Staat genoteerd Stefansatefan schreef:Naast de metingen die Jeroen zal verzorgen, wordt er ook een demo gegeven van een compacte, actieve gesloten tweeweg luidspreker gegeven. In het ontwerp zijn een aantal a-typische keuzes gemaakt en is oa gebruik gemaakt van 3D print-techniek. Het ontwerp draait met name om het realiseren van een zeer vlakke response, en een vorm waar reflecties en diffracties tot nagenoeg nul gereduceerd zijn. Resultaat is een bijzonder schone weergave en zeer groot geluidsbeeld.
De demo wordt vind plaats in dezelfde ruimte als waar de metingen gedaan worden, we maken even een opzetje met waarschijnlijk vaste demo-tijden zodat het meten en demonstreren elkaar natuurlijk niet in de weg zitten.
Satefan
8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Zoals het er nu uit ziet komt het deze keer toch niet uit...... 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mensen die het leuk vinden om langs te komen, wees welkom! Nog vrije plaatsen beschikbaar
Ook bij de luidspreker meet sessies is nog ruimte in de agenda.
Ook bij de luidspreker meet sessies is nog ruimte in de agenda.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik ben erbij en neem de Nobudget monitors mee als daar interesse voor is?
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Je mag mijn naam ook noteren, ik kom graag weer langs!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Graag! Ben benieuwd SanderSSassen schreef:Ik ben erbij en neem de Nobudget monitors mee als daar interesse voor is?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Welkom allen, jullie staan genoteerd.
@SSassen: Nice! Kom je met een complete set, of moet er versterking/bron bij de monitoren gereserveerd worden?
@SSassen: Nice! Kom je met een complete set, of moet er versterking/bron bij de monitoren gereserveerd worden?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik kan wel een set meenemen, geen probleem.Barry2001 schreef:Welkom allen, jullie staan genoteerd.
@SSassen: Nice! Kom je met een complete set, of moet er versterking/bron bij de monitoren gereserveerd worden?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Okiedokie, ik noteer een complete set van jou kant.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hee ik wou ook weer van de partij zijn dit jaar
Dus bij deze wou ik me even aanmelden
Groeten Rob
Dus bij deze wou ik me even aanmelden
Groeten Rob
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Kun je mij ook bijschrijven
Weet niet of het goed is gegaan
Vandaar nog maar een keer
Groeten Rob
Weet niet of het goed is gegaan
Vandaar nog maar een keer
Groeten Rob
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hopelijk neemt ie dan 2 sets mee, aanbod is nogal mager...
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik kom misschien ook wel even aanwaaien.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoe ver ben jij met je cardioide-dinges?ds23man schreef:Hopelijk neemt ie dan 2 sets mee, aanbod is nogal mager...
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik kan eventueel verschillende streamers meenemen met de verschillende voedingen en de ROON server, kunnen we ook eventuele verschillen beluisteren.
Ik hoor zelf de verschillen bij het streamen niet erg goed, mogelijk dan via een RPI, die ligt hier ook te verstoffen.
Staat al op een plankje, en dan de pas gebouwde streamer met de lineaire voeding.
Als het op een fatsoenlijke set gaat, is dat wel goed te doen.
Ik hoor zelf de verschillen bij het streamen niet erg goed, mogelijk dan via een RPI, die ligt hier ook te verstoffen.
Staat al op een plankje, en dan de pas gebouwde streamer met de lineaire voeding.
Als het op een fatsoenlijke set gaat, is dat wel goed te doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Wat is een luisterdag zonder het digitale geluid van Hans
genoteerd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Welkom Rob!Fixniks schreef:Hee ik wou ook weer van de partij zijn dit jaar
Dus bij deze wou ik me even aanmelden
Groeten Rob
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:
NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.
Ook welkom natuurlijk!
NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.
Ook welkom natuurlijk!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Het is dan uit de DAC wel echt analoog.....!!!Barry2001 schreef:Wat is een luisterdag zonder het digitale geluid van Hansgenoteerd.
De opslag is dan digitaal.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoi Dames en Heren,
Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote auto
Barry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik
(voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan
)
en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de auto
natuurlijk.
dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden
, dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote auto
en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de auto
dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden
