Nieuwe geintegreerde versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Misschien ook eens luisteren naar een Exposure 3000 serie ?
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Ha Toetertje ik heb even zitten googlen.
Er mag van mij best een kast staan met wat afmetingen.
Ik blijf toch meer bij Yamaha en Marantz.
De AS-2100 is een stapje hoger dan mn huidige AS-1100.
De AS-3000 is dan weer een grotere stap.
Qua looks ook wel weg van Marantz.
Vincent blijft ook nog steeds zeer degelijk en mooi spul bouwen.
Ook veel ervaringen mee.
https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... fiers.html
De SV-237MKvond ik persoonlijk ook een zeer fraaie, kost rond de 2000 euro.
https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... 237mk.html
Er mag van mij best een kast staan met wat afmetingen.
Ik blijf toch meer bij Yamaha en Marantz.
De AS-2100 is een stapje hoger dan mn huidige AS-1100.
De AS-3000 is dan weer een grotere stap.
Qua looks ook wel weg van Marantz.
Vincent blijft ook nog steeds zeer degelijk en mooi spul bouwen.
Ook veel ervaringen mee.
https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... fiers.html
De SV-237MKvond ik persoonlijk ook een zeer fraaie, kost rond de 2000 euro.
https://www.vincent-tac.de/en/product-t ... 237mk.html
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Denk dat ik de Vincent eens ga proberen.
Weet niet of Van der Hoeven nog in Hellevoetsluis hier zit, die is dealer van Vincent.
Zit hier vlak om de hoek.
Daar kon je altijd een demo model eerst thuis testen.
SV-237MK tubeLine
Class-A Hybrid Integrated Amplifier
Technical Specifications
Frequency response: 20 Hz - 20 kHz ±0,5 dB 20 Hz - 50 kHz ±2 dB
Nominal Output Power at 8 Ω : 2 x 150 W (RMS)
Nominal Output Power at 4 Ω : 2 x 250 W (RMS)
Nominal Output Power in Class A at 8 Ω : 2 x 10 W (RMS)
Input sensitivity: 300 mV
Total Harmonic Distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 W)
Signal to Noise Ratio: > 90 dB
Input Impedance: 47 k Ω
AC power connection type: 230 V/50 Hz
Inputs: 4 x Cinch stereo, 1x Coaxial IN, 1x Optical IN
Outputs: 1 x REC stereo RCA, 1x PRE stereo RCA,
2 x Power Control (3.5 mm jack socket), 4 x 2 speaker clamps
Playable Digital Formats: WAV, FLAC, APE, LPCM, MP3, ACC, AC3, WMA
Dimensions (W x H x D): 430 x 152 x 435 mm
Weight: 20,4 kg
Colour: black / silver
Tubes: 1 x 12AX7; 2 x 6N1P-EV
Weet niet of Van der Hoeven nog in Hellevoetsluis hier zit, die is dealer van Vincent.
Zit hier vlak om de hoek.
Daar kon je altijd een demo model eerst thuis testen.
SV-237MK tubeLine
Class-A Hybrid Integrated Amplifier
Technical Specifications
Frequency response: 20 Hz - 20 kHz ±0,5 dB 20 Hz - 50 kHz ±2 dB
Nominal Output Power at 8 Ω : 2 x 150 W (RMS)
Nominal Output Power at 4 Ω : 2 x 250 W (RMS)
Nominal Output Power in Class A at 8 Ω : 2 x 10 W (RMS)
Input sensitivity: 300 mV
Total Harmonic Distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 W)
Signal to Noise Ratio: > 90 dB
Input Impedance: 47 k Ω
AC power connection type: 230 V/50 Hz
Inputs: 4 x Cinch stereo, 1x Coaxial IN, 1x Optical IN
Outputs: 1 x REC stereo RCA, 1x PRE stereo RCA,
2 x Power Control (3.5 mm jack socket), 4 x 2 speaker clamps
Playable Digital Formats: WAV, FLAC, APE, LPCM, MP3, ACC, AC3, WMA
Dimensions (W x H x D): 430 x 152 x 435 mm
Weight: 20,4 kg
Colour: black / silver
Tubes: 1 x 12AX7; 2 x 6N1P-EV
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Er staat een ex demo sv237 op MP voor de halve prijs.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Nog een stapje hoger?
https://link.marktplaats.nl/m1351274277
https://link.marktplaats.nl/m1351274277
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Voorheen de Solid Line gehad. Nu eens de fijnere Tube Line Hybrid spelen icm de Minimonitoren. Ben niet zo kapot van demo modellen.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Helaas geen demo-model beschikbaar in NL.
