24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Route planner zegt 12 uur aankomst
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Mijn +1 komt net aankakken dus we zijn wat later. Wel op tijd voor de planning
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Zo, mijn eerste luisterdag is een feit!
Was gezellig en leuk eens de gezichten achter de namen te zien, hoewel ik van het gros de naam niet gevraagd heb... Ik was die lange met zwarte trui
Leuk om te horen wat de classix in deze ruimte met de versterking van Shadow deden, klonk naar mijn mening erg goed.
Voor mij de eerste keer dat ik meerdere speakers en bronnen op een dergelijke manier heb kunnen horen, ik snap nu meer van wat men zegt als ze het over bepaalde verschillen hebben.
Ik ben er een volgende keer zeker weer bij
Was gezellig en leuk eens de gezichten achter de namen te zien, hoewel ik van het gros de naam niet gevraagd heb... Ik was die lange met zwarte trui
Leuk om te horen wat de classix in deze ruimte met de versterking van Shadow deden, klonk naar mijn mening erg goed.
Voor mij de eerste keer dat ik meerdere speakers en bronnen op een dergelijke manier heb kunnen horen, ik snap nu meer van wat men zegt als ze het over bepaalde verschillen hebben.
Ik ben er een volgende keer zeker weer bij
Laatst gewijzigd door Douwe84 op za 24 nov 2018, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Gut, Hans heeft voor het eens zijn eigen DJ-tafel.

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
En hij had de streaming al voor drieën aan de gang deze keer!
maar ook weer niet zo lang voor drieën
De mannen zijn nog aan het eten.
Ik heb intussen alles weer op zijn plaats gesjouwd: 2 buizenbakken, cd loopwerk met dac (buizen) zelfbouw, reserve loopwerk en de buizen SACD.
Ondanks dat het dameskransje vanochtend de planning verstoorde ging alles super soepel. Ik heb niet veel foto's gemaakt, meer tussen de ruimtes aan het lopen omdat er altijd wel iets van mij aan het spelen was.
De organisatie van Robert en Mike was weer super, bedankt mannen!
maar ook weer niet zo lang voor drieën
De mannen zijn nog aan het eten.
Ik heb intussen alles weer op zijn plaats gesjouwd: 2 buizenbakken, cd loopwerk met dac (buizen) zelfbouw, reserve loopwerk en de buizen SACD.
Ondanks dat het dameskransje vanochtend de planning verstoorde ging alles super soepel. Ik heb niet veel foto's gemaakt, meer tussen de ruimtes aan het lopen omdat er altijd wel iets van mij aan het spelen was.
De organisatie van Robert en Mike was weer super, bedankt mannen!
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Ook mijn eerste bezoek, heb ervan genoten. Eindelijk voel je je dan eens niet ‘die halve zool’ die zelf z’n versterker bouwt
.
Jammer dat m’n ACA niet uit de verf kwam door wat minder gevoelige (maar niet minder presterende) speakers.
Van de Soekris DAC was ik erg onder de indruk (mede ook doordat ik zelf een andere DAC aan het zoeken ben)
Kortom een succes, erg mooie dingen gehoord en daar doen we het voor! Bedankt voor de organisatie Michael.
Jammer dat m’n ACA niet uit de verf kwam door wat minder gevoelige (maar niet minder presterende) speakers.
