6N23P voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: 6N23P voorversterker
Oke,
Scherm aan massa gesoldeerd en de bodem er in gezet,na eerst de 6,3V gemeten te hebben.
Scherm aan massa gesoldeerd en de bodem er in gezet,na eerst de 6,3V gemeten te hebben.
Verder geluisterd.
De scherpe randjes verdwijnen er is nog wat, duurt nog even.
Zang is een heel stuk beter.
Ik haat dat inspelen..............
De scherpe randjes verdwijnen er is nog wat, duurt nog even.
Zang is een heel stuk beter.
Ik haat dat inspelen..............
Nee,valt mee,de camera heeft er zin in 
Foto zonder flits,dus met groot diafragma en lange sluitertijd
Als statief een stoelleuning,anders was het te wazig.
Foto zonder flits,dus met groot diafragma en lange sluitertijd
Als statief een stoelleuning,anders was het te wazig.
Maar goed ben er even tussenuit
Schoonpa,ernstig ziek.
Wordt even een ander liedje.
Vrolijke kerst,not.............
Tot later.
Schoonpa,ernstig ziek.
Tot later.
Laatst gewijzigd door democles op do 11 apr 2019, 14:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Sterkte Peetdemocles schreef:Maar goed ben er even tussenuit![]()
Schoonpa,darmkanker,en vandaag hebben zijn nieren het begeven![]()
Tot later.
Oke, schoonpa leeft nog
heeft nu wel een stoma,maar daar valt mee te leven.
Had nog een klein brommetje (eigenlijk 2 ,maar dat later) die ik weg wou werken.
Gezien beide kanalen door 1 voeding gevoed worden maar kwa massa los staan van elkaar en enkel bij de voedings ster bij elkaar komen,de ingang zo aangepast.
En dat hielp
Totdat het mute relais schakeld en de uitgangen vrij geeft klinkt er nu een brommetje
Daarna is het doodstil.
Er waren dus 2 brommetjes !!
Zal het mute relais aanpassen, zodat beide uitgangen apart naar aarde schakelen en dan evt. met een 100 ohm weerstand er tussen om brom vanuit de voedings massa te voorkomen.
Wordt dus eerst een ander mute printje maken of deze met een stanley mes bewerken
,die er nu in zit schakelt namelijk naar de min van de voeding van het printje,de 6,3v gloei spanning en dat is waarschijnlijk geen goed idee.
Had nog een klein brommetje (eigenlijk 2 ,maar dat later) die ik weg wou werken.
Gezien beide kanalen door 1 voeding gevoed worden maar kwa massa los staan van elkaar en enkel bij de voedings ster bij elkaar komen,de ingang zo aangepast.
En dat hielp
Totdat het mute relais schakeld en de uitgangen vrij geeft klinkt er nu een brommetje
Daarna is het doodstil.
Er waren dus 2 brommetjes !!
Zal het mute relais aanpassen, zodat beide uitgangen apart naar aarde schakelen en dan evt. met een 100 ohm weerstand er tussen om brom vanuit de voedings massa te voorkomen.
Wordt dus eerst een ander mute printje maken of deze met een stanley mes bewerken
Oke,het ding weer op de kop,bodem er uit en de Mute schakeling er uit gesoldeerd.
In de bankschroef er mee en de twee aanpassingen met een dremel freesje gedaan.
Twee touwtjes er aan geknoopt en de boel weer gemonteerd en eerst maar even geprobeerd met wat kroko draadjes naar massa.
Brom is weg
Alleen hoor ik nu heel zacht muziek op de koptelefoon voordat de Mute relais de uitgangen vrij geeft
Het relais doorgemeten ,die is goed
Uiteindelijk de massa van beide relais contacten op de min van de laatste voedings elco van de betreffende trap gesoldeerd.
Testen
Klaar
WEG BROMMONSTER
en pas muziek als het relais schakeld
Waarschijnlijk ving de lange kroko bedrading muziek op terwijl de uitgangen aan massa lagen anders heb ik er geen verklaring voor
In de bankschroef er mee en de twee aanpassingen met een dremel freesje gedaan.
