Oude UcD reviven
Moderator: Beheerdersteam
Oude UcD reviven
Hallo heren,
Ik ga mijn oude Ucd versterker reviven. Op de een of andere manier deed ie niet wat hij moest doen.
Heb even gekeken naar de bedrading, maar blijkt dat ik de ingangsselector heb overbrugd en rechtstreeks naar de UcD's stuurde. ff de phone aangesloten, maar aleen de rechtse ingang deed het..... Nu wist ok nog dat de UcD een soort van draadje had wat aangesloten moest zijn op een ingang omdat hij anders niet aansloeg. Kan ik de handleiding van die oude UcD's niet meer vinden.......
In ieder geval; er komt geluid uit, maar ook een onmatige flinke bron. Wat zou dat nou kunnen zijn......
eerst maar eens op zoek naar de handleiding op het net. of heeft iemand hem nog liggen?
Owja, waar kun je voor een fraaie prijs een mooie versterkerbehuizing aanschaffen? 15 tot 20 cm hoog
Ik ga mijn oude Ucd versterker reviven. Op de een of andere manier deed ie niet wat hij moest doen.
Heb even gekeken naar de bedrading, maar blijkt dat ik de ingangsselector heb overbrugd en rechtstreeks naar de UcD's stuurde. ff de phone aangesloten, maar aleen de rechtse ingang deed het..... Nu wist ok nog dat de UcD een soort van draadje had wat aangesloten moest zijn op een ingang omdat hij anders niet aansloeg. Kan ik de handleiding van die oude UcD's niet meer vinden.......
In ieder geval; er komt geluid uit, maar ook een onmatige flinke bron. Wat zou dat nou kunnen zijn......
eerst maar eens op zoek naar de handleiding op het net. of heeft iemand hem nog liggen?
Owja, waar kun je voor een fraaie prijs een mooie versterkerbehuizing aanschaffen? 15 tot 20 cm hoog
Re: Oude UcD reviven
Oh och wat Hans net poste van die bezorgchinees met z'n LM3886 brouwsel is erger 
Waarom Jan? We zijn inmiddels wel wat gewend. Anders hoef je hem ook niet te reviven
En verder, documentatie staat toch gewoon bij Hypex op de site: https://www.diyclassd.com/product/ucd180hg/4 (bij Downloads)? Leuke klastjes haal ik vaak bij deze club: https://www.audiophonics.fr/en/ Niet de goedkoopste maar wel gesorteerd en snel in huis als het op voorraad is (2 dagen).
Ebay is ook zo goedkoop niet meer Peter... Hifi2000 rekent gewoon nette prijzen nu...
Laatst was er iemand erg aan het schelden op dat Hifi2000 spul met dat dunne plaatmateriaal. I.d.d. Ebay is ook niet goedkoop meer. Je moet het treffen. En bij AliExpress is het oppassen dat de verzendkosten niet hoger zijn dan het kastje zelf kost. Die Fransozen leveren ook verpakt in Chinese kranten
maar wel betrouwbaar en snel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Prima toko die. fr. Ook het voordeel dat er meer keuze is kwa stijl van de kast
Het enigste wat HIFI2000 moet doen is beter alu leveren en 3mm deksels ipv 2mm. Maar audiophonics levert leuk spul idd!
Wat ik van Audiphonics en Douk ontvangen heb was allemaal 3 mm i.g.g. Soms met 8mm/10mm front/achterkant. En soms met 3mm achterkant, dat is op zich stevig genoeg.
- Lohengrimas
Ja en bij mij trok de roverheid het pakketje uit de stapel... iets van €40 belasting en administratiekosten op een kastje van €60.Pjotr schreef:En bij AliExpress is het oppassen dat de verzendkosten niet hoger zijn dan het kastje zelf kost.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
die adminkosten is de pakketfirma
en BTW betalen is normaal hè, geen belasting betalen is roven
- SSassen
- Contacteer:
Oh, dan verschillen wij van mening, belasting betalen is zeer zeker wel geinstitutionaliseerde diefstal met geweld als dwangmiddel, leuker gaan ze het niet maken, en makkelijker al helemaal niet, in tegendeel.Henkjan schreef:die adminkosten is de pakketfirma
Jeetje!! Komen ze aan.....
En niet lachen hè, dit was mijn allereerste ! Vreselijk mijn best op gedaan, om alles af te schermen, gescheiden te houden enzo.....
Het heeft een voeding gedeelte ( wat de Trafoos zitten) en een signaal deel wat is afgescheiden mbv en metalen plaat. De 230 wissel loopt door een eigen metalen kanaal door het signaal deel naar het voeding deel....
