Zodat we ook wat kunnen horenhannesie schreef:Het is dan uit de DAC wel echt analoog.....!!!
8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Zou mooi zijn als dat lukt Joppe. Mensen, wie kan hem een lift geven?WrineX schreef:Hoi Dames en Heren,
Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote autoBarry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik
(voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan
)
en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de autonatuurlijk.
dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden, dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Leo's auto belevenissen zijn verhuisd naar het mekkertopic: viewtopic.php?f=22&t=12449&start=12575
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry,
Als je nog plek hebt dan kan ik dit meenemen:
Shuttle PC met Foobar 2000
Soekris DAM1021 DAC
Aleph 30 eindversterker
JFet (UJN1208K) SRPP eindversterker
Proac Response D25 luidsprekers (geen zelfbouw...
Als je nog plek hebt dan kan ik dit meenemen:
Shuttle PC met Foobar 2000
Soekris DAM1021 DAC
Aleph 30 eindversterker
JFet (UJN1208K) SRPP eindversterker
Proac Response D25 luidsprekers (geen zelfbouw...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Altijd. En als er geen plek meer is dan maken we die, ruimte genoeg in het wijkcentrumReneth schreef:Barry,
Als je nog plek hebt
Leuk dat je een demo komt geven Rene, ik ga het noteren.
Voor wie ook nog wil, wees welkom, plek genoeg
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik kom ook (weliswaar zonder apparatuur), maar met een opgeruimd humeur.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik kom ook en neem een TDA1541 (hoe kan het anders
) en Sabre dac mee.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ja, gezellig met zijn allen naar glimmende dozen kijken.hannesie schreef:Het wordt nog gezellig,..... ...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Of met zijn allen naar doffe dozen luisteren.ds23man schreef:Ja, gezellig met zijn allen naar glimmende dozen kijken.hannesie schreef:Het wordt nog gezellig,..... ...
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 14 jan 2019, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ben bang dat er binnen een half uurtje er hier geveegd ( of gedweild) gaat worden... 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
@ Aat: Welkom!
@ knuistermans: Nice! iets opzetten met Hans? Zelfde kamer indelen?
@ ds23man: wat heb je laten vallen dan?
@ knuistermans: Nice! iets opzetten met Hans? Zelfde kamer indelen?
@ ds23man: wat heb je laten vallen dan?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Nog een oproepje, iemand uit de regio Den Haag die komt met wat ruimte over in de autoBarry2001 schreef:Zou mooi zijn als dat lukt Joppe. Mensen, wie kan hem een lift geven?WrineX schreef:Hoi Dames en Heren,
Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote autoBarry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik
(voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan
)
en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de autonatuurlijk.
dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden, dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ok. Ff zien of jullie op een bestaande set kunnen meeliften, moe wel lukken.knuisje schreef:Goed plan Barry.
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry, kun je mij ook op de lijst zetten
Ik neem een setje Sb acoustics speakers, Magnat Amp met Marantz Streamer/Dac
Ik neem een setje Sb acoustics speakers, Magnat Amp met Marantz Streamer/Dac
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Jazeker, leuk dat je er weer bij bent Rudy!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Dag dag,
Mijn naam is Elko, ik ben net nieuw op het forum.
Een aantal jaren terug ben ik al eens in Hengelo geweest op een luisterdag. Sindsdien heb ik ook het een en ander bij elkaar gebouwd. Ik zou het leuk vinden om dit mee te brengen. Is daar nog tijd en plek voor?
Speakers: Ellem-flex 3W (ontwerp van Troels Gravesen met Scanspeak drivers en Jantzen filtercomponeten)
Firstwatt F5 (in productie maar tegen die tijd is hij hoop ik te beluisteren)
En een DDDAC1794 met Sowter TVC transformatoren.
Mocht er geen plek/tijd meer zijn dan kom ik graag gewoon naar de rest kijken/luisteren.
Mijn naam is Elko, ik ben net nieuw op het forum.
Een aantal jaren terug ben ik al eens in Hengelo geweest op een luisterdag. Sindsdien heb ik ook het een en ander bij elkaar gebouwd. Ik zou het leuk vinden om dit mee te brengen. Is daar nog tijd en plek voor?
Speakers: Ellem-flex 3W (ontwerp van Troels Gravesen met Scanspeak drivers en Jantzen filtercomponeten)
Firstwatt F5 (in productie maar tegen die tijd is hij hoop ik te beluisteren)
En een DDDAC1794 met Sowter TVC transformatoren.
Mocht er geen plek/tijd meer zijn dan kom ik graag gewoon naar de rest kijken/luisteren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Elko schreef: ↑do 17 jan 2019, 13:24Dag dag,
Mijn naam is Elko, ik ben net nieuw op het forum.
Een aantal jaren terug ben ik al eens in Hengelo geweest op een luisterdag. Sindsdien heb ik ook het een en ander bij elkaar gebouwd. Ik zou het leuk vinden om dit mee te brengen. Is daar nog tijd en plek voor?
Speakers: Ellem-flex 3W (ontwerp van Troels Gravesen met Scanspeak drivers en Jantzen filtercomponeten)
Firstwatt F5 (in productie maar tegen die tijd is hij hoop ik te beluisteren)
En een DDDAC1794 met Sowter TVC transformatoren.
Mocht er geen plek/tijd meer zijn dan kom ik graag gewoon naar de rest kijken/luisteren.
Altijd. Voor een demo is altijd ruimte, welkom, ik noteer je aanmelding.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Geen grote ruimte met 84dB rendement en een Firstwatt F5, dat ging in Alphen ook niet zo best 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Denk dat kamer 4 of 5 een goede match zou zijn.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Daar zou ik zelf ook graag staan met de Coppers, die doen nog geen 80dB 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Geen probleem. Zijn de muziekschool kamers, is ook wat aan akoestiek gedaan, niet groot wel prettig in geluid.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goed om te lezen!
De F5 is nog niet klaar, maar die ga ik komende week proberen luisterklaar te maken. De speakers die ik meebreng hebben een rendement van 88 dB, ben zelf ook benieuwd naar de match en of er voldoende vermogen is voor een wat harder luister volume. Ik heb ook nog een LM3875 gainclone die ik wel kan meebrengen. Die speelt al zo`n 3 jaar met deze speakers.
De F5 is nog niet klaar, maar die ga ik komende week proberen luisterklaar te maken. De speakers die ik meebreng hebben een rendement van 88 dB, ben zelf ook benieuwd naar de match en of er voldoende vermogen is voor een wat harder luister volume. Ik heb ook nog een LM3875 gainclone die ik wel kan meebrengen. Die speelt al zo`n 3 jaar met deze speakers.
Laatst gewijzigd door user_8346 op do 17 jan 2019, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
