Er ligt hier nog een FAST 2+2 systeem op een 4kanaals versterker te wachten
Overigens ben ik geen lid meer van de anti-smd-club.
Met de juiste aparatuur ben ik er onlangs in geslaagd een QFN chip te solderen
Moderator: Beheerdersteam
prima idee!SSassen schreef:Zullen we een SMD soldeer workshop organiseren tijdens de volgende luisterdag?
Hier nog even op terugkomend: De hele beveiliging, inclusief softstart en CoCo was al voor de Mk1 beschikbaar. Alleen was er toen geen belangstelling voor. Hij was ook specifiek gemaakt voor de kast die ik ter beschikking had. Maar dat kan natuurlijk ook wat handzamer...ray5150 schreef:Een vraagje voor Pjotr.
Inmiddels heb ik de service manuals op https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-n7.shtml wat doorgeneusd.
Ik zie dat er in het origineel ook sprake is van diverse beveiligings schakelingen. voor DC op de uitgang en thermisch.
is het jouw intentie om ook zoiets dergelijks in het nieuwe ontwerp te implementeren, of laat je dat vervallen ?
ds23man schreef:En anders is mijn Liteplacer er nog.
Gewoon op voorraad bij Mouser ?Pjotr schreef:Eventuele enkele echt moeilijk verkrijgbare componenten, zoals b.v. de THAT1200 voor de ingang, kunnen dan wel met de GB mee lopen.
Jij pakt dat zo op, echt, fijn regelbaar boutje, 0,35mm harskern, pincetje en gaan, eventueel een loupe...koop een ebay kitje om te oefenen anders?ray5150 schreef:Tja. misschien moet ik me dan ook maar een beetje (ben nog wat terughoudend) aan het SMD gebeuren overgeven...![]()
Is die harskern voldoende of moet je ook nog flux hebben?Shadow schreef:Jij pakt dat zo op, echt, fijn regelbaar boutje, 0,35mm harskern, pincetje en gaan, eventueel een loupe...koop een ebay kitje om te oefenen anders?ray5150 schreef:Tja. misschien moet ik me dan ook maar een beetje (ben nog wat terughoudend) aan het SMD gebeuren overgeven...![]()
Shadow schreef:Jij pakt dat zo op, echt, fijn regelbaar boutje, 0,35mm harskern, pincetje en gaan, eventueel een loupe...koop een ebay kitje om te oefenen anders?
Oh, ik heb wel eens wat SMD dingen gedaan in het verleden. bijvoorbeeld de HK Dac voeding die ook door Peter is ontworpen, en her en der wat losse dingetjes met inimini weerstanden en condensatortjes.Pjotr schreef:I.d.d. Joram. En Ray, koop zo'n oefenkitje wat Henkjan al aangaf: https://www.ebay.nl/itm/SMD-Components- ... 3639706198 Gewoon om eens te kijken of het je wat is en om wat te oefenen. Als je die grote weerstanden er netjes op krijgt ben je al ruim geslaagd voor de CA Mk2De weerstanden daarop zijn nog een slagje groter zelfs.
Is voldoende, wel flesje ipa of pure alcohol hebben om de boel ff te poetsen na het solderen, tandenborstel oid erover.FR_Aad schreef:Is die harskern voldoende of moet je ook nog flux hebben?Shadow schreef:Jij pakt dat zo op, echt, fijn regelbaar boutje, 0,35mm harskern, pincetje en gaan, eventueel een loupe...koop een ebay kitje om te oefenen anders?ray5150 schreef:Tja. misschien moet ik me dan ook maar een beetje (ben nog wat terughoudend) aan het SMD gebeuren overgeven...![]()
Zelfde als bij de Mk1: de 0204 Is het meest gebruikte en daarmee ook het goedkoopsteray5150 schreef:Welk formaat melf weerstanden kan ik eigenlijk verwachten ?
melfprof.pdf
https://www.bol.com/nl/p/london-college ... 076960474/ray5150 schreef:Iemand een suggestie voor een pincet ?