24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door ds23man »

Horen?

:foto:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Wowly »

Route planner zegt 12 uur aankomst
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door mikekiwi »

20181124_103912-1008x567.jpg
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door mikekiwi »

20181124_112151_crop_827x567.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Douwe84 »

Mijn +1 komt net aankakken dus we zijn wat later. Wel op tijd voor de planning
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door mikekiwi »

Ok!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door ds23man »

Wat magertjes qua :foto:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Douwe84 »

Zo, mijn eerste luisterdag is een feit!

Was gezellig en leuk eens de gezichten achter de namen te zien, hoewel ik van het gros de naam niet gevraagd heb... Ik was die lange met zwarte trui ;)

Leuk om te horen wat de classix in deze ruimte met de versterking van Shadow deden, klonk naar mijn mening erg goed.

Voor mij de eerste keer dat ik meerdere speakers en bronnen op een dergelijke manier heb kunnen horen, ik snap nu meer van wat men zegt als ze het over bepaalde verschillen hebben.

Ik ben er een volgende keer zeker weer bij :D
20181124_131217.jpg
20181124_144344.jpg
IMG-20181124-WA0027.jpeg
Laatst gewijzigd door Douwe84 op za 24 nov 2018, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door ds23man »

Gut, Hans heeft voor het eens zijn eigen DJ-tafel. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Jan Geert »

En hij had de streaming al voor drieën aan de gang deze keer! :sure:

maar ook weer niet zo lang voor drieën :-$

De mannen zijn nog aan het eten.

Ik heb intussen alles weer op zijn plaats gesjouwd: 2 buizenbakken, cd loopwerk met dac (buizen) zelfbouw, reserve loopwerk en de buizen SACD.

Ondanks dat het dameskransje vanochtend de planning verstoorde ging alles super soepel. Ik heb niet veel foto's gemaakt, meer tussen de ruimtes aan het lopen omdat er altijd wel iets van mij aan het spelen was.

De organisatie van Robert en Mike was weer super, bedankt mannen!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door hannesie »

8) Breek mij de bek niet open :boos: :mrgreen: ](*,)
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door 3kes »

Ook mijn eerste bezoek, heb ervan genoten. Eindelijk voel je je dan eens niet ‘die halve zool’ die zelf z’n versterker bouwt :yeah:.

Jammer dat m’n ACA niet uit de verf kwam door wat minder gevoelige (maar niet minder presterende) speakers.

Van de Soekris DAC was ik erg onder de indruk (mede ook doordat ik zelf een andere DAC aan het zoeken ben)

Kortom een succes, erg mooie dingen gehoord en daar doen we het voor! Bedankt voor de organisatie Michael.
Bijlagen
22587201-25DB-4B94-AA2A-F864CDB20B26.jpeg
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
8) Breek mij de bek niet open :boos: :mrgreen: ](*,)
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
En vooral hard, het spookhuis was buiten te horen ;)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Ah!buis »

3kes schreef:
hannesie schreef:
8) Breek mij de bek niet open :boos: :mrgreen: ](*,)
Uiteindelijk is dan danse de macabre wel veel gespeeld.
En vooral hard, het spookhuis was buiten te horen ;)
Lijkt wel of ik 't tot hier hoor :o
pingepingepong pingepingepong pingepingepingpingpingkereping pong \:D/ :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Shadow »

Zo net thuis :beer:
Ik sloeg het etentje over en ging nog naar een housewarming in Gouda, ik dacht laat ik even bellen dat ik eraan kom; 'uhhh kat ziek en we gaan er zo mee naar de dierenarts' #-o dus gas gegeven naar huis en net de auto uitgeladen O:)

Wat een dag! Wat met een valse muzieklerares begon, verder ging met een streamer die Hans grijze haren bezorgde enzovoort :-"
Uiteindelijk is het erg gezellig geworden, heb ik heel met bekende en onbekende mensen hardstikke lekker gepraat en ja Dance Macabre is veel gedraaid, maar op de refmon's van Jan is dat geen straf :rock:
De speakers van Nooby waren ook echt op hun plaats in ruimte 10, die zetten echt mooi geluid neer :goedzo:
Bedankt iedereen voor het helpen sjouwen, de gezelligheid en wat hebben we een geweldige groep zo!

