.JPG
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door BUIZERD »

Ik kom zeker even op bezoek.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door rdv300b833 »

De buis in bovenstaande foto is trouwens een GMI-30 (= 6C21); een andere mogelijkheid op Hans' versterker......
Als je goed kijkt zie je een EML300B als driver. Die had ik ook op mijn TB3/1000-bakken; geweldig fraaie triode.
Maar die TB3/1000 versterker is nu weg want ik heb daar een draaitafel-project voor ingeruild (viewtopic.php?f=20&t=26167 )
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”