Van der Hoeven zit niet meer in Hellevoetsluis.
Gisteren contact gehad met de importeur.
In Gorinchem een nieuw exemplaar in doos laten leveren door de importeur.
Heden ochtend opgehaald.
Speelt nu ruim 3 uur.
Na een goede opwarmperiode speelt deze versterker een stuk beter dan de Yamaha.
Warmer en krachtiger.
Warmer door denk ik de buizen en krachtiger door de dikkere eindtrap van 2x 150 W @ 8 Ohm.
Het hoog is ook meer gedetailleerder.
Afstandbediening ook zeer degelijk, vernuftig magnetisch dekseltje voor de batterijen.
Mooie betaalbare geintegreerde versterker die zijn geld echt wel waard is.
Denk dat ik hem hou
.
Van der Hoeven zit niet meer in Hellevoetsluis.
Gisteren contact gehad met de importeur.
In Gorinchem een nieuw exemplaar in doos laten leveren door de importeur.
Heden ochtend opgehaald.
Speelt nu ruim 3 uur.
Na een goede opwarmperiode speelt deze versterker een stuk beter dan de Yamaha.
Warmer en krachtiger.
Warmer door denk ik de buizen en krachtiger door de dikkere eindtrap van 2x 150 W @ 8 Ohm.
Het hoog is ook meer gedetailleerder.
Afstandbediening ook zeer degelijk, vernuftig magnetisch dekseltje voor de batterijen.
Mooie betaalbare geintegreerde versterker die zijn geld echt wel waard is.
Denk dat ik hem hou
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Mooi hoor, kleiner als de Yamaha zelfs, dat had ik niet gedacht vanaf de foto 
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Een klein stukje kleiner idd.
Maar het verschil in gewicht is gering.
Heeft veel weg van mn voormalige SV233.
Dat was een exemplaar uit de Solid Line van toen.
De koelribben doen bij dit exemplaar ook zeker weer dienst.
Maar het verschil in gewicht is gering.
Heeft veel weg van mn voormalige SV233.
Dat was een exemplaar uit de Solid Line van toen.
De koelribben doen bij dit exemplaar ook zeker weer dienst.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Ja dat zal best, de eerste 10W in klasse A, dan wordt het al snel lekker warm 
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Nice!
Proost!
Leuke opnames.
https://www.youtube.com/watch?v=gfrk0KXOOqk
https://www.youtube.com/watch?v=UokxELNWkJ4
Proost!
Leuke opnames.
https://www.youtube.com/watch?v=gfrk0KXOOqk
https://www.youtube.com/watch?v=UokxELNWkJ4
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Helaas vette pech met de Vincent.
Heden ochtend kraakjes en spikejes in het linkerkanaal, dit ook bij 0 volume uitsturing.
Overweeg hem helaas in te ruilen.
Wellicht toch eens de Cambridge 851A.
Of een Hegel H90 of 160.
Heden ochtend kraakjes en spikejes in het linkerkanaal, dit ook bij 0 volume uitsturing.
Overweeg hem helaas in te ruilen.
Wellicht toch eens de Cambridge 851A.
Of een Hegel H90 of 160.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Auw! Da's niet fijn!
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Inderdaad niet zo mooi.
Voorheen ooit met de SV233 ook een uitgang defect.
Direct de mogelijkheid nu om de Cambridge te testen.
Voorheen ooit met de SV233 ook een uitgang defect.
Direct de mogelijkheid nu om de Cambridge te testen.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
heeft deze cambridge ook die relais gestuurde volumeregeling?
Bij mijn 840 begon het geklik van de relais mij steeds meer te irriteren.
Bij mijn 840 begon het geklik van de relais mij steeds meer te irriteren.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Hallo Toetertje ik weet niet welk relais je bedoelt, aan/uit?
Een relais is een spoel die contacten schakelt naar 0 of 1 voor zover mijn kennis daar over gaat.
Volume instelling denk ik meer aan een potmeter / variabele weerstand?
Nee geen klikken bij verandering van volume hier.
Ook geen kraakjes en spikejes / ruis meer te horen aan beide kanalen
.
Als deze 851 het een jaar uithoud dan vind ik het prima.