Hij heeft het altijd goed gedaan, maar om één of andere reden heb ik de ondanks selectie een volume overbrugd. Waarschijnlijk om een te testen of ik de buizen voorversterker erop aan kon sluiten. Die het trouwens ook niet meer doet. Maar dat is een volgend project tot Peter zijn ding heeft gedaan en we die CA V2 gaan doen
En niet lachen hè, dit was mijn allereerste ! Vreselijk mijn best op gedaan, om alles af te schermen, gescheiden te houden enzo.....
Het heeft een voeding gedeelte ( wat de Trafoos zitten) en een signaal deel wat is afgescheiden mbv en metalen plaat. De 230 wissel loopt door een eigen metalen kanaal door het signaal deel naar het voeding deel....
Hij heeft het altijd goed gedaan, maar om één of andere reden heb ik de ondanks selectie een volume overbrugd. Waarschijnlijk om een te testen of ik de buizen voorversterker erop aan kon sluiten. Die het trouwens ook niet meer doet. Maar dat is een volgend project tot Peter zijn ding heeft gedaan en we die CA V2 gaan doen
Jan ik vind je een hele toffe kerel, maar zou je deze versterker niet meer aan het lichtnet willen hangen tot dit;
Niet meer zo straks door het alu wordt aangedrukt / liever nog door krimpkous oid loopt?
Niet meer zo straks door het alu wordt aangedrukt / liever nog door krimpkous oid loopt?
Ziet er erger uit dan het is, heb destijds de gehele mantel gechecked maar behalve wat oppervlakkige krassen opp de isolatie is het perfect. Ga het nu maken met een afgeschermde kabel overigens, heb ik dat alu helemaal niet meer nodig.....
Buig me nu over de handleiding van de Ucd 180. molex J4 heeft een inverterende en een non inverterende ingang. Ik ben helemaal kwijt hoe ik deze moet aansluiten (laat staan dat ik weet wat het is).
Buig me nu over de handleiding van de Ucd 180. molex J4 heeft een inverterende en een non inverterende ingang. Ik ben helemaal kwijt hoe ik deze moet aansluiten (laat staan dat ik weet wat het is).
Het zal best dat dat nog heel is, maar op deze manier vertrouw je altijd op je ‘last line of defence’ oftewel de isolatie, terwijl je eigenlijk wil dat ie de behuizing nergens raakt én geisoleerd is voor het geval ie hem wel raakt.
Laten we het beschaafd houden, en zeggen dat er wel enige ruimte voor verbetering is.
Joram heeft trouwens gelijk, zoals het nu zit komt het aardig in de buurt van gevaarlijk.
Dat is een gebalanceerde ingang toch, je hebt nota bene XLR's achterop zitten.Wowly schreef:Buig me nu over de handleiding van de Ucd 180. molex J4 heeft een inverterende en een non inverterende ingang. Ik ben helemaal kwijt hoe ik deze moet aansluiten (laat staan dat ik weet wat het is).
Joram heeft trouwens gelijk, zoals het nu zit komt het aardig in de buurt van gevaarlijk.
Heb het net aangepast. Dat hele deel achter weggehaald en alles wat maar een beetje geschaafd was weggehaald, opnieuw fastons aangezet en nu is dat gedeelte weer in ordnung.
Ik heb xlr's acherop zitten, maar deze zijn niet gebelanceerd aangesloten zal ff een foto posten
Ik heb xlr's acherop zitten, maar deze zijn niet gebelanceerd aangesloten zal ff een foto posten
Ik zou het geen gek idee vinden om in het kader van het testen en uitproberen de hele zaak te demonteren en tijdelijk op een houten plank te schroeven.
Dit zit nou niet echt praktisch in elkaar.
Ter inspiratie, vond ik onlangs in wat ouder topic wat foto's gemaakt door Sander Sassen.
Dat is waar je uiteindelijk naar toe wilt werken. toch ?
Dit zit nou niet echt praktisch in elkaar.
Ter inspiratie, vond ik onlangs in wat ouder topic wat foto's gemaakt door Sander Sassen.
Dat is waar je uiteindelijk naar toe wilt werken. toch ?
Koop dan gelijk 2 beschuitjes NCORE of die kit van Hypex, 2x 650 euro en doe mag je zelf ik elkaar zetten, btw aftrekken en klaar 
Jaaa da's inderdaad heel erg netjes! Ga zijn draadje ook weer eens doornemen