Iemand bekend met deze voedingen?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen Hans, als het goed werkt (lees goed klinkt) bespaard het een flinke duit en behoorlijk wat ruimte.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Bedankt, Hans! Dacht dat die trafo misschien ook uit China kwam, vandaar eigenlijk de vraag. Maar zal zelf dan ook eens bij Allekabels zoeken.
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Op Diyaudio loopt een topic over geschakelde voedingen. https://www.diyaudio.com/forums/power-s ... ps-14.html
Daar heeft ook iemand metingen gedaan aan een vergelijkbare Maxwell (post 140).
Het probleem is de schakelfrequentie, deze komt vaak knalhard door op de output maar gaat ook de andere kant op het lichtnet in heb ik begrepen.
Wat je wel goed kan zien is dat een LDO achter zo'n SMPS al een heleboel helpt (schakelfrequentie - 50dB).
Maar ja, om 5V te krijgen zal je iets meer in de LDO moeten stoppen dus dat gaat niet lukken met een 5V meanwell helaas.
Toch spreekt het idee me wel aan, geen trafo / brugcel of dikke elko's nodig. Minder kosten / gewicht / oppervlakte / hitte.
Daar heeft ook iemand metingen gedaan aan een vergelijkbare Maxwell (post 140).
Het probleem is de schakelfrequentie, deze komt vaak knalhard door op de output maar gaat ook de andere kant op het lichtnet in heb ik begrepen.
Wat je wel goed kan zien is dat een LDO achter zo'n SMPS al een heleboel helpt (schakelfrequentie - 50dB).
Maar ja, om 5V te krijgen zal je iets meer in de LDO moeten stoppen dus dat gaat niet lukken met een 5V meanwell helaas.
Toch spreekt het idee me wel aan, geen trafo / brugcel of dikke elko's nodig. Minder kosten / gewicht / oppervlakte / hitte.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Dan wel grappig, hang hem nu aan een wat meer slurpend met netwerkaansluiting en USB card, en de 8-core FriendlyArm, en dan hebben we ineens .003 op de meter staan.
En als je een beetje beweegt en aandrukt kan die wel naar de .008 ggan Maar wat zegt dit?
En als je een beetje beweegt en aandrukt kan die wel naar de .008 ggan Maar wat zegt dit?
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Een dobbelsteen?
Met "Meten is weten" bedoelde ik met je "Met je oren" Hans
Met "Meten is weten" bedoelde ik met je "Met je oren" Hans
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Maare ..............,als Shadow vraagt om dan het te meten en ik weet dan niet wat ik meet/hoor( zie ik de logische van de meting niet)
Ik weet niet hoe of wat dan de bedoeling was.
Ik weet niet hoe of wat dan de bedoeling was.
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Waarschijnlijk dat je meter op AC meet tot 500Hz (heb maar even de specs van een fluke 112 genomen) en dat die enorme piek van de schakelfrequentie dan niet tevoorschijn komthannesie schreef:Maar wat zegt dit.....................?
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Bij de metingen op diyaudio wel.Pjotr schreef:Is er een piek dan? En nog wel een enorme ook
In de datasheet staat 200mVp-p en dan meten ze tot 20MHz. Valt nog mee.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
20 Mhz ?????
Zelfs vleermuizen zullen het niet meer horen.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik in ieder geval niet met die frequenties.Pjotr schreef:20 Mhz ?????Zelfs vleermuizen zullen het niet meer horen.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Gewoon proberen Hans wat het beste voor jou uit de bus komt klankmatig. Kunnen we later nog wel eens zoeken naar waarom.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
En dan de laatste voeding ( Meanwell RS 15-5 ) even op de Raspberry gezet. dadelijk maar gaan kabels switchen, om eens te luisteren of er zo wie zo verschillen zijn.
Ik vermoed eigenlijk dat het minuscuul zal zijn, maar wie weet is het toch anders.

