Hallo, ik ben Tom
Moderator: Beheerdersteam
-
TomWensink
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43
Hallo, ik ben Tom
Audioapparatuur doet mijn hart sneller kloppen. Recent heb ik mij gewaagd aan de bouw van een transmissionline en het resultaat was zo veel beter dan ik verwacht had dat ik overweeg om opnieuw aan de slag te gaan. Gezien mijn zeer beperkte technische kennis is het vooral goed kopiëren van de verschillende geweldige ontwerpen die ik ben tegengekomen (met dank aan de echte ‘uitvinders’) op het internet. Maar de echte lol zit er voor mij in het bouwen en de spanning voor het resultaat!
Met hartelijke groet
Tom
Met hartelijke groet
Tom
Re: Hallo, ik ben Tom
Ah, een mede transmissie lijder
geweldig laag hé ! Tis dat die kasten zo groot zijn want anders...
Welkom !
Welkom !
-
TomWensink
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43
Re: Hallo, ik ben Tom
Hoi motoindo,
Het laag is onwaarschijnlijk uit een kastje van nog net geen meter hoog en slechts 17 cm breed (omvang valt dus mee). En dat uit een speakertje van pakweg 10 cm doorsnee. Ik ben in ieder geval super tevreden!
Het laag is onwaarschijnlijk uit een kastje van nog net geen meter hoog en slechts 17 cm breed (omvang valt dus mee). En dat uit een speakertje van pakweg 10 cm doorsnee. Ik ben in ieder geval super tevreden!
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
-
TomWensink
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43
Re: Hallo, ik ben Tom
Bestaand ontwerp, tikje aangepast. Drivers heb ik gehaald uit een setje Kef Cresta van 47 jaar oud. Klinken nog super goed, maar miste het laag. Met de transmissielijn voeg je dat heel mooi toe. Drivers zijn de T27 voor het hoog en de B110 voor het laag. Ik hoorde dat deze legendarische drivers inmiddels weer in Engeland gemaakt worden.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Hallo, ik ben Tom
Welkom Tom
Ziet er prachtig uit , en kennelijk klinken ze ook zo
Gefeliciteerd .
Ziet er prachtig uit , en kennelijk klinken ze ook zo
Gefeliciteerd .
Re: Hallo, ik ben Tom
Ah, B110 en T27, fijne vintage combi was dat, toegepast in wel meer legendarische ontwerpjes 
