Een andere voeding is zo geregeld.Shadow schreef:Begin maar met R1 en R2 plus de zekering te overbruggen als ik het zo lees, maar als de zekering overbruggen helpt dan hoef ik hem niet zo nodig, dan is er ergens iets niet pluis
DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Moderator: Beheerdersteam
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Poosje zitten lezen daar en lees verder geen reactie van Doede op die modificatie. Aangezien ze nog een andere voeding verkopen (voor een exorbitant bedrag) zou erop kunnen wijzen dat de standaard voeding inderdaad voor verbetering vatbaar is.Leeuwarden schreef:
Morgen voer ik die modificatie even door, kijken wat het hier brengt. Ik heb nog wel wat andere voedingen liggen dus die zal ik er ook op proberen.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Deze toch?
Heb ik ook nog twee van liggen om wat RPI,s te voeden.
Had deze al wat gemod met een condensatortje extra tegen mogelijke oscillaties.
Kan de weerstanden ook wel eens proberen te overbruggen,zekering had ik al weg gelaten
Heb ik ook nog twee van liggen om wat RPI,s te voeden.
Had deze al wat gemod met een condensatortje extra tegen mogelijke oscillaties.
Kan de weerstanden ook wel eens proberen te overbruggen,zekering had ik al weg gelaten
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Daar hebben we de hoofdzekering voor toch?democles schreef:Deze toch?
Heb ik ook nog twee van liggen om wat RPI,s te voeden.
Had deze al wat gemod met een condensatortje extra tegen mogelijke oscillaties.
Kan de weerstanden ook wel eens proberen te overbruggen,zekering had ik al weg gelaten
Ziet er netjes uit trouwens!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
democles schreef:Deze toch?
Inderdaad. Bij de DDDAC had ik in ieder geval R1 en R2 overbrugd. Zover ik me herinner heb ik de zekering ook overbrugd maar bracht dat geen verschil. Ik kan me niet herinneren of ik R6 ook geprobeerd heb.
Laat ik het heel voorzichtig zeggen: de DDDAC is een kut dac totdat je de R1 en R2 mod toepast. Dan komt er een beetje leven in het geluid. Tenminste bij de eerste versie van de DDDAC.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
3kes schreef:Leeuwarden schreef:Poosje zitten lezen daar en lees verder geen reactie van Doede op die modificatie.
Klopt. Er is geen reactie van Doede op gekomen. Ook de mannen van A-C wilden er niet op reageren...
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Die wouden ook niet horen dat hun ‘Klonwall’ speaker (en dat ding dat ie zelf ontworpen heeft) klonk als een natte kartonnen doos, ieder z’n smaak natuurlijk 
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ieder z'n smaak. Ik heb de laatste versie van de Doede z'n Dac en die klinkt gewoon erg fijn. Volgende week komt er een Sjostrom voeding aan te hangen, kijken of dat anders klinkt.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
De dac was binnen
Ziet er mooi uit en voelt degelijk.
Maar even wat verzinnen om dit te testen
Werd trouwens compleet geleverd met USB verloop snoertje en een koptelefoon kabeltje!
Ziet er mooi uit en voelt degelijk.
Maar even wat verzinnen om dit te testen
Werd trouwens compleet geleverd met USB verloop snoertje en een koptelefoon kabeltje!
Laatst gewijzigd door democles op vr 04 jan 2019, 1:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ben benieuwd! Hier bezig om de zaak in een huisje te bouwen. Voor de dac dus een Sjostrom voeding, voor de rpi gebruik ik de filament voeding van Barry.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ondertussen maar even geprobeerd via de USB muziek op de Khadas dac te krijgen.
Dietpi op een Odroid C1 gezet,Squeezelite er op gezet als speler,geen succes
Werd niet herkent op de afstandsbediening
Dan maar squeezebox server er bij op gezet.
Reboot en de stekker er uit getrokken en er weer in.
Nu wordt Dietpi wel herkend op het tablet
Waarschijnlijk heeft dat stekker er uit trekken geholpen,squeezebox server er weer af gegooid,reboot en even de stekker er uit.
Via netwerk speelt het en plukt de muziek van een van mijn dac streamers,klinkt op de koptelefoon niet verkeerd
Volgende stap,muziek via spdif proberen.
