Ja los, alsof ie er niet in zit.Het is die elco die de gelijkrichter het leven moeilijk maakt met stevige laadpulsen.Als er iets mis is in de versterker zodat de stroom tegroot wordt zijn de laadpulsen ook groter, kan net teveel zijn.Zonder de elco heeft de buis 't veel gemakkelijker, als het dan gaat kun je tenminste meten of er ergens iets niet klopt.Splinter226 schreef:Maak de elco los. (onderbreek het circuit? ) en zet 'm in gang? Ok. Ik krijg ver na dato een breinverbranding. Waar is de ehbo? Zeker geen plaatje om mijn te kleine brein aan een ingeving van begrip te helpen ?![]()
Zolang er geen kortsluiting in die buis zit kan 't geen kwaad.Gaat ie daar ook vonken, niet aandringen (uitzetten dus) kan wel tot sluiting leiden.Wacht. Kan ik de GZ34 in een LA224 rammen en die zo testen? of gaat er dan daarin weer wat stuk als het toch de GZ34 blijkt te zijn?
Anne
