Iemand bekend met deze voedingen?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door 3kes »

Ben erg benieuwd naar je bevindingen Hans, als het goed werkt (lees goed klinkt) bespaard het een flinke duit en behoorlijk wat ruimte.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door VintageHarry »

Bedankt, Hans! Dacht dat die trafo misschien ook uit China kwam, vandaar eigenlijk de vraag. Maar zal zelf dan ook eens bij Allekabels zoeken.
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door paulebappie »

Op Diyaudio loopt een topic over geschakelde voedingen. https://www.diyaudio.com/forums/power-s ... ps-14.html

Daar heeft ook iemand metingen gedaan aan een vergelijkbare Maxwell (post 140).

Het probleem is de schakelfrequentie, deze komt vaak knalhard door op de output maar gaat ook de andere kant op het lichtnet in heb ik begrepen.
Wat je wel goed kan zien is dat een LDO achter zo'n SMPS al een heleboel helpt (schakelfrequentie - 50dB).

Maar ja, om 5V te krijgen zal je iets meer in de LDO moeten stoppen dus dat gaat niet lukken met een 5V meanwell helaas.

Toch spreekt het idee me wel aan, geen trafo / brugcel of dikke elko's nodig. Minder kosten / gewicht / oppervlakte / hitte.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door ds23man »

https://www.diyclassd.com/product/smps-dlcp/27

1,5A bij 8 volt en ook nog eens + en - 16 volt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Dan wel grappig, hang hem nu aan een wat meer slurpend met netwerkaansluiting en USB card, en de 8-core FriendlyArm, en dan hebben we ineens .003 op de meter staan.
En als je een beetje beweegt en aandrukt kan die wel naar de .008 ggan
8c.JPG
Maar wat zegt dit?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Maar wat zegt dit..................... :shock: ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Een dobbelsteen? :shock: :?

Met "Meten is weten" bedoelde ik met je "Met je oren" Hans O:)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Maare ..............,als Shadow vraagt om dan het te meten en ik weet dan niet wat ik meet/hoor( zie ik de logische van de meting niet)
:hide:

Ik weet niet hoe of wat dan de bedoeling was.
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door paulebappie »

hannesie schreef:
Maar wat zegt dit..................... :shock: ?
Waarschijnlijk dat je meter op AC meet tot 500Hz (heb maar even de specs van een fluke 112 genomen) en dat die enorme piek van de schakelfrequentie dan niet tevoorschijn komt :-k
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Is er een piek dan? En nog wel een enorme ook :shock:
Gebruikersavatar
paulebappie
Berichten: 236
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door paulebappie »

Pjotr schreef:
Is er een piek dan? En nog wel een enorme ook :shock:
Bij de metingen op diyaudio wel.

In de datasheet staat 200mVp-p en dan meten ze tot 20MHz. Valt nog mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

20 Mhz ????? :shock: Zelfs vleermuizen zullen het niet meer horen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
20 Mhz ????? :shock: Zelfs vleermuizen zullen het niet meer horen.
Ik in ieder geval niet met die frequenties. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Gewoon proberen Hans wat het beste voor jou uit de bus komt klankmatig. Kunnen we later nog wel eens zoeken naar waarom.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

rpi.JPG
En dan de laatste voeding ( Meanwell RS 15-5 ) even op de Raspberry gezet. dadelijk maar gaan kabels switchen, om eens te luisteren of er zo wie zo verschillen zijn.

Ik vermoed eigenlijk dat het minuscuul zal zijn, maar wie weet is het toch anders. 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Ik was gewoon nieuwsgierig naar de AC rimpel eigenlijk, die heeft Hans netjes gemeten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Nu een poosje geluisterd naar de IRM-10-5, gaat goed, de eerste keer aan het PC tje met de ventilator klonk het scherp, vond dat raar, deed dat niet op de kleine NEO2 toen eens even terug gezet om dan toch nog even te vergelijken en het was niet meer te horen, dus waarschijnlijk een slechte elektrische verbinding geweest, die kleine stekkertjes zijn niet zo super...!

De 2 die ik nu er aan de IRM heb gehad dan vergeleken met de voeding die al in de (Ladder) DAC en de NEO Plus 2 zaten (DIYINHK).
Nu dan eens vergelijken met de andere Maxwell RS.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

snijplank.JPG
Lijkt haast wat dynamischer in het totale plaatje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

De Meanwell RS 15-5 krijgt even een andere taak, en dat doet hij dan ook prima.
sfeer.JPG
Hij mag een poosje deze taak vervullen, en de batterijen vervangen. :mrgreen: Een ander soort groene stroom :lol:
ster.JPG
En dan nu weer even terug naar een vergelijk met de Neo2 en de IRM.
neo3.JPG
Ik ben blij dat ik niet hoef te solderen op die print van dat PC-tje. :shock:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door 3kes »

Mogen we concluderen dat de test geslaagd is?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Ik ga nog wel naar de combi luisteren van de RS met de Neo2.
Ik hoor een naar mijn idee een iets makkelijker geluid met de RS en de M3 (die met Ventilator) dat wel ,ik wel eens verder bekijken.
Daarnaast als ik verder ga, dan moet het ook zo zijn dat de beide voedingen ook op.000 achter de komma een gelijke voltage hebben.
En het dan met, en meer vermogen, en mogelijk makkelijker een stabiele voeding gegeven kan worden.
Misschien dat er dan eens gekeken kan worden naar de rimpeltjes e.d. met Arta.
Dus geslaagd, tja wanneer is het dan duidelijk/geslaagd?
Voorlopig is het niet erg goed te benoemen door mij.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

De invloed van de voeding op de kabels in de kast kan mogelijk wat doen, dus eens even kijken voor een korte netwerkkabel.
c7.JPG
Cat 7 is dan wel wat lastiger zelf maken, dus dan is het wel zo makkelijk.
25 cm is het kortste wat ik kan vinden, en met Cat 7 ook afgeschermd, is hier zo te te koop om de hoek.
Iets goedkoper dan in Cat 6,
25.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door democles »

Beste kabel is Belden (de blauwe).

Ook wel gelezen dat de koppeling via de afscherming zorgde voor overdracht van storingen tussen bron en input .

Maar elke Cat5/6 dropveter is goed.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

cat7.JPG
De maat (25cm) is in iedere geval beter passend, gunstiger gaan we nog wel een beetje verbeteren met een nieuwe achterzijde.

En klinkt ook gewoon erg goed. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”