2 gespiegelde bordjes.
Het corvée zit erop..
Moderator: Beheerdersteam
Heeft even geduurd, feestrompslop (rusthuisJan Geert schreef:Hallo Anne,
ok, ik wil dit snappen. De versterker heeft voor beide hoogspanningen buisgelijkrichters. Wat doet die NE555 inschakelvertrager daar dan precies? Ik kan de post over het onderwerp zo gauw niet vinden met de zoekfunctie.
Ik heb verder deze keer ook beide hoogspanningslijnen voorzien van een zekering. Ik heb daar uit gewoonte een trage zekering getekend omdat hij direct achter de gelijkrichter zit. Maar omdat juist de HS langzaam opkomt zou een snelle zekering misschien ook gewoon passen. Ik dacht dat dat moeilijk te voorspellen is, hangt af van hoe snel de diode opwarmt t.o.v. de triodes. De 5R4 is geloof ik een erg 'snelle' opwarmer.
Zou het niet voldoende zijn de 2 zekeringen een beetje 'strak' te kiezen?
Jan Geert schreef:Zo dus:
2 gespiegelde bordjes.
DSCF5583.JPG
Het corvée zit erop..
Ik vind het wel een leuke schakeling! Maar op het moment wat complex. Ik heb 2 trafo's waarbij bijvoorbeeld de HS voor de 845 op de ene zit, maar de 42v gloei voor de gelijkrichter van die HS op de andere. De HS voor de 2A3/ 200B voortrap zit ook op die trafo, maar de gloei voor de buizen en de gelijkrichter weer op de '845 trafo'Ah!buis schreef:Vertraging met buizengelijkrichters is meestal niet nodig.Dus geen 555 maar de schakeling met het relais op de plaats van de LED kan wel.Kun je betrouwbaarder een drempel instellen voor de max-stroom.
Maar ik zie achteraf, dat je twee voedingen gebruikt 845/300, betekend ook twee relais.Wel wat veel extra dan.
En twee voedingen tegelijk, heb je er wel eerst eentje getest ?
Anne
Kortom, je zit ons lekker te makenJan Geert schreef:Ik heb voor de show de buizen er even in geprikt. Als je goed kijkt zie je dat de topcaps van de PY500a diodes er ook nog niet in zitten.