8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Misschien kun je je het nog herinneren Elko, kamer 3? Zou ook nog kunnen, is iets groter. Maar 4 of 5 ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Oja Elko, wil je ook je speakers bij Jeroen laten meten?
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

De kamers kan ik mij niet heel goed meer herinneren. Ik denk dat kamer 3 wel goed is, uiteraard vind ik 4 of 5 ook geen probleem. Een meetsessie bij Jeroen lijkt me ook leuk!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Ok, noteer ik jou ook voor een meetsessie :goedzo: Nog even een linkje naar je speakers, ben ik zelf eigenlijk ook wel erg benieuwd naar:
Ellam-FLEX-3W.
Kamer indeling kijken nog wel even naar, zal de week voor de luisterdag worden, komt goed.

Had eigenlijk nav vorig jaar nog wel wat C1 aanmelding verwacht :relax: Nog C1-ers die hun creatie willen laten horen?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Zweitse »

Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Barry2001 schreef:
Ok, noteer ik jou ook voor een meetsessie :goedzo: Nog even een linkje naar je speakers, ben ik zelf eigenlijk ook wel erg benieuwd naar:
Ellam-FLEX-3W.
Kamer indeling kijken nog wel even naar, zal de week voor de luisterdag worden, komt goed.

Had eigenlijk nav vorig jaar nog wel wat C1 aanmelding verwacht :relax: Nog C1-ers die hun creatie willen laten horen?
Klopt, dat zijn ze! Nu zijn die van Troels wel heel mooi, die van mij missen nog wat puntjes op de i. Ze bevallen mij in iedergeval zeer goed.
Jammer, want C1 ziet er ook interessant uit. Lees de laatste tijd veel over dipole ontwerpen op de site van Linkwitz.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ReneN »

Barry2001 schreef:
Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:

NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.

Ook welkom natuurlijk!
Mooi! Ik kijk er naar uit, vooral omdat ik ook open baffles heb én ooit van plan was om die 6C33C te maken. Hans was zelfs met zijn eerdere versie bij mij geweest en ik was er toen helemaal van onder de indruk. Ben erg benieuwd naar de combinatie!

Ik weet niet of ik me ook als bezoeker moet aanmelden, ik had het geloof ik al eerder gezegd, maar bij deze dan :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Zweitse schreef:
Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
Jazeker Zweitse, we gaan 'm noteren, gaf dat je er weer bij bent :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

ReneN schreef:
Barry2001 schreef:
Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:

NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.

Ook welkom natuurlijk!
Mooi! Ik kijk er naar uit, vooral omdat ik ook open baffles heb én ooit van plan was om die 6C33C te maken. Hans was zelfs met zijn eerdere versie bij mij geweest en ik was er toen helemaal van onder de indruk. Ben erg benieuwd naar de combinatie!

Ik weet niet of ik me ook als bezoeker moet aanmelden, ik had het geloof ik al eerder gezegd, maar bij deze dan :D
Volgens mij is deze versterker niet van hemzelf, maar heeft hij er wat aan gemodificeerd. En dat laatste weet ik zeker want er zitten printen van mij in :mrgreen: Aanmelden prima hoor, hebben we ongeveer een indicatie wie/ hoeveel er komt. Heb je genoteerd, welkom!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Barry2001 schreef:
Zweitse schreef:
Hoi Barry, ook ik ben dit jaar graag weer van de partij. Mijn C1 speakers blijven thuis, maar ik neem wel een eenvoudig setje mee, bestaande uit een Laptop, eindversterker (LM4780) en een setje ScaMo/Walt kloon speakers. Mogelijk neem ik nog een setje speakers mee die nog niet af zijn maar al wel spelen. Als daar ruimte voor is zou ik ook die graag willen demonstreren.
Jazeker Zweitse, we gaan 'm noteren, gaf dat je er weer bij bent :goedzo:
Oja Zweitse, wil jij ook met je speakers in de meetsessie meedoen?
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door tonvandeacker »

Hoi Barry,

Ik wil ook graag voor mijn eerste luisterdag ooit naar Hengelo.
Ik wil graag 2 Luidspreker sets meenemen.
De CNO/DXT wil ik graag laten meten (Ontwerp van Troels Gravesen maar met andere tweeter DXT).
Dan heb ik nog een set gebouwd en dit was de winnaar van de IGDH contest 2017 (NEXT Monitor)...die wil ik graag voor een luister sessie aanbieden (en beoordelen)....ik vind hem erg goed klinken.

