Dirk
Animo check Composiet Amplifier Mk2
Moderator: Beheerdersteam
-
dirklammers
- Berichten: 424
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Kijk, dat vinden we nou mooi om te horen. Een goede versterker is z'n geld waard, maar als het goedkoper kan ....
Dirk
Dirk
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Gaaf , Ben benieuwd wanneer e.e.a. gerealiseerd zal worden 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Mocht dit doorgaan dan heeft dit ook mijn interesse !
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Heb hier wel erg zin maar heb niet zo heel veel tijd. Reken maar op ergens voorjaar 2019. Zo maart - april. Is voor mij eigenlijk al erg snel 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Geen probleem, ik heb alles verkocht en speel nu met een naim Muso. Geen straf maar ook geen hifi. Na de hypex wil ik wel eens wat anders proberen
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Pjotr schreef:Heb hier wel erg zin maar heb niet zo heel veel tijd. Reken maar op ergens voorjaar 2019. Zo maart - april. Is voor mij eigenlijk al erg snel
hahah duurt nog wel een tijdje geeft niks
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ow ja, ik heb er ook wel zin an. Vooral nu ik de kwaliteiten van de CA ken (zoals Joram/shadow deze gebouwd heeft)
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik lees in elk geval mee. De versie 1 is echt een prima versterker.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Versie 1 is zo goed dat de lat erg hoog ligt!
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
V2 wordt langer...dre schreef:Versie 1 is zo goed dat de lat erg hoog ligt!
Ik ben benieuwd!
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik heb nog eens even in mijn collectie transformatoren en elco's gekeken, en ik denk dat ik wel een leuke voeding voor deze versterker zou kunnen samenstellen.
Mag ik ook op het lijstje geintresseerden, Peter ?
Mag ik ook op het lijstje geintresseerden, Peter ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ja uiteraard Ray!
De target is nominaal 200W Rms, piekstroom 12A. Dat vermogen is schaalbaar afhankelijk van de voeding die je er aan hangt.
De target is nominaal 200W Rms, piekstroom 12A. Dat vermogen is schaalbaar afhankelijk van de voeding die je er aan hangt.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Als we uit de voeten kunnen met 2x18V dan heb ik de trafo’s ook al liggen 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Voor 200W heb je ong. 2x 45V nodig, minimaal 250VA per kanaal. Voor 100W kun je met 2x 30V @ 120VA af. Dit is voor regulier "muziek" gebruik. Voor zwaarder continue gebruik heb je wat meer VA's nodig
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Zo dat is behoorlijk, tzt de vrienden van Toroidy maar eens aanschrijven 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Mwah dat aantal VA's is afhankelijk ban het soort gebruik. Vuistregel voor normaal gemiddeld kamergebruik voor muziek: Aantal VA's = Nominaal Rms uitgangsvermogen. Kan dan variëren van 80% van voor licht gebruik tot 200% bij continue zwaar sinus gebruik. Maar dat laatste doe je eigenlijk nooit met een muziekversterker. Zit je meer in de categorie shaker tables.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik bedoelde meer de spanning Peter, versie 1 draait op 2x22V trafo’s, maar ik had al wat trafo’s liggen voor de Alpeh-X, die zijn 2x13V voor de standaard versie en 2x18V voor een sterkere tot 2x22V voor een hotrod Aleph-X
Deze gaan we gelijk op 2x45V zetten, dat zit je gelijkgericht op 45*1.41= 63,7V en dat 2x dus 127,3V
Deze gaan we gelijk op 2x45V zetten, dat zit je gelijkgericht op 45*1.41= 63,7V en dat 2x dus 127,3V
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Jawel maar die Aleph is wel en klasse-A en daarvoor heb je wel meer dan die 200% nodig als ie volledig in klasse-A staat. Dat slurpt continue de helft van maximale stroom per voedingskant! Qua spanning heb je voor het uitgangsvermogen dan juist weer niet zoveel nodig.
Kan wel alvast een tipje van de sluier op lichten: De eindtrap zo als ik van plan ben is in principe gebaseerd op de legendarische Sony TA-N7b. Dat is een cascode configuratie. Die heeft wat meer spanning nodig en is daarmee wat minde efficiënt. Maar kwalitatief qua geluid krijg je er weer veel voor terug.
Kan wel alvast een tipje van de sluier op lichten: De eindtrap zo als ik van plan ben is in principe gebaseerd op de legendarische Sony TA-N7b. Dat is een cascode configuratie. Die heeft wat meer spanning nodig en is daarmee wat minde efficiënt. Maar kwalitatief qua geluid krijg je er weer veel voor terug.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Hallo Peter,
We hadden het er in Alphen al over, maar ook ik ben geïnteresseerd. Jaja, het is niet alleen buis wat hier de klok slaat In mijn geval moet het dan weer direct maximaal, dus 5 kanalen voor de SACD MC. achter een 6ch vv met PGA. Project op termijn, dus geen haast en dit is lekker schaalbaar kwa bouwen en kosten.
Zo, nu eerst maar eens die 40kg p/s wegende monoblokken met 845 buis en interstage trafo afbouwen....
zo gebeurd.
We hadden het er in Alphen al over, maar ook ik ben geïnteresseerd. Jaja, het is niet alleen buis wat hier de klok slaat In mijn geval moet het dan weer direct maximaal, dus 5 kanalen voor de SACD MC. achter een 6ch vv met PGA. Project op termijn, dus geen haast en dit is lekker schaalbaar kwa bouwen en kosten.
Zo, nu eerst maar eens die 40kg p/s wegende monoblokken met 845 buis en interstage trafo afbouwen....
zo gebeurd.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Hij is fijn.Pjotr schreef:Ja uiteraard Ray!![]()
De target is nominaal 200W Rms, piekstroom 12A. Dat vermogen is schaalbaar afhankelijk van de voeding die je er aan hangt.
Ik was in ieder geval niet van plan om voor de "zware" versie te gaan. een goed geluid en gebalanceerd input vind ik in deze belangrijker dan veel vermogen.
Hoe zit Joram eigenlijk nog in gebruikte koelblokken ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Hij kan iig beginnen met verzamelenray5150 schreef:Hoe zit Joram eigenlijk nog in gebruikte koelblokken ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
ik denk dat Ray en ik elkaar nog wel gaan tegenkomen bij Twenthe Radio? 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Een 40 jaar oude versterker met V-fet'sPjotr schreef:Kan wel alvast een tipje van de sluier op lichten: De eindtrap zo als ik van plan ben is in principe gebaseerd op de legendarische Sony TA-N7b. Dat is een cascode configuratie. Die heeft wat meer spanning nodig en is daarmee wat minde efficiënt. Maar kwalitatief qua geluid krijg je er weer veel voor terug.
Mag je er wel flink wat aan verspijkeren !
Anne
