Ok. Dan komt het dus niet door de aarde van je scoop.Bert61 schreef:Hoi BarryBarry2001 schreef:Waar heb je die scoop aangesloten Bert? Die hangt aan gnd (RA) meestal.Bert61 schreef:Er hangt een scoop aan een functie generator daar kan het ook aan liggen![]()
De scoop hangt met 1 kanaal aan de LS uitgang waarvan de 0 = Zwarte draad aan Aarde Groen/Gele draden De probe zit op 8 ohm Rood
Kanaal 2 hangt met met Gnd aan dezelfde gnd als de LS 0=zwarte draad de de Probe aan J2 C6 zijde
Daar zit ook de functie generator aan
Verder zit de 220 van de versterker op een regelbare scheidingstrafo
220 van de functie generator zit op een niet geaard stopcontact ook de Scope idem niet op een geaard stopcontact
Ik meet nergens een verbinding tussen Gnd en Hoogspanning of de Nul Fase van alle apparaten ook de gnd scope is niet met de randaarde verbonden , ook de versterker voeding primair en secundair maken geen contact met gnd
Het vuurwerk begon met aanzetten versterker
Waaruit ik de conclusie trek het kortsluit circuit is tussen de 220 -0 ( afh hoe je de stekker in stopcontact ) en Ground
Veder heb ik nergens een aanduiding kunnen vinden waar de sluiting zit alleen het gevolg de uit gerookte 100 weerstand naar Gnd voedingen en weer verbonden met Aarde ook de UGT( secundair zit elke winding 0-8 ohm met 1 kant aan Aarde en Gnd
Links en rechts zitten beide aan dezelfde gnd /aarde
Ik heb tussen midden pen netentree deze schakeling ( ook de 100 ohm op voedingsprint schijnt het zelfde doel te hebben )
Dat met die brugcel heb ik op alle versterkers
Je hebt niet iets basaals verkeerd om zitten, gelijkrichter diode oid? Anders voeding afkoppelen als dat kan met die print, weet je of het in de voeding zit if erna.
Wat anders, waarom zie ik geen pads bij de through hole aansluitingen op de print, is dat met een reden?