8 inch subwoofer: CSS Trio8 of .....
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
8 inch subwoofer: CSS Trio8 of .....
Ik wil voor in mijn werkkamer bij mijn PC een (niet al te grote) subwoofer bouwen. Daarvoor lijkt mij de CSS Trio8 wel wat.
Wie heeft er 1 te koop?
En als je er 2 hebt, weet ik voor die 2e ook vast wel een bestemming.
Edit: ondertussen heb ik wat alternatieven, die ik ook wel zou willen gebruiken....
Dit is mijn (actuele) Top 9:
Wie heeft er 1 te koop?
En als je er 2 hebt, weet ik voor die 2e ook vast wel een bestemming.
Edit: ondertussen heb ik wat alternatieven, die ik ook wel zou willen gebruiken....
Dit is mijn (actuele) Top 9:
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op ma 25 feb 2019, 19:36, 7 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: woofer CSS Trio8
die heb ik niet, mag t ook een setje Tangband W8-670C's zijn? kwam ik tegen onder een buro 
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: woofer CSS Trio8
Bedankt voor het aanbod HenkJan. Maar ik vind die woofer voor mijn toepassing (CB met LT) een wat te hoge Fs hebben. Ondanks zijn mooie lage Vas.
Ik wacht dus toch maar op een CSS Trio8 ....
Ik wacht dus toch maar op een CSS Trio8 ....
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op di 29 jan 2019, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Hij wilde eerst de Mivoc XAW-210 aan zijn PC knopen. Niet goed genoeg? 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Heb ik allemaal al geloosd. Wat moet je met al dat "discontinued" spul?wouter schreef:Pappaleo al gePBd?
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Tja, zoiets heb ik inderdaad begrepen....pappaleo schreef:Heb ik allemaal al geloosd. Wat moet je met al dat "discontinued" spul?wouter schreef:Pappaleo al gePBd?
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op di 29 jan 2019, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Na wat vergelijkwerk, heb ik toch een lichte voorkeur voor de CSS Trio8.Pjotr schreef:Hij wilde eerst de Mivoc XAW-210 aan zijn PC knopen. Niet goed genoeg?
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Is ook beter maar vraagt ook een flinke versterker als je met een LT aan de slag wilt. Trek maar minstens een UcD400 uit de kast. Of je dat nou voor bij de PC nodug hebt..........

- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Winisd laat zien dat de CSS Trio8 aan 116 watt voldoende heeft om bij 25 Hz aan zijn Xmax te komen. Vandaar mijn keuze van een UCD180. Lijkt mij een mooi combinatie.Pjotr schreef:Is ook beter maar vraagt ook een flinke versterker als je met een LT aan de slag wilt. Trek maar minstens een UcD400 uit de kast. Of je dat nou voor bij de PC nodug hebt..........![]()
Maar inderdaad zullen die versterker en woofer een vrij rustig "leven" gaan leiden....
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Ok, mannen. Dan maar mijn top 6 lijstje voor mijn toepassing.
Wie heeft er iets dat bij hem ligt te nietsen?
En voor de duidelijkheid: ik zoek er dus maar 1 en geen paartje. Tenzij iemand nr. 2 wil hebben.... Edit: de Mivoc AW2000 is ook een redelijk aardig alternatief.
En: voor de Transfer Audio AR20 sta ik ook open. Maar kent iemand die? Hoe goed zou haar vervorming zijn?
Wie heeft er iets dat bij hem ligt te nietsen?
En voor de duidelijkheid: ik zoek er dus maar 1 en geen paartje. Tenzij iemand nr. 2 wil hebben.... Edit: de Mivoc AW2000 is ook een redelijk aardig alternatief.
En: voor de Transfer Audio AR20 sta ik ook open. Maar kent iemand die? Hoe goed zou haar vervorming zijn?
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op zo 10 feb 2019, 17:06, 6 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
ik had er in Nescio gewoon een PS2.100 van 125 schamele wattjes, met een LT naar 30Hz q=0.5 op zitten. niemand horen klagen dat t niet klonkPjotr schreef:Is ook beter maar vraagt ook een flinke versterker als je met een LT aan de slag wilt. Trek maar minstens een UcD400 uit de kast. Of je dat nou voor bij de PC nodug hebt..........![]()
![]()
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Jawel, maar in hoeveel liter zat die? En een Q van 0,5 is al de halve amplitude op 30Hz: 1/4 van het nominaal vermogen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
liters weet ik niet meer, maar dit was de LT:
Zero: freq 58Hz, q=0.9
Pole: freq=30Hz, q=0.5
Zero: freq 58Hz, q=0.9
Pole: freq=30Hz, q=0.5
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
- Mivoc AW2000
- Lavoce SSF081.50 (heel erg mooie sub)
- Lavoce SSF082.00L (9mm xmax)
- STX W.20.300.2x2.MC (echt een beest met 9mm)
https://stx.pl/w-20-300-2x2-mc.html
- Transfer Audio AR20
Alternatief is ipv een 8" subwoofer kun je ook twee 6.5 inch pakken, zoals Reckhorn D-165
Wat is het probleem met de Fs trouwens, zoiets kun je toch gewoon corrigeren?