Dietpi op een Odroid C1 gezet,Squeezelite er op gezet als speler,geen succes
Werd niet herkent op de afstandsbediening
Dan maar squeezebox server er bij op gezet.
Reboot en de stekker er uit getrokken en er weer in.
Nu wordt Dietpi wel herkend op het tablet
Waarschijnlijk heeft dat stekker er uit trekken geholpen,squeezebox server er weer af gegooid,reboot en even de stekker er uit.
Via netwerk speelt het en plukt de muziek van een van mijn dac streamers,klinkt op de koptelefoon niet verkeerd
Volgende stap,muziek via spdif proberen.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Even wat beter geluisterd naar de dac.
Af en toe hoor ik een heel klein tikje in het geluid
Maar even lezen hoe ik de laatste firmware voor de Xmos chip er in kan flashen .
Gelukkig is er een forum die je verteld hoe je dat moet doen
Flashen van een chip blijft een tricky ding.
Uiteindelijk gelukt,weg tikjes
Af en toe hoor ik een heel klein tikje in het geluid
Maar even lezen hoe ik de laatste firmware voor de Xmos chip er in kan flashen .
Gelukkig is er een forum die je verteld hoe je dat moet doen
Flashen van een chip blijft een tricky ding.
Uiteindelijk gelukt,weg tikjes
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Vandaag de dac aan de Alo Digi gehangen via spdif.
Gaat ook goed,weet nog niet wat mooier is,via USB of dit.
Waarom dit er aan hangen als via een klein computertje met USB het ook goed gaat?
Moet nog meer luisteren
Ook geprobeerd de dac aan de Doede voeding te hangen,maar dan halveert het volume!
Iets mis met de voeding dacht ik,andere er tussen gezet,precies het zelfde.
Er is waarschijnlijk wat mis met het ontwerp van Doede,waarom de Rasberry,s er wel op draaiden is me een raadsel.
Net alsof de stroom door een trechter loopt en de dac trekt maar 500mA
Gaat ook goed,weet nog niet wat mooier is,via USB of dit.
Waarom dit er aan hangen als via een klein computertje met USB het ook goed gaat?
Moet nog meer luisteren
Ook geprobeerd de dac aan de Doede voeding te hangen,maar dan halveert het volume!
Iets mis met de voeding dacht ik,andere er tussen gezet,precies het zelfde.
Net alsof de stroom door een trechter loopt en de dac trekt maar 500mA
Laatst gewijzigd door democles op za 19 jan 2019, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Waarom die dac niet op het RPI of met een isolator er tussen?
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Dac heeft geen I2S in en is standalone,past dus niet op de RPI.
En via USB aansturen met een RPI lijkt me niet de beste opolossing,dan werkt een ander computertje beter,waar de USB en het netwerkgebeuren niet over de zelfde bus lopen zoals bij de RPI
En via USB aansturen met een RPI lijkt me niet de beste opolossing,dan werkt een ander computertje beter,waar de USB en het netwerkgebeuren niet over de zelfde bus lopen zoals bij de RPI
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Had vandaag een kwaliteits- hoor sessie met de nieuwe dac via de koptelefoon.
Heeft nog niet gespeeld via mijn glaswerk,eerst de boel goed krijgen.
Dietpi bleek niet de oplossing te zijn als besturingssysteem,klonk niet lekker,beetje gespannen geluid,alsof er onvoldoende gebufferd werd.
En hoe verander je dat in Dietpi
,daar moest ik afhaken.
Nog geprobeerd met een andere voeding dan dat stekker ding werd beter in geluid (meer rust) maar het liep niet lekker.
Max2play op de Odroid C1+ gezet als besturingssysteem,ook weer na de nodige geluidskaart keuzes in squeezelite, opstarts en save,en unmuten in alsamixer met Putty er geluid uit gekregen.
Khardas kaarten staan al wel in Max2play squeezelite en worden zichtbaar zodra de dac er aan zit,dank aan onzere duitse vrienden
Het voordeel van Max2play is dat je daar de laatste squeezelite kunt updaten,bij Dietpi niet.
Maar weer verder luisteren............
