Schakelaar LS 4-8 ohm staat 4 ohm Dummy is 6 ohm
Plaatjes zijn mooi zo
Moderator: Beheerdersteam
Heb ik toch gedaanWilly_61 schreef:Bert, plaatjes zijn idd mooi, maar was het niet de vraag van Anne om de 8 ohm vd UGT te belasten met 4 ohm om dan het vermogen te bepalen? Bij wijze van test...
Dat lijkt me toch exact wat je mag verwachten?Bert61 schreef:Heb ik toch gedaanWilly_61 schreef:Bert, plaatjes zijn idd mooi, maar was het niet de vraag van Anne om de 8 ohm vd UGT te belasten met 4 ohm om dan het vermogen te bepalen? Bij wijze van test...
![]()
Met 4 ohm weerstand op 8 Ohm aansluiting UGT werd het vermogen minder
Met 6 ohm weerstand op 4 ohm aansluiting UGT was het meer
Zal ik een 6000 ohm trafo proberen ?Ah!buis schreef:Schak. UGT 4 ohm Dummy 8 ohm spanning 8.6 Volt A-A1 320VoltAC 9 Watt op de dummy
Transformatie verhouding 320/8,6 = 37 geeft A-A1 van 5k5
Schak. UGT 8 ohm Dummy 8 ohm spanning 9.3 Volt A-A1 268 VoltAC 10.8 Watt
268/9,3 = 29 geeft 6k7
Schak. UGT 4 ohm Dummy 6 ohm spanning 9.1 Volt A-A1 400 VoltAC 13.8Watt
400/9,1 = 37 geeft 5k5
Schak. UGT 8 ohm Dummy 6 ohm spanning 8.4 Volt A-A1 245 Volt AC 11.7 Watt
45/8,4 = 29 geeft 6k7
Schak. UGT 8 ohm Dummy 4 ohm spanning 5.4 Volt A-A1 208 Volt AC 7,3 Watt
208/5,4 = 38 geeft 11k5 !
Hier klopt iets niet![]()
Het verschil 6k7 en 5k5 kan wel doordat de 4 en 8Ω niet helemaal kloppen, niet erg.
Gevolg is wel dat 6Ω 't beter doet op de 4Ω aansluiting, vermoedelijk ook 10Ω op de 8Ω
Anne
Proberen kan altijd, wie weet ?Bert61 schreef:Zal ik een 6000 ohm trafo proberen ?
Zit in de Anastacia pakket
Het gaat toch om een eindtrap met weinig vervorming ? Als 't om vermogen gaat dan geen triode of UL maar pentode !Maar uiteindelijk ontkom ik er niet aan iets passends er mee te doen zon 4 buizen PP en net 10 Watt zo zet ik het niet als klaar op de plank
De eindbuizen staan niet op hun max stroom ingesteld, denk dat 't wel kan.Iets meer vermogen.En twee Anode spanning verhogen 320 330 Volt Maar mag dat op die PCL86![]()
en schiet ik er wat mee op
Daar wordt het uitgangsvermogen niet groter van, blijft wat langer in klasseA werken = slechter rendement = meer verstookt in de buizen.Willy_61 schreef:... en de ruststroom verhogen naar zo'n 40mA? Dat betekent wel een andere referentiediode in de Bias-automaten.
We hebben op het achterpaneel 2x20 Watt laten in frezenAh!buis schreef:Proberen kan altijd, wie weet ?Bert61 schreef:Zal ik een 6000 ohm trafo proberen ?
Zit in de Anastacia pakketHet gaat toch om een eindtrap met weinig vervorming ? Als 't om vermogen gaat dan geen triode of UL maar pentode !Maar uiteindelijk ontkom ik er niet aan iets passends er mee te doen zon 4 buizen PP en net 10 Watt zo zet ik het niet als klaar op de plankDe eindbuizen staan niet op hun max stroom ingesteld, denk dat 't wel kan.Iets meer vermogen.En twee Anode spanning verhogen 320 330 Volt Maar mag dat op die PCL86![]()
en schiet ik er wat mee op
Anne
Ja wat die Chinezen betreft is wel jammer WillyWilly_61 schreef:Ok, dan heb je t.o.v. de chinezen toch 4W extra gewonnen bij 4Ω op 4V-UGT
Daar kan ik wat mee Willy Vanmiddag nu platWilly_61 schreef:Die tandarts is al een meevaller, dat mag ook eens
De waarden die gewijzigd zijn van versie 4.2 naar 4.3 zijn 'zie schema's hierboven):
R2 = 47K (ipv 4k7)
R16 = 2K7 (ipv 1k)
R9 is weg uit de toonregeling.
Zat ingebouwd en uitgebouwd maa met zelfde klachtBert61 schreef:Moet ik dus niet doen R2 en R16 Anne of wel
Heb hem net op zn kop om te kijken voor meer en lees ( misschien verkeerd ) dat het juist niet moet doen
Mjn idee is dat mijn versterker veeeeeeel te gevoelig is zal niks wijzigen alvorens ik weet wat niet of wel
Een kapitein zegt Lnks en de hoofd kapitein zegt Rechts