- Lavoce SSF081.50 (heel erg mooie sub)
- Lavoce SSF082.00L (9mm xmax)
- STX W.20.300.2x2.MC (echt een beest met 9mm)
https://stx.pl/w-20-300-2x2-mc.html
- Transfer Audio AR20
Alternatief is ipv een 8" subwoofer kun je ook twee 6.5 inch pakken, zoals Reckhorn D-165
Wat is het probleem met de Fs trouwens, zoiets kun je toch gewoon corrigeren?
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Die Tangband is inderdaad "maar" 6,5 inch met een SD van 140 cm. Dat geeft inderdaad 3 dB lagere SPLmax (bij gelijke) Xmax. dan de gemiddelde 8 inch woofer (Sd gem. ca. 210 cm2). Maar die Tangband heeft wel een Xmax.lin van 11.5 mm. Daarom heeft hij toch een grotere Vdmax dan bijv. de Seas L22RN4X en kwam die Tangband toch (net) door de selectie...
Verder ben ik er achter gekomen dat met een LT (in het gewenste CBvolume) de Fs van de woofer de hoeveelheid benodigd LT-gain bepaalt. Dus een lage Fs is dan wel zo fijn anders wordt de LT-gain zo groot.
Ik ga wel even kijken naar jouw suggesties OWC.
Verder ben ik er achter gekomen dat met een LT (in het gewenste CBvolume) de Fs van de woofer de hoeveelheid benodigd LT-gain bepaalt. Dus een lage Fs is dan wel zo fijn anders wordt de LT-gain zo groot.
Ik ga wel even kijken naar jouw suggesties OWC.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op di 29 jan 2019, 7:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Als ik het even snel nareken zit je dan op 12L met een boost van 6dB op 30Hz. Dat is niet onredelijk maar dan moet er onder de 30Hz niet veel meer gebeuren. Zou ik toch een extra HP op 25-30 Hz bij zetten. Of zit dat er al?Henkjan schreef:liters weet ik niet meer, maar dit was de LT:
Zero: freq 58Hz, q=0.9
Pole: freq=30Hz, q=0.5
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Pjotr, ik begrijp dat je wilt mee denken.... Maar dit is een "te koop gevraagd " topic.
Maar suggesties voor 8 inch woofer met lage Fs en lage Vas zijn welkom.
Maar suggesties voor 8 inch woofer met lage Fs en lage Vas zijn welkom.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
Die 11,5mm van de Tangband is wel een erg rooskleurige 11,5mm btw.
Maaruhm, als het enkel voor de PC is, waarom moet het dan trouwens een 8 inch zijn?
Of zit jij heel ver weg van je PC
Maaruhm, als het enkel voor de PC is, waarom moet het dan trouwens een 8 inch zijn?
Of zit jij heel ver weg van je PC
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: gezocht: woofer CSS Trio8
8inch woofer hoeft niet per se. De Tangband W6-1139SIF staat immers ook in mijn Top 6...
Maar de ervaring leert dat 8 inch wel vaak een lagere Fc heeft dan een kleinere woofer. En de sub moet wel echt laag gaan. Natuurlijk ga ik ook LT toepassen, maar als Fs al erg hoog ligt (voor een sub) dan moet de LTgain wel erg groot worden.
En kan gewoon een 8 inch goed kwijt. Zou bij een stabureau inderdaad moeilijker zijn....
De Mivoc AW2000 staat mij ook wel aan. Komt qua eigenschappen (en gewildheid) op nr. 6 van mijn Top 7.
Edit: en ook de Transfer Audio AR20 wel.... Op plaats 7 van mijn top 8.
Alhoewel ik (nog?) niet weet hoe het zit met de vervorming van de woofers in mijn Top 9 ......
Maar de ervaring leert dat 8 inch wel vaak een lagere Fc heeft dan een kleinere woofer. En de sub moet wel echt laag gaan. Natuurlijk ga ik ook LT toepassen, maar als Fs al erg hoog ligt (voor een sub) dan moet de LTgain wel erg groot worden.
En kan gewoon een 8 inch goed kwijt. Zou bij een stabureau inderdaad moeilijker zijn....
Edit: en ook de Transfer Audio AR20 wel.... Op plaats 7 van mijn top 8.
Alhoewel ik (nog?) niet weet hoe het zit met de vervorming van de woofers in mijn Top 9 ......
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op zo 10 feb 2019, 17:08, 5 keer totaal gewijzigd.