Van de Soekris DAC was ik erg onder de indruk (mede ook doordat ik zelf een andere DAC aan het zoeken ben)
Kortom een succes, erg mooie dingen gehoord en daar doen we het voor! Bedankt voor de organisatie Michael.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
En vooral hard, het spookhuis was buiten te horenhannesie schreef:Breek mij de bek niet open
![]()
![]()
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Lijkt wel of ik 't tot hier hoor3kes schreef:En vooral hard, het spookhuis was buiten te horenhannesie schreef:Breek mij de bek niet open
![]()
![]()
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
pingepingepong pingepingepong pingepingepingpingpingkereping pong
Anne
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Zo net thuis
Ik sloeg het etentje over en ging nog naar een housewarming in Gouda, ik dacht laat ik even bellen dat ik eraan kom; 'uhhh kat ziek en we gaan er zo mee naar de dierenarts'
dus gas gegeven naar huis en net de auto uitgeladen
Wat een dag! Wat met een valse muzieklerares begon, verder ging met een streamer die Hans grijze haren bezorgde enzovoort
Uiteindelijk is het erg gezellig geworden, heb ik heel met bekende en onbekende mensen hardstikke lekker gepraat en ja Dance Macabre is veel gedraaid, maar op de refmon's van Jan is dat geen straf
De speakers van Nooby waren ook echt op hun plaats in ruimte 10, die zetten echt mooi geluid neer
Bedankt iedereen voor het helpen sjouwen, de gezelligheid en wat hebben we een geweldige groep zo!
Nu ff wat eten en de Tarkussen aansluiten, Dance Macabre luisteren
Oh ja en Maki Maki van Saban Bajramovic
Ik sloeg het etentje over en ging nog naar een housewarming in Gouda, ik dacht laat ik even bellen dat ik eraan kom; 'uhhh kat ziek en we gaan er zo mee naar de dierenarts'
Wat een dag! Wat met een valse muzieklerares begon, verder ging met een streamer die Hans grijze haren bezorgde enzovoort
Uiteindelijk is het erg gezellig geworden, heb ik heel met bekende en onbekende mensen hardstikke lekker gepraat en ja Dance Macabre is veel gedraaid, maar op de refmon's van Jan is dat geen straf
De speakers van Nooby waren ook echt op hun plaats in ruimte 10, die zetten echt mooi geluid neer
Bedankt iedereen voor het helpen sjouwen, de gezelligheid en wat hebben we een geweldige groep zo!
Nu ff wat eten en de Tarkussen aansluiten, Dance Macabre luisteren
Oh ja en Maki Maki van Saban Bajramovic
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Dan nu maar even het probleem in kaart gebracht, bij het IP-adres zijn in het totaal dus zes, ja, 6 opties om de muziek naar buiten te krijgen op dat kleine ding.( NanoPi Neo 2 Plus)
Bij ROON zie je dat eenvoudig, maar die had de autorisatie niet goed uitgevoerd en bleef het tobben met wachtwoorden die zonder internet wat moeilijker worden, en dan ga je naar Logitech Media server, die dan de keuze voor de uitgang niet zo makkelijk maakt als ROON.
Wat we dus uiteindelijk hebben gedaan is dan de directe verbinding van de Server naar de Amanero met een Audioquest USB kabeltje.
Letterlijk het probleem omzeilen dus....!!
Wie niet sterk is moet slim zijn, hebben ze mij geleerd.
Bij ROON zie je dat eenvoudig, maar die had de autorisatie niet goed uitgevoerd en bleef het tobben met wachtwoorden die zonder internet wat moeilijker worden, en dan ga je naar Logitech Media server, die dan de keuze voor de uitgang niet zo makkelijk maakt als ROON.
Wat we dus uiteindelijk hebben gedaan is dan de directe verbinding van de Server naar de Amanero met een Audioquest USB kabeltje.
Letterlijk het probleem omzeilen dus....!!