Nu ff wat eten en de Tarkussen aansluiten, Dance Macabre luisteren :beer:

Oh ja en Maki Maki van Saban Bajramovic :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door hannesie »

alsa.JPG
Dan nu maar even het probleem in kaart gebracht, bij het IP-adres zijn in het totaal dus zes, ja, 6 opties om de muziek naar buiten te krijgen op dat kleine ding.( NanoPi Neo 2 Plus)
Bij ROON zie je dat eenvoudig, maar die had de autorisatie niet goed uitgevoerd en bleef het tobben met wachtwoorden die zonder internet wat moeilijker worden, en dan ga je naar Logitech Media server, die dan de keuze voor de uitgang niet zo makkelijk maakt als ROON. :think: :oops:
alsa1.JPG
Wat we dus uiteindelijk hebben gedaan is dan de directe verbinding van de Server naar de Amanero met een Audioquest USB kabeltje.

Letterlijk het probleem omzeilen dus....!!
Wie niet sterk is moet slim zijn, hebben ze mij geleerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Pjotr »

Was een leuke en geslaagde dag weer. Leuk om iedereen weer te ontmoeten en bij te praten. Niet zo druk als andere jaren wat het juist wel heel gemoedelijk en relaxed maakte vond ik. Dit jaar meer sets en spullen goed kunnen beluisteren dan andere jaren. Verrassing van de dag waren voor mij de Coppers van Joram, klonken echt lekker en mooi in balans! Jan (Wowly) had zijn Refmons ernaast, een geweldige klassieker inmiddels. Verschillend van karakter maar beide zette Danse Macabre in volle glorie neer. Het bijna traditionele etentje en nazit bij de Lelie was een mooie afronding van een geslaagde dag. Bedankt Mike en Robert weer voor het faciliteren! Op naar een volgende keer.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door Wowly »

Mike en de anderen, bedankt voor een gezellige dag! Heel veel mooie dingen gehoord, waaronder de classix en de CA versterker gemaakt door Shadow en bedacht en gemaakt door Pjotr. Ik was bang dat , bleef allemaal fatntastisch staan. Wat zegt ik: het klonk bete dan bij mij thuis. En al helemaal met zo’n mooie opname als de Danse Macabre die Hannesie had meegebracht op zijn servert.......heeerlijk. Net zoals het eten trouwens hahaha echt gezellig.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door MarcelvdG »

Voor mij was het de eerste keer. Ik heb niet veel Dance macabres gehoord omdat ik voornamelijk in de andere zaal zat.

Het was leuk om eens een dag door te brengen met mensen met dezelfde fascinatie als ik. Ik vond de versterker met zendbuizen met gethoreerd wolfraam gloeidraden er erg indrukwekkend uitzien en hij klonk nog prachtig ook. De demonstratie van drie verschillende PCM1794-DAC's was ook heel interessant, evenals het buizenversterkertje waarbij het signaal omhoog en omlaag gemoduleerd wordt voor en achter de trafo.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door 3kes »

Wie had eigenlijk die mooie 2x2w buizenversterker gebouwd waar we een tijd naar hebben geluisterd? O.a. in combinatie met de Q Acoustics monitors. Klonk echt grandioos.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 24-11-2018 : Alphen -> DefProgramma + Extra info in startpost

Bericht door knuisje »

Het was weer een geslaagde dag, erg leuk om bekenden weer eens te spreken en nieuwe gezichten te leren kennen. Mike en Robert weer bedankt voor de organisatie.
3kes schreef:
Wie had eigenlijk die mooie 2x2w buizenversterker gebouwd waar we een tijd naar hebben geluisterd? O.a. in combinatie met de Q Acoustics monitors. Klonk echt grandioos.
Dat was dit versterkertje: viewtopic.php?p=1865193#p1865193
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel

Bericht door mikekiwi »

Alle aanwezigen - met of zonder meegebrachte spullen - hartelijk dank voor jullie bijdrage. Ook dit keer zijn we er weer in geslaagd denk ik om er met zijn allen weer een fijne dag van te maken.

