8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

satefan schreef:
Naast de metingen die Jeroen zal verzorgen, wordt er ook een demo gegeven van een compacte, actieve gesloten tweeweg luidspreker gegeven. In het ontwerp zijn een aantal a-typische keuzes gemaakt en is oa gebruik gemaakt van 3D print-techniek. Het ontwerp draait met name om het realiseren van een zeer vlakke response, en een vorm waar reflecties en diffracties tot nagenoeg nul gereduceerd zijn. Resultaat is een bijzonder schone weergave en zeer groot geluidsbeeld.

De demo wordt vind plaats in dezelfde ruimte als waar de metingen gedaan worden, we maken even een opzetje met waarschijnlijk vaste demo-tijden zodat het meten en demonstreren elkaar natuurlijk niet in de weg zitten.

Satefan
Staat genoteerd Stefan :goedzo:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door dre »

Zoals het er nu uit ziet komt het deze keer toch niet uit...... :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Jammer Andre, volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Mensen die het leuk vinden om langs te komen, wees welkom! Nog vrije plaatsen beschikbaar :bakkie:

Ook bij de luidspreker meet sessies is nog ruimte in de agenda.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

Ik ben erbij en neem de Nobudget monitors mee als daar interesse voor is?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door VintageHarry »

Die wil ik best eens horen!
Scotsky
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 21:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Scotsky »

Bij deze meld ik me weer graag aan :D
Reneth
Berichten: 17
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:08
Locatie: Hengelo

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Reneth »

Je mag mijn naam ook noteren, ik kom graag weer langs!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Thomox »

SSassen schreef:
Ik ben erbij en neem de Nobudget monitors mee als daar interesse voor is?
Graag! Ben benieuwd Sander :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Welkom allen, jullie staan genoteerd.
@SSassen: Nice! Kom je met een complete set, of moet er versterking/bron bij de monitoren gereserveerd worden?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

Barry2001 schreef:
Welkom allen, jullie staan genoteerd.
@SSassen: Nice! Kom je met een complete set, of moet er versterking/bron bij de monitoren gereserveerd worden?
Ik kan wel een set meenemen, geen probleem.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Okiedokie, ik noteer een complete set van jou kant.
Fixniks
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 20:33
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Fixniks »

Hee ik wou ook weer van de partij zijn dit jaar
Dus bij deze wou ik me even aanmelden
Groeten Rob
Fixniks
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 20:33
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Fixniks »

Kun je mij ook bijschrijven
Weet niet of het goed is gegaan
Vandaar nog maar een keer
Groeten Rob
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Jullie komen met z'n 2en! :rock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ds23man »

Hopelijk neemt ie dan 2 sets mee, aanbod is nogal mager...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door beijert »

Ik kom misschien ook wel even aanwaaien.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Hopelijk neemt ie dan 2 sets mee, aanbod is nogal mager...
Hoe ver ben jij met je cardioide-dinges?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door ds23man »

2019 year of the MFB!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Ik kan eventueel verschillende streamers meenemen met de verschillende voedingen en de ROON server, kunnen we ook eventuele verschillen beluisteren.
Ik hoor zelf de verschillen bij het streamen niet erg goed, mogelijk dan via een RPI, die ligt hier ook te verstoffen.
setje.JPG
Staat al op een plankje, en dan de pas gebouwde streamer met de lineaire voeding.
Als het op een fatsoenlijke set gaat, is dat wel goed te doen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Wat is een luisterdag zonder het digitale geluid van Hans :rock: genoteerd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Fixniks schreef:
Hee ik wou ook weer van de partij zijn dit jaar
Dus bij deze wou ik me even aanmelden
Groeten Rob
Welkom Rob!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Heb een aanmelding van Hans gekregen (niet aktief op dit forum), Hans komt met een complete set:

NUC server met ROON. Lineaire voeding, externe JCAT USB card met eigen lineaire voeding. DDDAC 4-deks met CLC voeding.
6C33C direct gekoppelde buizenversterker. Open baffle speaker met AMT tweeter.

Ook welkom natuurlijk!
Bijlagen
6C33C.jpeg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
Wat is een luisterdag zonder het digitale geluid van Hans :rock: genoteerd.
Het is dan uit de DAC wel echt analoog.....!!!
De opslag is dan digitaal. :sure: :bakkie:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door WrineX »

Hoi Dames en Heren,

Ik vroeg me af of er heeeel toevallig iemand vanuit den haag vertrekt naar de luisterdag met een grote auto :) Barry vroeg me of ik wellicht mijn planar magnetic speakers mee wou nemen, en ik dacht dat het op de 3e was dus ik had al iemand geregeld, maar helaas blijkt het toch de 2e te zijn en moet hij helaas werken. Ik beschik niet over een rijbewijs dus zelf komen zit er niet in. Ze zijn vrij lang (1.5meter) dus een wat grotere auto werkt het beste vermoed ik :) (voeten kunnen er af maar liever niet gezien dit berperkt aantal keer kan :( )

en je moet het wel 2 uur met me uit houden in de auto :) natuurlijk.

dan nog een laatste dingetjes, mijn Versterker die ik altijd met genoegen gebruikt heb (Pioneer reference A757) is helaas overleden :( , dus ik beschik niet over een versterker die ik durf te tonen met de set haha, ik moet het doen met een receiver en dat is prima voor thuis.... zolang het moet maar bij zon gelegenheid vind ik het wat karig. de speakers hebben genoeg aan 100-150 watt in 4 Ohm. als iemand een wat dikkere buizenbak heeft lijkt het me ook heel erg leuk om eens te kijken of dat werkt.. efficiëntie is namelijk niet hoog 83-84dB
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”