Wie niet sterk is moet slim zijn, hebben ze mij geleerd.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Was een leuke en geslaagde dag weer. Leuk om iedereen weer te ontmoeten en bij te praten. Niet zo druk als andere jaren wat het juist wel heel gemoedelijk en relaxed maakte vond ik. Dit jaar meer sets en spullen goed kunnen beluisteren dan andere jaren. Verrassing van de dag waren voor mij de Coppers van Joram, klonken echt lekker en mooi in balans! Jan (Wowly) had zijn Refmons ernaast, een geweldige klassieker inmiddels. Verschillend van karakter maar beide zette Danse Macabre in volle glorie neer. Het bijna traditionele etentje en nazit bij de Lelie was een mooie afronding van een geslaagde dag. Bedankt Mike en Robert weer voor het faciliteren! Op naar een volgende keer.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Mike en de anderen, bedankt voor een gezellige dag! Heel veel mooie dingen gehoord, waaronder de classix en de CA versterker gemaakt door Shadow en bedacht en gemaakt door Pjotr. Ik was bang dat , bleef allemaal fatntastisch staan. Wat zegt ik: het klonk bete dan bij mij thuis. En al helemaal met zo’n mooie opname als de Danse Macabre die Hannesie had meegebracht op zijn servert.......heeerlijk. Net zoals het eten trouwens hahaha echt gezellig.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Voor mij was het de eerste keer. Ik heb niet veel Dance macabres gehoord omdat ik voornamelijk in de andere zaal zat.
Het was leuk om eens een dag door te brengen met mensen met dezelfde fascinatie als ik. Ik vond de versterker met zendbuizen met gethoreerd wolfraam gloeidraden er erg indrukwekkend uitzien en hij klonk nog prachtig ook. De demonstratie van drie verschillende PCM1794-DAC's was ook heel interessant, evenals het buizenversterkertje waarbij het signaal omhoog en omlaag gemoduleerd wordt voor en achter de trafo.
Het was leuk om eens een dag door te brengen met mensen met dezelfde fascinatie als ik. Ik vond de versterker met zendbuizen met gethoreerd wolfraam gloeidraden er erg indrukwekkend uitzien en hij klonk nog prachtig ook. De demonstratie van drie verschillende PCM1794-DAC's was ook heel interessant, evenals het buizenversterkertje waarbij het signaal omhoog en omlaag gemoduleerd wordt voor en achter de trafo.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Wie had eigenlijk die mooie 2x2w buizenversterker gebouwd waar we een tijd naar hebben geluisterd? O.a. in combinatie met de Q Acoustics monitors. Klonk echt grandioos.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost
Het was weer een geslaagde dag, erg leuk om bekenden weer eens te spreken en nieuwe gezichten te leren kennen. Mike en Robert weer bedankt voor de organisatie.
Dat was dit versterkertje: viewtopic.php?p=1865193#p18651933kes schreef:Wie had eigenlijk die mooie 2x2w buizenversterker gebouwd waar we een tijd naar hebben geluisterd? O.a. in combinatie met de Q Acoustics monitors. Klonk echt grandioos.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel
Alle aanwezigen - met of zonder meegebrachte spullen - hartelijk dank voor jullie bijdrage. Ook dit keer zijn we er weer in geslaagd denk ik om er met zijn allen weer een fijne dag van te maken.
Inderdaad een kleiner gezelschap dan vorige jaren, ook qua spullekes, maar daardoor is alles volgens mij redelijk ruim aan bod en tot zijn recht gekomen.
Ook dank voor de flexibiliteit toen we moesten omschakelen toen eenheks vriendelijke muzieklerares
met haar klasje haar plek opeiste
Voor de duidelijkheid: zowel wij als zij had zwart op wit dat de ruimte beschikbaar was, foutje van de verhuurservice dus. Ga ik zeker nog met ze bespreken.
Maar goed, ruimte 10 in de nieuwe inrichting was ook prima zo.
Ik hoop dat de afterparty in de Lelie ook gezellig was, ik mis de saté-foto's....
Hieronder nog wat foto's:
Mode "verrassing" triggert mij heel erg. Grootste dac ooit gezien, deed het prima! Houston, we've got a problem! Uitleg GerardJ van zijn streaming-mogelijkheden met extra-opties Een deel van de spullekes van één van de hoofdleveranciers van vandaag
Een hoop creativiteit bij elkaar
Een aantal Classics/Classix naast elkaar
Hannesies DJ Booth
Inderdaad een kleiner gezelschap dan vorige jaren, ook qua spullekes, maar daardoor is alles volgens mij redelijk ruim aan bod en tot zijn recht gekomen.
