Twisted Pear Buffalo II

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Ergens vorig jaar heb ik van forumlid René een bijna complete set voor een buffalo mkII dac overgenomen.
Daar wil ik eens een rustige start mee gaan maken.

Ik heb al even zitten spitten,maar dit is compleet nieuwe materie voor mij..... :mrgreen:

Wat heb ik:
De dac gemonteerd op een active linestage.
Voor een leek als mij een buffer?
DSC01076.JPG
leonvb-Buffalo_II_Integration_Guide_V1.0.5.pdf
(436.23 KiB) 340 keer gedownload
ivy3_manual_1_0.pdf
(836.05 KiB) 227 keer gedownload
ivy3_schematic_1_0.pdf
(56.91 KiB) 99 keer gedownload
Een regelbare voeding voor het 2x15v gedeelte:
DSC01077.JPG
placid_bp_manual_2_1_2.pdf
(917.85 KiB) 158 keer gedownload
placid_bp_2_1_2_schem.pdf
(38.33 KiB) 61 keer gedownload
Een regelbare voeding voor het 9v gedeelte:
DSC01078.JPG
placid_manual_2_0_1.pdf
(115.35 KiB) 198 keer gedownload
placid_2_0_1_schem.pdf
(25.71 KiB) 56 keer gedownload
Een printje wat het schakelen tussen digitale bronnen mogelijk maakt:
DSC01079.JPG
otto_schematic.pdf
(27.37 KiB) 45 keer gedownload
Hoe ik deze aan moet sluiten ben ik nog niet achter. :mrgreen:

Verder nog een toslink printje,maar die ga ik niet gebruiken.

Ik wil er wel een USB module tussen hebben,dan kan ik via de pc wat gaan stoeien met DSD en andere hoge resolutie formaten.

Dus nog nodig:
-Usb module
-2x15v 50VA trafo
-1x9v trafo 20VA
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

De trafo's zijn niet heel spannend,al gaat de voorkeur uit naar R-core.

Ik heb nu 2 USB receivers gezien:een Amanero http://www.twistedpearaudio.com/digital/amanero.aspx
Ze hebben er ook een isolator module bij,heeft dat nut?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Je hebt hier een complete DAC (op de eerste foto). Alleen trafo en USB Amenero nog nodig om een en ander aan te slingeren (via beide Placids uiteraard). Even een kleine hint naar de beide Placids: ik vond die dingen vreselijk lastig af te stellen en m.i. zijn daar veel eenvoudiger oplossingen voor. Maar omdat je ze hebt zou ik ze ook maar gebruiken :-)

Hint: kijk even welke AVCC boven op de dac zit. Als je de oude versie hebt en je zou eventueel nog wat bij Twisted Pear moeten bestellen dan zou ik gelijk een nieuwe versie meegestellen. Is een hele aardige verbetering.

Bedoel je met isolator de Cronus?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Kijk daar kan ik wat mee!
Ik ga eerst alles laten werken,daarna kijk ik wel even of er verdere upgrades gaan volgen.

Een isolator voor de USB.
Om aardlussen naar de pc te voorkomen of zo?

AVCC?
Ik ga even kijken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
Een isolator voor de USB.
Dat zal de combinatie Amanero-Hermes-Cronus zijn. Ik heb het werkende gehad maar om duistere redenen hield het ermee op en heb ik het nooit meer aan de praat gekregen. Maar toen het werkte klonk het absoluut fantastisch. Toen het niet meer werkte klonk het nergens naar...

dre schreef:
AVCC?
Ik ga even kijken.
AVCC staat bij de Tridents.
http://www.twistedpearaudio.com/power/trident-sr.aspx

Lees goed hoe die Placids afgesteld moeten worden. Zoals gezegd had ik daar zelf moeite mee.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Komt goed hoop ik......

Ik moet ook nog even kijken waar ik de 3.3v voor de usb vandaan kan halen.
Toen het niet meer werkte klonk het nergens naar...
Was dat na de vliegles? :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

dre schreef:
Was dat na de vliegles? :lol:
Nee, heb de hele bups verkocht. Was trouwens een BIIISE.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Eens kijken hoe ver ik kom!

Van de OTTO kan ik geen beschrijving vinden helaas......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Zijn er eigenlijk trafo's met 15v en 9v?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Zweitse »

Mooi ding, ik meen mij te herinneren dat er ook een komplete handleiding is voor het opbouwen, geschreven door een Nederlander. Is er niet één of ander Twisted Pear forum voor meer info?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Die staat bovenaan deze pagina. :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Als je die koopt icm Hermes-Cronus, moet je de Manera wel voorzien van de juiste firmware.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Amanero dus...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

De wie van de wat? :shock:

Kan die niet gewoon op de ingang aangesloten worden?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Shadow »

Met alle respect voor Jan z'n bruikbare info vind ik Hermus-Cronus wel een beetje als een ziekte klinken die niet weg gaat van goed douchen en wassen [-(
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Ik hoef ook geen Hermus-Cronus in ieder geval!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Hermes-Cronus tilt het ding wel naar een hoger niveau... Ikzelf gebruikte een USB naar Spdif. Ben de naam van het ding even kwijt...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Oh ja, Eem M2Tech Hiface...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door hannesie »

Als het gaat om het betere omzetten van USB naar !²S, dan is er 1 duidelijk goede oplossing de Originele Amanero, die Chinese zijn niet altijd goed te krijgen, geven nogal eens problemen.
Heb eventueel hier ook nog een Wave IO liggen voor jou, maar is niet zo (minder) gunstig. :mrgreen: :mrgreen:

En anders eens kijken op DIYINHK. of ebay.
https://www.ebay.com/itm/LJM-CM6631A-24 ... rk:23:pf:0
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Wat is er mis met die WaveIO? Bedenk me net dat ik die er ook nog tussen heb gehad...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Je kan/moet dus met I2S de DAC in.
Maar hoe kun je dan een schakeling maken tussen sp/dif en I2S,je wil tenslotte meerdere bronnen kunnen schakelen.
Als daar iets kant en klaars voor is ben ik zeker voor!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits ... 11792.html

Zo'n bordje i.c.m. Amanero USB module zou moeten kunnen werken?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door Leeuwarden »

Pagina 6 in de pdf van Leon.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twisted Pear Buffalo II

Bericht door dre »

Beter lezen! :roll:
Bedankt Jan! :goedzo:
Plaats reactie