Iemand bekend met deze voedingen?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

https://www.amazon.de/gp/product/B00MWQ ... UTF8&psc=1
ama.JPG
Ik heb er eens 1 besteld om te zien hoe het werkt met een streamertje.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door audiomanics »

Niks mis met meanwell.. Gebruik ze zelf ook veel. (al is het niet voor audio-gerelateerde zaken)
Kees
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door flamingbeatz »

Ik heb deze (in de 5V uitvoering) in gebruik als standby voeding in m'n 8 kanaals UcD400 amp. Draait nu zo'n twee jaar zonder problemen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Prima spul Hans. Alleen tenzij je er een heel rijtje van op een plank gaat schroeven is deze misschien handiger: https://www.meanwell-web.com/nl-nl/desk ... gs15b-1p1j

Volgens mij is dat Telerex in Breda. Weet niet zeker of je daar ook particulier terecht kan. Ander heeft Conrad ook van alles van Meanwell tegen redelijke prijs
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door ds23man »

Ik heb net een Meanwell 24V 6.5A in mijn Liteplacer geprakt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:
Aardbeving bestendig Joram :lol:
Die oudere delta,s waren loeizwaar
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Lijkt wel of er om gevochten wordt, die Meanwells :shock:

http://www.meanwell.nl/ == Koning @ Hartman
http://www.meanwell.eu/ zit in Amstelveen
https://www.meanwell-web.com/nl-nl/ == Telerex
Bollie laat zich ook niet onbetuigd: https://www.bol.com/nl/b/mean-well/12576353/
En dan nog via Amazon etc. etc.

:lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door ray5150 »

Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:
Aardbeving bestendig Joram :lol:
Die oudere delta,s waren loeizwaar
Het zal wel zijn dat ze op zijn werk waren afgeschreven, en anders de shredder in verdwenen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Mja die oude van 30kg heb ik ook geen gebruik voor hoor...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Als halter om wat te trainen? :D Philips maakte in die tijd ook van dat soort bakken waar je maar beter wieltjes onder kon hebben.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

https://www.reichelt.nl/snt-module-5-w- ... D_BwE&&r=1
irm.JPG
Deze hebben toen ook eens bekeken, die zaten in die Soekris DAC 1541, maar volgens Ray dan nog wel met een mogelijke aanpassing.
Als voeding voor een Streamer, lijkt niet echt verkeerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Pjotr »

Kun je net zo goed iets bij Action halen, zit er tenminste een stekker aan :D Vind die eerdere met gaatjes die je besteld hebt dan toch stoerder. Continue kun je al dat spul maar beter niet meer dan 50% van de opgegeven stroom belasten wil je er wat langer mee doen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Deze?
2DB61226-5369-474A-8E66-B00EB44945B4.jpeg
Jup, IRM 05-5 en IRM 10-12
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Wat me wel opvalt aan die Soekris 1541 is dat de 12V voedingen paralel staan zonder een vorm van afregeling en dat er 2 plekken open zijn voor condensatoren die niet benut worden...
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Zweitse »

TME heeft ook een leuk assortiment Mean Well
nanko
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 18:08

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door nanko »

Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Klopt, toch zie je ze steeds vaker.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

Bij de Ncore kun je ook een schakelende voeding benutten, dus het is wel afhankelijk van hoe die zijn geconstrueerd/ontworpen.

Vandaar ook de vraag. :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

De laagspanningskant is wel in orde Hans, maar ze dumpen veel dc component op het lichtnet en ze durven ook wel behoorlijk wat rf vervuiling te geven.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door ds23man »

nanko schreef:
Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
Denk eerder dat de KPN zelf eens de hand in eigen boezem moet steken, de hele adsl bekabelingsetup voldoet totaal niet aan de EMI richtlijnen. Onafgeschermde kabels, adsl splitters en ISKRA punt vragen gewoon om problemen....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door hannesie »

De KPN komt hier niet eens binnen, behalve met het simmetje van de slimme telefoon dan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

Ja da's ook geen 10 die kpn aansluitingen
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 09 dec 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door Shadow »

hannesie schreef:
De KPN komt hier niet eens binnen, behalve met het simmetje van de slimme telefoon dan.
Ha nou het is hier beter als Delta iig :roll:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Bericht door FR_Aad »

Ooit een T-Amp op zo'n Meanwell gehad. Ging prima
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”