Ook dank voor de flexibiliteit toen we moesten omschakelen toen een
Voor de duidelijkheid: zowel wij als zij had zwart op wit dat de ruimte beschikbaar was, foutje van de verhuurservice dus. Ga ik zeker nog met ze bespreken.
Maar goed, ruimte 10 in de nieuwe inrichting was ook prima zo.
Ik hoop dat de afterparty in de Lelie ook gezellig was, ik mis de saté-foto's....
Hieronder nog wat foto's:
Mode "verrassing" triggert mij heel erg. Grootste dac ooit gezien, deed het prima! Houston, we've got a problem! Uitleg GerardJ van zijn streaming-mogelijkheden met extra-opties Een deel van de spullekes van één van de hoofdleveranciers van vandaag
Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel
Je kunt een paar verschillende opties kiezen voor filtering (steil, apodiserend en halfband) en voor het algoritme van de sigma-deltamodulator (zwaar chaotische eenbitter of een lus met een soort ingebedde pulsbreedtemodulator en daarvan dan twee varianten). De verrassingsstand is bedoeld om dubbelblinde ABCX-tests te kunnen doen. Door op de knop aan de voorkant te drukken en de neonlampjes uit te lezen, zie je wat de verrassingsstand was. Hij kiest bij het loslaten van de drukknop dan een nieuwe verrassing. Zolang je niet op de knop drukt, blijft de verrassingsstand hetzelfde, ook als je de DAC uitschakelt en later weer aan zet.mikekiwi schreef:Mode "verrassing" triggert mij heel erg. Grootste dac ooit gezien, deed het prima!
Ik heb de verrassingsstand overigens nog nooit gebruikt, want ik hoor zelfs al geen verschil als ik niet blind luister, behalve als hij kneiterhard staat, dan leveren de sigma-deltamodi verschillende ruisvloeren op (PBM8 is dan het beste).
Gisteren stond hij overigens de hele dag op PBM8 en steil.
Laatst gewijzigd door MarcelvdG op zo 25 nov 2018, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel
Nog een paar plaatjes:
Opvallend ensemble: een set waarvan de DAC veruit het grootste apparaat is. Zelfs de 25 kilo zware 805 buizenbak ernaast valt bijna in het niet.
En dan zijn de speakers nog kleiner
de Inimini (weer
) van Pappaleo:
De MarcelvdG DAC extravaganza. Zoals ik gisteren al zei, dit is geen DAC dat is een heel huis:
Maar wat een mooi ding! Alleen misschien een industrieel vormgever inhuren? zei de man met de 'Playskool' shigaclone + dac
Dan nog deze intrigerende apparaatjes van Frank (?) Volledig balanced, en dit was met de 'grote' eindversterker. Er was ook een op russisch minipenthodes gebaseerd eindversterkertje in een soort koffertje waarin je vrouw haar lipstick etc. mee op reis neemt. En o ja, hij heeft beloofd te proberen een versterker te ontwerpen obv een TL buis.
Laat maar komen!
Opvallend ensemble: een set waarvan de DAC veruit het grootste apparaat is. Zelfs de 25 kilo zware 805 buizenbak ernaast valt bijna in het niet.
En dan zijn de speakers nog kleiner
Dan nog deze intrigerende apparaatjes van Frank (?) Volledig balanced, en dit was met de 'grote' eindversterker. Er was ook een op russisch minipenthodes gebaseerd eindversterkertje in een soort koffertje waarin je vrouw haar lipstick etc. mee op reis neemt. En o ja, hij heeft beloofd te proberen een versterker te ontwerpen obv een TL buis.
Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel
Wat ik trouwens ook verrassend vond van deze dag, thuis klinkt het eigenlijk helemaal niet verkeerd. Zullen we weer gewoon muziek gaan luisteren? 
