8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Misschien kun je je het nog herinneren Elko, kamer 3? Zou ook nog kunnen, is iets groter. Maar 4 of 5 ook geen probleem.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Oja Elko, wil je ook je speakers bij Jeroen laten meten?
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
De kamers kan ik mij niet heel goed meer herinneren. Ik denk dat kamer 3 wel goed is, uiteraard vind ik 4 of 5 ook geen probleem. Een meetsessie bij Jeroen lijkt me ook leuk!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ok, noteer ik jou ook voor een meetsessie
Nog even een linkje naar je speakers, ben ik zelf eigenlijk ook wel erg benieuwd naar:
Ellam-FLEX-3W.
Kamer indeling kijken nog wel even naar, zal de week voor de luisterdag worden, komt goed.
Had eigenlijk nav vorig jaar nog wel wat C1 aanmelding verwacht
Nog C1-ers die hun creatie willen laten horen?
Ellam-FLEX-3W.
Kamer indeling kijken nog wel even naar, zal de week voor de luisterdag worden, komt goed.
Had eigenlijk nav vorig jaar nog wel wat C1 aanmelding verwacht
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Klopt, dat zijn ze! Nu zijn die van Troels wel heel mooi, die van mij missen nog wat puntjes op de i. Ze bevallen mij in iedergeval zeer goed.Barry2001 schreef:Ok, noteer ik jou ook voor een meetsessieNog even een linkje naar je speakers, ben ik zelf eigenlijk ook wel erg benieuwd naar:
Ellam-FLEX-3W.
Kamer indeling kijken nog wel even naar, zal de week voor de luisterdag worden, komt goed.
Had eigenlijk nav vorig jaar nog wel wat C1 aanmelding verwachtNog C1-ers die hun creatie willen laten horen?
Jammer, want C1 ziet er ook interessant uit. Lees de laatste tijd veel over dipole ontwerpen op de site van Linkwitz.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mooi! Ik kijk er naar uit, vooral omdat ik ook open baffles heb én ooit van plan was om die 6C33C te maken. Hans was zelfs met zijn eerdere versie bij mij geweest en ik was er toen helemaal van onder de indruk. Ben erg benieuwd naar de combinatie!Barry2001 schreef:Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:
NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.
Ook welkom natuurlijk!
Ik weet niet of ik me ook als bezoeker moet aanmelden, ik had het geloof ik al eerder gezegd, maar bij deze dan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Jazeker Zweitse, we gaan 'm noteren, gaf dat je er weer bij bentZweitse schreef:Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Volgens mij is deze versterker niet van hemzelf, maar heeft hij er wat aan gemodificeerd. En dat laatste weet ik zeker want er zitten printen van mij inReneN schreef:Mooi! Ik kijk er naar uit, vooral omdat ik ook open baffles heb én ooit van plan was om die 6C33C te maken. Hans was zelfs met zijn eerdere versie bij mij geweest en ik was er toen helemaal van onder de indruk. Ben erg benieuwd naar de combinatie!Barry2001 schreef:Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:
NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.
Ook welkom natuurlijk!
Ik weet niet of ik me ook als bezoeker moet aanmelden, ik had het geloof ik al eerder gezegd, maar bij deze dan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Oja Zweitse, wil jij ook met je speakers in de meetsessie meedoen?Barry2001 schreef:Jazeker Zweitse, we gaan 'm noteren, gaf dat je er weer bij bentZweitse schreef:Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoi Barry,
Ik wil ook graag voor mijn eerste luisterdag ooit naar Hengelo.
Ik wil graag 2 Luidspreker sets meenemen.
De CNO/DXT wil ik graag laten meten (Ontwerp van Troels Gravesen maar met andere tweeter DXT).
Dan heb ik nog een set gebouwd en dit was de winnaar van de IGDH contest 2017 (NEXT Monitor)...die wil ik graag voor een luister sessie aanbieden (en beoordelen)....ik vind hem erg goed klinken.
Voor de luister sessie moet ik dan muziek meenemen ??
Tot 2 Februari
Ton
Ik wil ook graag voor mijn eerste luisterdag ooit naar Hengelo.
Ik wil graag 2 Luidspreker sets meenemen.
De CNO/DXT wil ik graag laten meten (Ontwerp van Troels Gravesen maar met andere tweeter DXT).
Dan heb ik nog een set gebouwd en dit was de winnaar van de IGDH contest 2017 (NEXT Monitor)...die wil ik graag voor een luister sessie aanbieden (en beoordelen)....ik vind hem erg goed klinken.
Voor de luister sessie moet ik dan muziek meenemen ??
