Hallo, ik ben Tom

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
TomWensink
Berichten: 14
Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43

Hallo, ik ben Tom

Bericht door TomWensink »

Audioapparatuur doet mijn hart sneller kloppen. Recent heb ik mij gewaagd aan de bouw van een transmissionline en het resultaat was zo veel beter dan ik verwacht had dat ik overweeg om opnieuw aan de slag te gaan. Gezien mijn zeer beperkte technische kennis is het vooral goed kopiëren van de verschillende geweldige ontwerpen die ik ben tegengekomen (met dank aan de echte ‘uitvinders’) op het internet. Maar de echte lol zit er voor mij in het bouwen en de spanning voor het resultaat!
Met hartelijke groet
Tom
Bijlagen
BCA863DA-D625-40ED-BA59-6121765A0B8B.jpeg
5C7EE0EB-DEB7-4C94-9FC5-144E339EB406.jpeg
C207BDAB-F886-48DE-8C4F-8244456EFAB5.jpeg
D2A3B2F4-9D73-4D57-978A-4BEDF05CA5C7.jpeg
99758277-4914-46A7-B933-6112F1E31166.jpeg
96A3E7DD-2E6D-4187-82FE-663A4E4B4999.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Tom!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door dre »

Welkom!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door motoindo »

Ah, een mede transmissie lijder :P geweldig laag hé ! Tis dat die kasten zo groot zijn want anders...

Welkom !
TomWensink
Berichten: 14
Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door TomWensink »

Hoi motoindo,
Het laag is onwaarschijnlijk uit een kastje van nog net geen meter hoog en slechts 17 cm breed (omvang valt dus mee). En dat uit een speakertje van pakweg 10 cm doorsnee. Ik ben in ieder geval super tevreden!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door Henkjan »

Ha die Tom, welkom hier
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door firsttimer »

Mooie binnenkomer! Eigen ontwerp of een bestaand?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door Shadow »

Ik ken het gevoel, mijn Coppers hebben dezelfde insteek, welkom hier!
TomWensink
Berichten: 14
Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door TomWensink »

Bestaand ontwerp, tikje aangepast. Drivers heb ik gehaald uit een setje Kef Cresta van 47 jaar oud. Klinken nog super goed, maar miste het laag. Met de transmissielijn voeg je dat heel mooi toe. Drivers zijn de T27 voor het hoog en de B110 voor het laag. Ik hoorde dat deze legendarische drivers inmiddels weer in Engeland gemaakt worden.
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door firsttimer »

Altijd mooi als dergelijke 'oudjes' nog goed meekomen :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door OpaBert »

Welkom Tom
Ziet er prachtig uit , en kennelijk klinken ze ook zo
Gefeliciteerd . :goedzo:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben Tom

Bericht door motoindo »

Ah, B110 en T27, fijne vintage combi was dat, toegepast in wel meer legendarische ontwerpjes 8)
Plaats reactie