Nieuwe geintegreerde versterker

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door toetertje »

Misschien ook eens luisteren naar een Exposure 3000 serie ?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Ha Toetertje ik heb even zitten googlen.
Er mag van mij best een kast staan met wat afmetingen.


Ik blijf toch meer bij Yamaha en Marantz.
De AS-2100 is een stapje hoger dan mn huidige AS-1100.
De AS-3000 is dan weer een grotere stap.

Qua looks ook wel weg van Marantz.

Vincent blijft ook nog steeds zeer degelijk en mooi spul bouwen.
Ook veel ervaringen mee.


https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... fiers.html



De SV-237MKvond ik persoonlijk ook een zeer fraaie, kost rond de 2000 euro.

https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... 237mk.html
Bijlagen
csm_SV-237MK_main_1784c4b3aa.jpg
s-l1000.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Denk dat ik de Vincent eens ga proberen.
Weet niet of Van der Hoeven nog in Hellevoetsluis hier zit, die is dealer van Vincent.
Zit hier vlak om de hoek.
Daar kon je altijd een demo model eerst thuis testen.

SV-237MK tubeLine
Class-A Hybrid Integrated Amplifier


Technical Specifications
Frequency response: 20 Hz - 20 kHz ±0,5 dB 20 Hz - 50 kHz ±2 dB
Nominal Output Power at 8 Ω : 2 x 150 W (RMS)
Nominal Output Power at 4 Ω : 2 x 250 W (RMS)
Nominal Output Power in Class A at 8 Ω : 2 x 10 W (RMS)
Input sensitivity: 300 mV
Total Harmonic Distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 W)
Signal to Noise Ratio: > 90 dB
Input Impedance: 47 k Ω
AC power connection type: 230 V/50 Hz
Inputs: 4 x Cinch stereo, 1x Coaxial IN, 1x Optical IN
Outputs: 1 x REC stereo RCA, 1x PRE stereo RCA,
2 x Power Control (3.5 mm jack socket), 4 x 2 speaker clamps
Playable Digital Formats: WAV, FLAC, APE, LPCM, MP3, ACC, AC3, WMA
Dimensions (W x H x D): 430 x 152 x 435 mm
Weight: 20,4 kg
Colour: black / silver
Tubes: 1 x 12AX7; 2 x 6N1P-EV
Bijlagen
1.PNG
VINCENT-SV-237MK-Review.jpg
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Jan Geert »

Er staat een ex demo sv237 op MP voor de halve prijs.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door anonamemouse »

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Voorheen de Solid Line gehad. Nu eens de fijnere Tube Line Hybrid spelen icm de Minimonitoren. Ben niet zo kapot van demo modellen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Helaas geen demo-model beschikbaar in NL.
Van der Hoeven zit niet meer in Hellevoetsluis.
Gisteren contact gehad met de importeur.
In Gorinchem een nieuw exemplaar in doos laten leveren door de importeur.
Heden ochtend opgehaald.
Speelt nu ruim 3 uur.
Na een goede opwarmperiode speelt deze versterker een stuk beter dan de Yamaha.
Warmer en krachtiger.
Warmer door denk ik de buizen en krachtiger door de dikkere eindtrap van 2x 150 W @ 8 Ohm.
Het hoog is ook meer gedetailleerder.

Afstandbediening ook zeer degelijk, vernuftig magnetisch dekseltje voor de batterijen.

Mooie betaalbare geintegreerde versterker die zijn geld echt wel waard is.

Denk dat ik hem hou :D .
Bijlagen
DSC_0001.jpg
DSC_0002.jpg
DSC_0003.jpg
DSC_0005.jpg
DSC_0006.jpg
DSC_0007.jpg
DSC_0008.jpg
DSC_0009.jpg
DSC_0010.jpg
DSC_0011.jpg
DSC_0013.jpg
DSC_0014.jpg
DSC_0015.jpg
DSC_0016.jpg
DSC_0018.jpg
PC070106.jpg
PC070107.jpg
PC070108.jpg
PC070109.jpg
PC070110.jpg
PC070111.jpg
PC070112.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Mooi hoor, kleiner als de Yamaha zelfs, dat had ik niet gedacht vanaf de foto :-k
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Een klein stukje kleiner idd.
Maar het verschil in gewicht is gering.
Heeft veel weg van mn voormalige SV233.
Dat was een exemplaar uit de Solid Line van toen.
De koelribben doen bij dit exemplaar ook zeker weer dienst.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Ja dat zal best, de eerste 10W in klasse A, dan wordt het al snel lekker warm :beer:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Helaas vette pech met de Vincent.
Heden ochtend kraakjes en spikejes in het linkerkanaal, dit ook bij 0 volume uitsturing.
Overweeg hem helaas in te ruilen.