Ik vermoed eigenlijk dat het minuscuul zal zijn, maar wie weet is het toch anders.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik was gewoon nieuwsgierig naar de AC rimpel eigenlijk, die heeft Hans netjes gemeten.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Nu een poosje geluisterd naar de IRM-10-5, gaat goed, de eerste keer aan het PC tje met de ventilator klonk het scherp, vond dat raar, deed dat niet op de kleine NEO2 toen eens even terug gezet om dan toch nog even te vergelijken en het was niet meer te horen, dus waarschijnlijk een slechte elektrische verbinding geweest, die kleine stekkertjes zijn niet zo super...!
De 2 die ik nu er aan de IRM heb gehad dan vergeleken met de voeding die al in de (Ladder) DAC en de NEO Plus 2 zaten (DIYINHK).
Nu dan eens vergelijken met de andere Maxwell RS.
De 2 die ik nu er aan de IRM heb gehad dan vergeleken met de voeding die al in de (Ladder) DAC en de NEO Plus 2 zaten (DIYINHK).
Nu dan eens vergelijken met de andere Maxwell RS.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
De Meanwell RS 15-5 krijgt even een andere taak, en dat doet hij dan ook prima.
Hij mag een poosje deze taak vervullen, en de batterijen vervangen.
Een ander soort groene stroom
En dan nu weer even terug naar een vergelijk met de Neo2 en de IRM.
Ik ben blij dat ik niet hoef te solderen op die print van dat PC-tje. 
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik ga nog wel naar de combi luisteren van de RS met de Neo2.
Ik hoor een naar mijn idee een iets makkelijker geluid met de RS en de M3 (die met Ventilator) dat wel ,ik wel eens verder bekijken.
Daarnaast als ik verder ga, dan moet het ook zo zijn dat de beide voedingen ook op.000 achter de komma een gelijke voltage hebben.
En het dan met, en meer vermogen, en mogelijk makkelijker een stabiele voeding gegeven kan worden.
Misschien dat er dan eens gekeken kan worden naar de rimpeltjes e.d. met Arta.
Dus geslaagd, tja wanneer is het dan duidelijk/geslaagd?
Voorlopig is het niet erg goed te benoemen door mij.
Ik hoor een naar mijn idee een iets makkelijker geluid met de RS en de M3 (die met Ventilator) dat wel ,ik wel eens verder bekijken.
Daarnaast als ik verder ga, dan moet het ook zo zijn dat de beide voedingen ook op.000 achter de komma een gelijke voltage hebben.
En het dan met, en meer vermogen, en mogelijk makkelijker een stabiele voeding gegeven kan worden.
Misschien dat er dan eens gekeken kan worden naar de rimpeltjes e.d. met Arta.
Dus geslaagd, tja wanneer is het dan duidelijk/geslaagd?
Voorlopig is het niet erg goed te benoemen door mij.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
De invloed van de voeding op de kabels in de kast kan mogelijk wat doen, dus eens even kijken voor een korte netwerkkabel.
Cat 7 is dan wel wat lastiger zelf maken, dus dan is het wel zo makkelijk.
25 cm is het kortste wat ik kan vinden, en met Cat 7 ook afgeschermd, is hier zo te te koop om de hoek.
Iets goedkoper dan in Cat 6,
25 cm is het kortste wat ik kan vinden, en met Cat 7 ook afgeschermd, is hier zo te te koop om de hoek.
Iets goedkoper dan in Cat 6,
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Beste kabel is Belden (de blauwe).
Ook wel gelezen dat de koppeling via de afscherming zorgde voor overdracht van storingen tussen bron en input .
Maar elke Cat5/6 dropveter is goed.
Ook wel gelezen dat de koppeling via de afscherming zorgde voor overdracht van storingen tussen bron en input .
Maar elke Cat5/6 dropveter is goed.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
De maat (25cm) is in iedere geval beter passend, gunstiger gaan we nog wel een beetje verbeteren met een nieuwe achterzijde.
En klinkt ook gewoon erg goed.
En klinkt ook gewoon erg goed.