Twee touwtjes er aan geknoopt en de boel weer gemonteerd en eerst maar even geprobeerd met wat kroko draadjes naar massa.
Brom is weg
Alleen hoor ik nu heel zacht muziek op de koptelefoon voordat de Mute relais de uitgangen vrij geeft
Het relais doorgemeten ,die is goed
Uiteindelijk de massa van beide relais contacten op de min van de laatste voedings elco van de betreffende trap gesoldeerd.
Testen
Klaar
Waarschijnlijk ving de lange kroko bedrading muziek op terwijl de uitgangen aan massa lagen anders heb ik er geen verklaring voor
Zit goed vol Peet
En nu lekker onderuit naar brom loze muziek
Ps
Ik heb wel opnames genoeg gehoord van pop muziek met flink wat brom
Maar als dan alles begint te
hoor je het niet meer 
En nu lekker onderuit naar brom loze muziek
Ps
Ik heb wel opnames genoeg gehoord van pop muziek met flink wat brom
Maar als dan alles begint te
Mooi zo, aanhouder enz...
Zo zie je hoe belangrijk aardleidingen kunnen zijn, geven zo iets door waar 't niet wezen mag.
Je kunt bijv zo iets van de uitgang terug laten werken op de ingang, gevolg oscilleren terwijl alles toch goed verbonden lijkt.
Anne
Zo zie je hoe belangrijk aardleidingen kunnen zijn, geven zo iets door waar 't niet wezen mag.
Je kunt bijv zo iets van de uitgang terug laten werken op de ingang, gevolg oscilleren terwijl alles toch goed verbonden lijkt.
Anne
Morgen gaat deze voorversterker in het rek om te testen,ben benieuwd 
Had nu op de keukentafel getest met een koptelefoon op de uitgang.
Had nu op de keukentafel getest met een koptelefoon op de uitgang.
Jammer dat je niet in de buurt woont Wordt stik nieuwsgierig naar dat geluid bij je 
Vandaag geluisterd.
Niet alle brom is weg
Of dat nu van de ingangen komt moet ik nog onderzoeken.
Niet alle brom is weg
Of dat nu van de ingangen komt moet ik nog onderzoeken.
Niet alle brom was weg en het geluid klonk ook niet lekker
Maar even denken wat er nog anders kan
Maar even spieken bij DHT Rob.
Alle min leidingen van ingang en uitgang gaan naar de min van de laatste voedings elco en van daaruit naar de steraarde.
En de eerder gemaakte min doorverbinding aan de ingang er weer uit gesoldeerd.
Zo gezien zo gedaan
Zo dat scheelt een slok op een borrel,muziek klinkt weer onversmeerd
Er is nog een heel klein beetje brom,met het oor op de speaker,maar 90% minder als gisteren.
Maar even verder kijken hoe ik dat er ook uit krijg,de bodem plaat plaatsen zal ook wel wat schelen.
Maar even denken wat er nog anders kan
Maar even spieken bij DHT Rob.
Alle min leidingen van ingang en uitgang gaan naar de min van de laatste voedings elco en van daaruit naar de steraarde.
En de eerder gemaakte min doorverbinding aan de ingang er weer uit gesoldeerd.
Zo gezien zo gedaan
Zo dat scheelt een slok op een borrel,muziek klinkt weer onversmeerd
Er is nog een heel klein beetje brom,met het oor op de speaker,maar 90% minder als gisteren.
Maar even verder kijken hoe ik dat er ook uit krijg,de bodem plaat plaatsen zal ook wel wat schelen.
Toch geen freudiaanse verspreking?Bert61 schreef:Dat is inderdaad de DHT tob manier
groet,
Aat
AatV schreef:Toch geen freudiaanse verspreking?Bert61 schreef:Dat is inderdaad de DHT tob manier![]()
groet,
Aat
Vond het achteraf wel leuk staan Dus heb ik het zo gelaten Aat
Bedankt,Anne
Voor het meedenken.
En de tekening.
Bus bar aarding,zal het een keer proberen
Voor het meedenken.
En de tekening.
Bus bar aarding,zal het een keer proberen