Heeft nog niet gespeeld via mijn glaswerk,eerst de boel goed krijgen.
Dietpi bleek niet de oplossing te zijn als besturingssysteem,klonk niet lekker,beetje gespannen geluid,alsof er onvoldoende gebufferd werd.
En hoe verander je dat in Dietpi
Nog geprobeerd met een andere voeding dan dat stekker ding werd beter in geluid (meer rust) maar het liep niet lekker.
Max2play op de Odroid C1+ gezet als besturingssysteem,ook weer na de nodige geluidskaart keuzes in squeezelite, opstarts en save,en unmuten in alsamixer met Putty er geluid uit gekregen.
Khardas kaarten staan al wel in Max2play squeezelite en worden zichtbaar zodra de dac er aan zit,dank aan onzere duitse vrienden
Het voordeel van Max2play is dat je daar de laatste squeezelite kunt updaten,bij Dietpi niet.
Maar weer verder luisteren............
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Een lineaire voeding verbeterd het geluid,beter als een stopcontact ding.
Nu was er iemand op Diyaudio aan het experimenteren met i.p.v. de gebruikelijke uitgangs elco in de voeding een aantal MKP condensatoren
achter de voeding te zetten,iets van totaal 100uF aan WIMA,s.
Wilde dat zelf ook wel eens proberen.
Beetje graven op het net kwam ik deze tegen . (zijn in bestelling)
Niet echt kleine dingen
Dan maar even puzzelen of ik een voeding kan ontwerpen met een LT1084-CT spanningsregelaar (5Amp ding) met de benodigde koelvinnen en ook nog plaats voor 3x 40uF MKP biggen en dat alles op een standaard 10x16cm print.
Uitgang wordt USB (wel zo makkelijk) en printkroonsteen.
Gaat passen
tot later...............
Nu was er iemand op Diyaudio aan het experimenteren met i.p.v. de gebruikelijke uitgangs elco in de voeding een aantal MKP condensatoren
achter de voeding te zetten,iets van totaal 100uF aan WIMA,s.
Wilde dat zelf ook wel eens proberen.
Beetje graven op het net kwam ik deze tegen . (zijn in bestelling)
Niet echt kleine dingen
Dan maar even puzzelen of ik een voeding kan ontwerpen met een LT1084-CT spanningsregelaar (5Amp ding) met de benodigde koelvinnen en ook nog plaats voor 3x 40uF MKP biggen en dat alles op een standaard 10x16cm print.
Uitgang wordt USB (wel zo makkelijk) en printkroonsteen.
Gaat passen
tot later...............
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Uit nieuwsgierigheid, wat is het idee erachter, waarom zou MKT beter zijn dan een of meerdere elco's?
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Geen MKT maar MKP !
De achterliggende gedachte is verlagen van de voedingsimpedantie voor het analoge gedeelte van de ESS dac en het wegpoetsen van de elco sound.
Gewoon effe proberen of ik verschil hoor
Moest toch nog een nieuwe voeding maken om de dac en de streamer apart te kunnen voeden.
Voor dat apart voeden ben ik nog bezig met een verloop te maken zodat ik via USB het digitaal en voeding kan scheiden en dus apart kan voeden
op de USB ingang van de dac.
De achterliggende gedachte is verlagen van de voedingsimpedantie voor het analoge gedeelte van de ESS dac en het wegpoetsen van de elco sound.
Gewoon effe proberen of ik verschil hoor
Moest toch nog een nieuwe voeding maken om de dac en de streamer apart te kunnen voeden.
Voor dat apart voeden ben ik nog bezig met een verloop te maken zodat ik via USB het digitaal en voeding kan scheiden en dus apart kan voeden
op de USB ingang van de dac.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ok, MKP. Maar hoezo voedingsimpedantie verlagen? Je hebt toch spanning, een voeding levert stroom, en dan heb je weerstand. Die wil je gaan verlagen?democles schreef:Geen MKT maar MKP !
De achterliggende gedachte is verlagen van de voedingsimpedantie voor het analoge gedeelte van de ESS dac en het wegpoetsen van de elco sound.
Is geen kritiek he, probeer te begrijpen waarom dit anders zou klinken.