Voor de luister sessie moet ik dan muziek meenemen ??

Tot 2 Februari


Ton
IMG_0228.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Hallo Ton,

Je kunt zelf muziek meenemen, maar er is ook voldoende aanwezig aan streamers e.d. Eigenlijk een beetje wat je zelf wilt: je zou voor een demo kunnen meeliften op 1 van de sets die al aanwezig zijn, of je kunt zelf een versterker en een bron meenemen. Je weet dan wel zeker dat het iets is wat lekker gaat met jou speakers.

Voor de meetsessie hoef je alleen je speakers neer te zetten, verder niets nodig.

Welkom in elk geval!
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

tonvandeacker schreef:
Hoi Barry,

Ik wil ook graag voor mijn eerste luisterdag ooit naar Hengelo.
Ik wil graag 2 Luidspreker sets meenemen.
De CNO/DXT wil ik graag laten meten (Ontwerp van Troels Gravesen maar met andere tweeter DXT).
Dan heb ik nog een set gebouwd en dit was de winnaar van de IGDH contest 2017 (NEXT Monitor)...die wil ik graag voor een luister sessie aanbieden (en beoordelen)....ik vind hem erg goed klinken.

Voor de luister sessie moet ik dan muziek meenemen ??

Tot 2 Februari


TonIMG_0228.jpg
Leuk, Nog een ontwerp van Troels!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Tony Gee komt een demo geven:Twenty-Five luidsprekers, met een Marantz versterker en cd speler. Even onder voorbehoud ivm Tony's beschikbare tijd, maar vooralsnog ook welkom natuurlijk!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Onderhand een prachtige bezetting Barry! :goedzo:

En ik kan niet! :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Jammer dat je niet kunt Andre, graag een volgende keer weer :goedzo:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Inderdaad......
Ik had liever gekomen.....
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Geenius »

Voor de volledigheid, ik neem mee:
- "Twenty Five" zelfbouw luidsprekers (twee-weg budget speaker met Monacor drivers)
- Marantz PM-6006 geïntegreerde transistor versterker
- Marantz CD-6004 cd-speler
- Duelund DCA 20GA zelfbouw RCA interlinks
- Duelund DCA 12GA zelfbouw luidsprekerkabels
- Furutech zelfbouw power-cords

:)
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door kuiperik »

Vorig jaar voor de eerste keer op deze luisterdag geweest. Was erg gezellig, bij deze meld ik me ook graag aan om dit jaar langs te komen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Genoteerd, welkom!
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Dat wordt nog wel wat voor volgende week :)
Bijlagen
20190124_082229 (1).jpg
20190124_082438 (1).jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Mooi hoor! =D> Plaatwerk zelf gedaan, of laten maken? Ga je de schroefgaten nog verzinken?
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Barry2001 schreef:
Mooi hoor! =D> Plaatwerk zelf gedaan, of laten maken? Ga je de schroefgaten nog verzinken?
Dat is zelf ontworpen en gemaakt. Ga de gaten niet verzinken, er komen wel andere boutjes in. Ook ga ik hem nog zwart kleuren; laten anodiseren of lakken, daar ben ik nog niet uit. Er moet ook nog een frontje op komen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Ze liggen weer klaar mensen :proost:
kaartjes.jpg
kaartjes.jpg (33.35 KiB) 230 keer bekeken
Marieke heeft vrij genomen van haar zaterdagbaantje en zal de kassa weer voor haar rekening nemen :goedzo:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door VintageHarry »

Mooi, Barry! :)
Wanneer verwacht je het programma te kunnen presenteren? Ik moet namelijk op die dag ook nog wat andere dingen doen, zoals iets ophalen in Drenthe. En wil graag (voor zover mogelijk) een gefundeerde keuze tussen de luistersessies kunnen maken. Maar ik wacht het geduldig af hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”