Inderdaad een kleiner gezelschap dan vorige jaren, ook qua spullekes, maar daardoor is alles volgens mij redelijk ruim aan bod en tot zijn recht gekomen.

Ook dank voor de flexibiliteit toen we moesten omschakelen toen een heks vriendelijke muzieklerares [-X met haar klasje haar plek opeiste :regels:

Voor de duidelijkheid: zowel wij als zij had zwart op wit dat de ruimte beschikbaar was, foutje van de verhuurservice dus. Ga ik zeker nog met ze bespreken.
Maar goed, ruimte 10 in de nieuwe inrichting was ook prima zo.

Ik hoop dat de afterparty in de Lelie ook gezellig was, ik mis de saté-foto's....

Hieronder nog wat foto's:

Mode "verrassing" triggert mij heel erg. Grootste dac ooit gezien, deed het prima!
20181124_113642_kl.jpg
Houston, we've got a problem!
20181124_115416_kl.jpg
Uitleg GerardJ van zijn streaming-mogelijkheden met extra-opties
20181124_124313_kl.jpg
Een deel van de spullekes van één van de hoofdleveranciers van vandaag :goedzo:
20181124_124325_kl.jpg
Een hoop creativiteit bij elkaar
20181124_130807_kl.jpg
Een aantal Classics/Classix naast elkaar
20181124_142335_kl.jpg
Hannesies DJ Booth
20181124_142348_kl.jpg
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel

Bericht door MarcelvdG »

mikekiwi schreef:
Mode "verrassing" triggert mij heel erg. Grootste dac ooit gezien, deed het prima!
20181124_113642_kl.jpg
Je kunt een paar verschillende opties kiezen voor filtering (steil, apodiserend en halfband) en voor het algoritme van de sigma-deltamodulator (zwaar chaotische eenbitter of een lus met een soort ingebedde pulsbreedtemodulator en daarvan dan twee varianten). De verrassingsstand is bedoeld om dubbelblinde ABCX-tests te kunnen doen. Door op de knop aan de voorkant te drukken en de neonlampjes uit te lezen, zie je wat de verrassingsstand was. Hij kiest bij het loslaten van de drukknop dan een nieuwe verrassing. Zolang je niet op de knop drukt, blijft de verrassingsstand hetzelfde, ook als je de DAC uitschakelt en later weer aan zet.

Ik heb de verrassingsstand overigens nog nooit gebruikt, want ik hoor zelfs al geen verschil als ik niet blind luister, behalve als hij kneiterhard staat, dan leveren de sigma-deltamodi verschillende ruisvloeren op (PBM8 is dan het beste).

Gisteren stond hij overigens de hele dag op PBM8 en steil.
Laatst gewijzigd door MarcelvdG op zo 25 nov 2018, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel

Bericht door Jan Geert »

Nog een paar plaatjes:

Opvallend ensemble: een set waarvan de DAC veruit het grootste apparaat is. Zelfs de 25 kilo zware 805 buizenbak ernaast valt bijna in het niet.
En dan zijn de speakers nog kleiner :lol: de Inimini (weer :mrgreen: ) van Pappaleo:
IMG_20181124_143245.jpg
De MarcelvdG DAC extravaganza. Zoals ik gisteren al zei, dit is geen DAC dat is een heel huis:
IMG_20181124_162144.jpg
Maar wat een mooi ding! Alleen misschien een industrieel vormgever inhuren? zei de man met de 'Playskool' shigaclone + dac :hide:

Dan nog deze intrigerende apparaatjes van Frank (?) Volledig balanced, en dit was met de 'grote' eindversterker. Er was ook een op russisch minipenthodes gebaseerd eindversterkertje in een soort koffertje waarin je vrouw haar lipstick etc. mee op reis neemt.
IMG_20181124_162141.jpg
En o ja, hij heeft beloofd te proberen een versterker te ontwerpen obv een TL buis. :lagge: Laat maar komen!
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 24-11-2018 : Alphen -> AfterBabbel

Bericht door 3kes »

Wat ik trouwens ook verrassend vond van deze dag, thuis klinkt het eigenlijk helemaal niet verkeerd. Zullen we weer gewoon muziek gaan luisteren? :proost:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”