8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef:
Het is dan uit de DAC wel echt analoog.....!!!
Zodat we ook wat kunnen horen :bakkie: maar komt goed, zoeken er wel een set bij.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

WrineX schreef:
Hoi Dames en Heren,

Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote auto :) Barry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik :) (voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan :( )

en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de auto :) natuurlijk.

dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden :( , dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
Zou mooi zijn als dat lukt Joppe. Mensen, wie kan hem een lift geven?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Leo's auto belevenissen zijn verhuisd naar het mekkertopic: viewtopic.php?f=22&t=12449&start=12575
Reneth
Berichten: 17
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:08
Locatie: Hengelo

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Reneth »

Barry,

Als je nog plek hebt dan kan ik dit meenemen:
Shuttle PC met Foobar 2000
Soekris DAM1021 DAC
Aleph 30 eindversterker
JFet (UJN1208K) SRPP eindversterker
Proac Response D25 luidsprekers (geen zelfbouw... ;-)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Reneth schreef:
Barry,

Als je nog plek hebt
Altijd. En als er geen plek meer is dan maken we die, ruimte genoeg in het wijkcentrum :sure:
Leuk dat je een demo komt geven Rene, ik ga het noteren.

Voor wie ook nog wil, wees welkom, plek genoeg :bakkie:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door AatV »

Ik kom ook (weliswaar zonder apparatuur), maar met een opgeruimd humeur. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door knuisje »

Ik kom ook en neem een TDA1541 (hoe kan het anders :)) en Sabre dac mee.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

:rofl: Het wordt nog gezellig,..... ... :-"
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
:rofl: Het wordt nog gezellig,..... ... :-"
Ja, gezellig met zijn allen naar glimmende dozen kijken. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
hannesie schreef:
:rofl: Het wordt nog gezellig,..... ... :-"
Ja, gezellig met zijn allen naar glimmende dozen kijken. :lol:
Of met zijn allen naar doffe dozen luisteren.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 14 jan 2019, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ds23man »

Ben bang dat er binnen een half uurtje er hier geveegd ( of gedweild) gaat worden... :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

@ Aat: Welkom!
@ knuistermans: Nice! iets opzetten met Hans? Zelfde kamer indelen?
@ ds23man: wat heb je laten vallen dan?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door knuisje »

Goed plan Barry.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Barry2001 schreef:
WrineX schreef:
Hoi Dames en Heren,

Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote auto :) Barry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik :) (voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan :( )

en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de auto :) natuurlijk.

dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden :( , dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
Zou mooi zijn als dat lukt Joppe. Mensen, wie kan hem een lift geven?
Nog een oproepje, iemand uit de regio Den Haag die komt met wat ruimte over in de auto :?:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

knuisje schreef:
Goed plan Barry.
Ok. Ff zien of jullie op een bestaande set kunnen meeliften, moe wel lukken.
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Rudy_h »

Barry, kun je mij ook op de lijst zetten

Ik neem een setje Sb acoustics speakers, Magnat Amp met Marantz Streamer/Dac
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Jazeker, leuk dat je er weer bij bent Rudy!
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Dag dag,

Mijn naam is Elko, ik ben net nieuw op het forum.
Een aantal jaren terug ben ik al eens in Hengelo geweest op een luisterdag. Sindsdien heb ik ook het een en ander bij elkaar gebouwd. Ik zou het leuk vinden om dit mee te brengen. Is daar nog tijd en plek voor?

Speakers: Ellem-flex 3W (ontwerp van Troels Gravesen met Scanspeak drivers en Jantzen filtercomponeten)

Firstwatt F5 (in productie maar tegen die tijd is hij hoop ik te beluisteren)

En een DDDAC1794 met Sowter TVC transformatoren.


Mocht er geen plek/tijd meer zijn dan kom ik graag gewoon naar de rest kijken/luisteren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Henkjan »

Hallo Elko, welkom op t forum!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Elko schreef: do 17 jan 2019, 13:24
Dag dag,

Mijn naam is Elko, ik ben net nieuw op het forum.
Een aantal jaren terug ben ik al eens in Hengelo geweest op een luisterdag. Sindsdien heb ik ook het een en ander bij elkaar gebouwd. Ik zou het leuk vinden om dit mee te brengen. Is daar nog tijd en plek voor?

Speakers: Ellem-flex 3W (ontwerp van Troels Gravesen met Scanspeak drivers en Jantzen filtercomponeten)

Firstwatt F5 (in productie maar tegen die tijd is hij hoop ik te beluisteren)

En een DDDAC1794 met Sowter TVC transformatoren.


Mocht er geen plek/tijd meer zijn dan kom ik graag gewoon naar de rest kijken/luisteren.

Altijd. Voor een demo is altijd ruimte, welkom, ik noteer je aanmelding.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Geen grote ruimte met 84dB rendement en een Firstwatt F5, dat ging in Alphen ook niet zo best :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Denk dat kamer 4 of 5 een goede match zou zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Daar zou ik zelf ook graag staan met de Coppers, die doen nog geen 80dB :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Geen probleem. Zijn de muziekschool kamers, is ook wat aan akoestiek gedaan, niet groot wel prettig in geluid.
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Goed om te lezen!

De F5 is nog niet klaar, maar die ga ik komende week proberen luisterklaar te maken. De speakers die ik meebreng hebben een rendement van 88 dB, ben zelf ook benieuwd naar de match en of er voldoende vermogen is voor een wat harder luister volume. Ik heb ook nog een LM3875 gainclone die ik wel kan meebrengen. Die speelt al zo`n 3 jaar met deze speakers.
Laatst gewijzigd door user_8346 op do 17 jan 2019, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”