Wellicht toch eens de Cambridge 851A.
Of een Hegel H90 of 160.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Auw! Da's niet fijn!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Inderdaad niet zo mooi.
Voorheen ooit met de SV233 ook een uitgang defect.
Direct de mogelijkheid nu om de Cambridge te testen.
Bijlagen
215camb.promo_.jpg
851a-cambridge-audio_back.png
PC150129.jpg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door toetertje »

heeft deze cambridge ook die relais gestuurde volumeregeling?
Bij mijn 840 begon het geklik van de relais mij steeds meer te irriteren.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Hallo Toetertje ik weet niet welk relais je bedoelt, aan/uit?
Een relais is een spoel die contacten schakelt naar 0 of 1 voor zover mijn kennis daar over gaat.
Volume instelling denk ik meer aan een potmeter / variabele weerstand?

Nee geen klikken bij verandering van volume hier.
Ook geen kraakjes en spikejes / ruis meer te horen aan beide kanalen :kwijl: .

Als deze 851 het een jaar uithoud dan vind ik het prima.

Dit heb ik wel kunnen vinden van jouw 840:

https://hifiwigwam.com/forum/topic/8450 ... -speakers/
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Luisterervaring van de 851 volgt.
Uiteraard instellingen op neutraal "direct" zoals ik dit altijd instel.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Echt een mooie versterker, ik vond hem destijds ook fijner klinken als de Yamaha die je hiervoor had, ben toen met een maat van naar precies die 2 wezen luisteren.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Luisterervaring van de 851 tot nu toe in vergelijking met de Yamaha en de helaas defecte Vincent.

Als je speakers hebt die onvoldoende laag produceren naar je zin op neutraal (direct) spelen dan is dit denk ik een geschikte geintegreerde versterker voor je.
Het fijne hoog is dik inorde.
Het midden blijft naar mijn gehoor achter in vergelijking met de Yamaha en Vincent.
Het laag is royaal.

Een "warme" geintegreerde versterker naar mijn mening.

Dit met de Hypex DS4.0 icm de actieve Sub 9 hier flink geknepen naar 15% volume uitsturing ipv de gebruikelijke 30% icm de Minimonitoren spelend met afgesloten poorten met de Yamaha of Vincent.

Dus mijn indruk is een "warm" klinkende geintegreerde versterker.

Conclusies tot nu toe qua geluid:

Yamaha: Netjes neutraal, midden dik inorde, hoog en laag erg netjes.
Vincent: Hoog en mid dik inorde maar laag moet meer uitsturing hebben met de Hypex.
Cambridge: mid wat minder, hoog netjes, laag erg aanwezig en moet flink geknepen worden.
Bijlagen
PC150139.JPG
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door kuiperik »

Jammer van de kraakjes met de Vincent. Persoonlijk vond ik die Vincent en de Yamaha beter bij je opstelling passen, althans qua uitstraling, als de Cambridge. Heb je nog meer modellen op de planning staan om te gaan testen?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Vrijwel zeker weer een Yamaha.
En dan wellicht de 3000 serie.
Zeer neutraal.
Ik kan hun statement dan ook bevestigen "natural sound".

Vandaag de eerste 200 EUR terug :) .
Dus ff doorsparen.

Vooralsnog ff lekker (in)spelen met de 851.
Bijlagen
3B3E4C70E9DE42238F86E5663A7B5DD9_12075_3599x3564_1297a565e74171405c1a5ea645af4721.jpg
81DMSlOdXvL._SL1500_.jpg
as3000spregbls_1326x581_bf791f5dcefe85d2ae1c6eed234733db.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Leuke conclusie wel, ik dacht dat we destijds idd op een tweeweg monitor geluisterd hadden, wel iets groter als de jouwe. Dan valt het rijkere laag misschien wel minder op.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Tsja ik kan ook nog wel ff de poortjes van de Minimonitoren open gooien voor de duidelijkheid :D ......
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Shadow »

Wel je subs uitzetten dan :mrgreen:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Nieuwe geintegreerde versterker

Bericht door Lnsadnoh »

Geen probleem, met of zonder sub.
Gesloten