Dit heb ik wel kunnen vinden van jouw 840:
https://hifiwigwam.com/forum/topic/8450 ... -speakers/
Een relais is een spoel die contacten schakelt naar 0 of 1 voor zover mijn kennis daar over gaat.
Volume instelling denk ik meer aan een potmeter / variabele weerstand?
Nee geen klikken bij verandering van volume hier.
Ook geen kraakjes en spikejes / ruis meer te horen aan beide kanalen
Als deze 851 het een jaar uithoud dan vind ik het prima.
Dit heb ik wel kunnen vinden van jouw 840:
https://hifiwigwam.com/forum/topic/8450 ... -speakers/
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Luisterervaring van de 851 volgt.
Uiteraard instellingen op neutraal "direct" zoals ik dit altijd instel.
Uiteraard instellingen op neutraal "direct" zoals ik dit altijd instel.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Echt een mooie versterker, ik vond hem destijds ook fijner klinken als de Yamaha die je hiervoor had, ben toen met een maat van naar precies die 2 wezen luisteren.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Luisterervaring van de 851 tot nu toe in vergelijking met de Yamaha en de helaas defecte Vincent.
Als je speakers hebt die onvoldoende laag produceren naar je zin op neutraal (direct) spelen dan is dit denk ik een geschikte geintegreerde versterker voor je.
Het fijne hoog is dik inorde.
Het midden blijft naar mijn gehoor achter in vergelijking met de Yamaha en Vincent.
Het laag is royaal.
Een "warme" geintegreerde versterker naar mijn mening.
Dit met de Hypex DS4.0 icm de actieve Sub 9 hier flink geknepen naar 15% volume uitsturing ipv de gebruikelijke 30% icm de Minimonitoren spelend met afgesloten poorten met de Yamaha of Vincent.
Dus mijn indruk is een "warm" klinkende geintegreerde versterker.
Conclusies tot nu toe qua geluid:
Yamaha: Netjes neutraal, midden dik inorde, hoog en laag erg netjes.
Vincent: Hoog en mid dik inorde maar laag moet meer uitsturing hebben met de Hypex.
Cambridge: mid wat minder, hoog netjes, laag erg aanwezig en moet flink geknepen worden.
Als je speakers hebt die onvoldoende laag produceren naar je zin op neutraal (direct) spelen dan is dit denk ik een geschikte geintegreerde versterker voor je.
Het fijne hoog is dik inorde.
Het midden blijft naar mijn gehoor achter in vergelijking met de Yamaha en Vincent.
Het laag is royaal.
Een "warme" geintegreerde versterker naar mijn mening.
Dit met de Hypex DS4.0 icm de actieve Sub 9 hier flink geknepen naar 15% volume uitsturing ipv de gebruikelijke 30% icm de Minimonitoren spelend met afgesloten poorten met de Yamaha of Vincent.
Dus mijn indruk is een "warm" klinkende geintegreerde versterker.
Conclusies tot nu toe qua geluid:
Yamaha: Netjes neutraal, midden dik inorde, hoog en laag erg netjes.
Vincent: Hoog en mid dik inorde maar laag moet meer uitsturing hebben met de Hypex.
Cambridge: mid wat minder, hoog netjes, laag erg aanwezig en moet flink geknepen worden.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Jammer van de kraakjes met de Vincent. Persoonlijk vond ik die Vincent en de Yamaha beter bij je opstelling passen, althans qua uitstraling, als de Cambridge. Heb je nog meer modellen op de planning staan om te gaan testen?
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Vrijwel zeker weer een Yamaha.
En dan wellicht de 3000 serie.
Zeer neutraal.
Ik kan hun statement dan ook bevestigen "natural sound".
Vandaag de eerste 200 EUR terug
.
Dus ff doorsparen.
Vooralsnog ff lekker (in)spelen met de 851.
En dan wellicht de 3000 serie.
Zeer neutraal.
Ik kan hun statement dan ook bevestigen "natural sound".
Vandaag de eerste 200 EUR terug
Dus ff doorsparen.
Vooralsnog ff lekker (in)spelen met de 851.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Leuke conclusie wel, ik dacht dat we destijds idd op een tweeweg monitor geluisterd hadden, wel iets groter als de jouwe. Dan valt het rijkere laag misschien wel minder op.
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Tsja ik kan ook nog wel ff de poortjes van de Minimonitoren open gooien voor de duidelijkheid
......
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Wel je subs uitzetten dan 
Re: Nieuwe geintegreerde versterker
Geen probleem, met of zonder sub.
