Oude UcD reviven

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Re: Oude UcD reviven

Bericht door Wowly »

Zo vanavond weer eens een kwartiertje gekeken naar de versterkert. In ieder geval doet hij het nu weer. Ik ben van plan een andere grondplaat te maken en alles netter te bekabelen. hopenlijk deze vakantie.

Wel is er een major brom te horen die alleen maar harder wordt als ik hem harder zet. Wat is dat doorgaans voor probleem. Brom heeft een beetje een "spetterend" karakter als jullie begrijpen wat ik bedoel. gezien mijn bouwkunsten verwacht ik een aarde probleem.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
Zo vanavond weer eens een kwartiertje gekeken naar de versterkert. In ieder geval doet hij het nu weer..
Sodeknetters. Jomanda is er niks bij. :mrgreen:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef:
Wowly schreef:
Zo vanavond weer eens een kwartiertje gekeken naar de versterkert. In ieder geval doet hij het nu weer..
Sodeknetters. Jomanda is er niks bij. :mrgreen:
Scherp :lol:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Als je nog wat lager kijkt houdt de brom misschien ook wel op :lol:
Anne
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb zo'n zoon, de middenste. Hij maakt ook van dit soort grapjes de hele tijd (steeds alles letterlijk nemen)

In plaats van de grapjassen uit te hangen ; "Wel is er een major brom te horen die alleen maar harder wordt als ik hem harder zet. Wat is dat doorgaans voor probleem. Brom heeft een beetje een "spetterend" karakter als jullie begrijpen wat ik bedoel. gezien mijn bouwkunsten verwacht ik een aarde probleem."
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Wat ik als eerste zou doen, is bepalen of het komt uit signaalniveau of voeding. Uitgang van je versterker boeit niet zo, is niet gevoelig, de ingang wel. Als je de ingang helemaal afkopppelt op de print, hoor je dan nog brom? Voeding. Is de brom weg, zit daar iets niet lekker. Daar lijkt het trouwens ook wel op, omdat het mee gaat met het volume, maar dit kan ook door voeding komen.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik zie ook her en der dunne maar ook lange zwarte draadjes lopen ?
Op de foto lijkt het ook net of een oranje draad bij het aardpunt op het punt staat om af te breken.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Stekkertje eruit, twee pinnen aaneen.Bromt nog is 't de voeding.Stil dan de aanhang mis.
Anne
Bijlagen
UcD.png
UcD.png (24.83 KiB) 321 keer bekeken
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Super, ik ga morgenmiddag wat zaken testen. Mbt barry's opmerking, met of zonder bron, hij zoemt...
@ ray, die dunne draadjes zijn de triggers. Als die niet zijn aangesloten wordt de ucd module niet aangeschakeld
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Wowly schreef:
Super, ik ga morgenmiddag wat zaken testen. Mbt barry's opmerking, met of zonder bron, hij zoemt...
@ ray, die dunne draadjes zijn de triggers. Als die niet zijn aangesloten wordt de ucd module niet aangeschakeld
Zonder bron, maar ook als je de ingang tot op de print zelf afkoppelt?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ga ik zo ff testen
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Als ik de ingangconnector eraf haal (van de ucd): volstrekt stil! Echt niets te horen.
Als ik de connector daarna aansluit: nog steeds stil, echter op maximaal volume weer die lichte brom
Als ik vervolgens mijn phone erop aan sluit: flinke brom, veel harder dan de lichte brom.

ben bang dat mijn ingang niet in orde is... Xhips, heb enige tijd geleden mijn tentlabs volume en ingangschakelaar verkocht aan een forumlid. eens kijken wie dat was en of die hem terug wil verkopen.... Of heeft iemand anders een goed idee?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Check eens goed of er niet gewoon ergens aarde los ligt Jan. Maarreh je ging hem toch reviven? Dat houdt meestal in: Strippen en opnieuw opbouwen. Anders is het meer reanimeren :mrgreen:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha eerst reanimeren om te zien wat er al dan niet moet verbeteren, daarna verbeteren in als het mogelijk is de bestaande kast, anders echt reviven in een nieuwe kast.

Wat is een moderne en goedkope oplossing voor een inputswitch en volume regelaar
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Nou ja, als het bromt dan bromt het i.i.g. Is toch op zijn minst ook een teken van leven?
Shadow

Bericht door Shadow »

Wowly schreef:
Hahaha eerst reanimeren om te zien wat er al dan niet moet verbeteren, daarna verbeteren in als het mogelijk is de bestaande kast, anders echt reviven in een nieuwe kast.

Wat is een moderne en goedkope oplossing voor een inputswitch en volume regelaar
Er staan op ebay leuke setjes met goede regelaars voor niet al te veel.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb er een filmpje van gemaakt:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
Even zonder gekheid, maar ik zie zoveel verbeterpunten, dat ik haast niet zou weten waar ik zou moeten gaan beginnen.
Vandaar ook mijn eerder geopperde voorstel om alles te demonteren, en gewoon op tafel (of een plankje) te gaan testen.
Wowly schreef:
Ik zou eens kijken naar iets zoals (bijvoorbeeld, er zijn nog meer soorten en smaken te krijgen) dit :
https://www.ebay.com/itm/6-Channel-Unba ... :rk:1:pf:0

Met daarachter een mooie ALPS uit de blauwe serie, zowel bij Ebay alsook bij Conrad (voor als je het niet vertrouwd)
https://www.conrad.nl/p/alps-rk27112-50 ... 3&vat=true
(Niet gezegd dat je deze waarde moet hebben, deze gewoon als voorbeeld genomen.)

Hier trouwens ook hele handige printjes om de bedrading aan zo'n ALPS te monteren : https://www.ebay.com/itm/PCB-for-ALPS-R ... :rk:1:pf:0

Is een aparte Relaixed eigenlijk geen idee ?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Die blauwe als heb ik nog ergens een liggen zelfs. Straks eens eventjes zoeken. En een plankje maken. Als ik het haal, dadelijk moet ik meedoen op de kerstavond bij de jongste op school (jingle Bells)

Die relaixed had is dus eerst eentje......verkocht. Heb de huidige eigenaar Pm gestuurd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Als je er een soort van Integrated van wilt maken zou ik aan deze UcD's toch echt niet meer spenderen dan zo 'n compleet Ebay ingang selectieprintje met een blauwe Alps! Ik heb in de ZBA-CA ook nog steeds die Alps zitten. Was eerst als snelle provisorische short cut bedoeld. Maar hij zit er nog steeds! Eigenlijk geen reden om hem te vervangen.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Hoeveel ingangen wil je eigenlijk in de nieuwe situatie kunnen omschakelen, Jan ?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Voor de handigheid 3 ifzo, liefst met een passthru zodat ie ook als eindversyerker kan worden ingezet. Maar op zich zal hij waarschijnlijk 99% van de tijd maar met 1 ingang werken.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Heb je RCA wel zo bedraad:

https://www.diyclassd.com/img/upload/do ... wiring.pdf

En let op in deze configuratie geen net aarde gebruiken ivm aardlus! ( zo te horen heb je die nu).
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Je bedoeld dat de aarde draad van de netentree wordt aangesloten op de behuizing? Die is nu wel aangsloten
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Yep en staat duidelijk in de bovenstaande link. Verder moet je dan de zaak wel dubbel geisoleerd opbouwen.
Plaats reactie