Tot 2 Februari
Ton
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hallo Ton,
Je kunt zelf muziek meenemen, maar er is ook voldoende aanwezig aan streamers e.d. Eigenlijk een beetje wat je zelf wilt: je zou voor een demo kunnen meeliften op 1 van de sets die al aanwezig zijn, of je kunt zelf een versterker en een bron meenemen. Je weet dan wel zeker dat het iets is wat lekker gaat met jou speakers.
Voor de meetsessie hoef je alleen je speakers neer te zetten, verder niets nodig.
Welkom in elk geval!
Je kunt zelf muziek meenemen, maar er is ook voldoende aanwezig aan streamers e.d. Eigenlijk een beetje wat je zelf wilt: je zou voor een demo kunnen meeliften op 1 van de sets die al aanwezig zijn, of je kunt zelf een versterker en een bron meenemen. Je weet dan wel zeker dat het iets is wat lekker gaat met jou speakers.
Voor de meetsessie hoef je alleen je speakers neer te zetten, verder niets nodig.
Welkom in elk geval!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Leuk, Nog een ontwerp van Troels!tonvandeacker schreef:Hoi Barry,
Ik wil ook graag voor mijn eerste luisterdag ooit naar Hengelo.
Ik wil graag 2 Luidspreker sets meenemen.
De CNO/DXT wil ik graag laten meten (Ontwerp van Troels Gravesen maar met andere tweeter DXT).
Dan heb ik nog een set gebouwd en dit was de winnaar van de IGDH contest 2017 (NEXT Monitor)...die wil ik graag voor een luister sessie aanbieden (en beoordelen)....ik vind hem erg goed klinken.
Voor de luister sessie moet ik dan muziek meenemen ??
Tot 2 Februari
TonIMG_0228.jpg
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Tony Gee komt een demo geven:Twenty-Five luidsprekers, met een Marantz versterker en cd speler. Even onder voorbehoud ivm Tony's beschikbare tijd, maar vooralsnog ook welkom natuurlijk!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Onderhand een prachtige bezetting Barry!
En ik kan niet!
En ik kan niet!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Jammer dat je niet kunt Andre, graag een volgende keer weer 
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Inderdaad......
Ik had liever gekomen.....
Ik had liever gekomen.....
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Voor de volledigheid, ik neem mee:
- "Twenty Five" zelfbouw luidsprekers (twee-weg budget speaker met Monacor drivers)
- Marantz PM-6006 geïntegreerde transistor versterker
- Marantz CD-6004 cd-speler
- Duelund DCA 20GA zelfbouw RCA interlinks
- Duelund DCA 12GA zelfbouw luidsprekerkabels
- Furutech zelfbouw power-cords

- "Twenty Five" zelfbouw luidsprekers (twee-weg budget speaker met Monacor drivers)
- Marantz PM-6006 geïntegreerde transistor versterker
- Marantz CD-6004 cd-speler
- Duelund DCA 20GA zelfbouw RCA interlinks
- Duelund DCA 12GA zelfbouw luidsprekerkabels
- Furutech zelfbouw power-cords
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Vorig jaar voor de eerste keer op deze luisterdag geweest. Was erg gezellig, bij deze meld ik me ook graag aan om dit jaar langs te komen.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Dat wordt nog wel wat voor volgende week 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mooi hoor!
Plaatwerk zelf gedaan, of laten maken? Ga je de schroefgaten nog verzinken?
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Dat is zelf ontworpen en gemaakt. Ga de gaten niet verzinken, er komen wel andere boutjes in. Ook ga ik hem nog zwart kleuren; laten anodiseren of lakken, daar ben ik nog niet uit. Er moet ook nog een frontje op komen.Barry2001 schreef:Mooi hoor!Plaatwerk zelf gedaan, of laten maken? Ga je de schroefgaten nog verzinken?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ze liggen weer klaar mensen 
Marieke heeft vrij genomen van haar zaterdagbaantje en zal de kassa weer voor haar rekening nemen
Marieke heeft vrij genomen van haar zaterdagbaantje en zal de kassa weer voor haar rekening nemen
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mooi, Barry!
Wanneer verwacht je het programma te kunnen presenteren? Ik moet namelijk op die dag ook nog wat andere dingen doen, zoals iets ophalen in Drenthe. En wil graag (voor zover mogelijk) een gefundeerde keuze tussen de luistersessies kunnen maken. Maar ik wacht het geduldig af hoor
Wanneer verwacht je het programma te kunnen presenteren? Ik moet namelijk op die dag ook nog wat andere dingen doen, zoals iets ophalen in Drenthe. En wil graag (voor zover mogelijk) een gefundeerde keuze tussen de luistersessies kunnen maken. Maar ik wacht het geduldig af hoor
