Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

+ 1 bakje aardappelsalade
+1 pot haribo snoep
+ ? Pakjes marlboro
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Je zou voor de grap eens wat steekproefsgewijs de capaciteit even nameten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel afwijking er is ontstaan in al die jaren.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef:
Een kleine mijlpaal is bereikt : alle elco's in mengtafel zijn nu vervangen. :D \:D/ :bounce: :bounce:
In vergelijkbare weblogs over dit soort restauraties zie je dan ook vaak een foto van een hele verzameling oude meuk die eruit kwam.
Zo ook hier :

Oude elcootjes.jpg

Kweet niet of ze dit allemaal zijn, in totaal waren het zo'n 450 stuks. ja, het is gekkenwerk. :beer:
Voor de rest is er verbruikt : bijna 2 ons soldeer, 2 groene flessen keukenschoonmaak van de Jumbo, een paar honderd wattenstaafjes, 3 bussen remmenreiniger van de Action (om de geleidelagers van de faders schoon te krijgen), 2 tandenborstels, 80 IC voeten, 4 rollen keukenpapier, en 1 busje Kontakt 61.

:goeie: :goeie: :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Je zou voor de grap eens wat steekproefsgewijs de capaciteit even nameten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel afwijking er is ontstaan in al die jaren.
Dat is niet eens zo'n gek idee.
Echter, mijn multimeters kunnen maar tot 20 micro Farad meten.
Misschien moet ik eens achter zo'n ding aan :
https://www.ebay.com/itm/DM6013L-Handhe ... :rk:3:pf:0

Of iets als dit, kan ook torretjes en dergelijke testen :
https://www.ebay.com/itm/Transistor-Tes ... 0005.m1851
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Vanmiddag had ik eindelijk eens even de tijd om de bij Sander Sassen opgehaalde 27 inch monitor uit te pakken en op te stellen.
Nou, dat scheelt wel een slok op een borrel. :D
Oude monitor.jpg
Nieuwe monitor.jpg
Bedankt nog, Sander ! :goedzo: :goedzo: :proost:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door hannesie »

De soundmixshow van Ray ........!!!!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Volgens mij is dat een stukje gabberhouse..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Volgens mij is dat een stukje gabberhouse..... :mrgreen:
Nee, niet echt. dit is ongeveer 10 jaar ouder, en een Trevor Horn productie.
Weinig te gabberen dus....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

Wat dan ook, blijkbaar niet om aan te horen :o
Ja, de beer is er vandoor, duidelijk niet beregoed :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Als je Trevor Horn 10x zo snel afspeelt heb je ook gabber. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door John P »

Alleen zijn stem is dan ver boven de 20Khz verdwenen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Elk nadeel heb zijn voordeel..... :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Mooi mooi! :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Zo, die zit ook weer in elkaar. :D
20181112_204418.jpg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door John P »

Hij ziet er uit als nieuw, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door anonamemouse »

Wow... Mooi man! :rock: :goeie:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door AatV »

Dat is een mooi stuk werk! :goedzo:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Pjotr »

Alles weer kraak en ruisvrij. Eer van je werk hoor =D>
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

Ziet er weer kraak(vrij)net uit =D>
Eigenlijk had ik vlekken verwacht :o , van bloed, zweet en misschien wel tranen :lol:
Is ie lichter geworden met nieuwere onderdelen of zwaarder door meer soldeer ?
Ga je 'm zelf gebruiken of iemand anders naar de knoppen helpen :shock:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door OpaBert »

Petje Af hoor Ray :shock:
Zulk spul moeten ze niet aan mij geven O:)
Nogmaals Klasse :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Dank voor de complimenten. :dank:
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet aan het testen ben toegekomen. word waarschijnlijk dit weekend.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door John P »

Test test sinaasappelsap. :-"
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Wowly »

Wow....respect!!!!!
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door cool »

=D>
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Goed, vandaag eens wat testen gedaan met de mengtafel.
Ik wilde eerst aan de slag met ARTA, maar de lijn/microfoon ingang van mijn W7-laptop is blijkbaar niet helemaal jofel want hij vertikte het om een behoorlijk meting te laten zien. dus maar gewoon een paar muziektrackjes aan gezet en vervolgens alle ingangskanalen stuk voor stuk langsgelopen, en geluisterd hoe het geluid doorkomt.
Gain, EQ's, Faders, pan-pot's, alles uit geprobeerd en in vrijwel allemaal orde gevonden. :D

Op eentje na, dat doet de peak-led niks. zal eens uitzoeken waar dat aan kan liggen, kan het ledje zijn, of de transistor die het aanstuurt.
Betreffende kanaal is er al uitgehaald en ligt inmiddels op de werkbank. qua audio is het kanaal verder in orde.

Met het master-kanaal is ook niet iets helemaal jofel, die ruissssssst nogal. teveel om acceptabel te zijn.
Ook zit er iets van een oscillatie in (in het masterkanaal dus, niet in de ingangskanalen), die klinkt nog het meest als een blokgolf of zaagtand met harmonischen erin heeft ook niet altijd dezelfde frequentie, denk een paar honderd Hertz, vermoed dat het iets van een massa probleem is.
De ruis is niet afhankelijk van een stand van een potmeter of fader, de oscillatie wel.
Gek genoeg is de uitgang voor de CRM (control room monitor) een stuk stiller qua ruis dan de main outs, mogelijk is dit omdat deze zijn eigen lijnversterker apart van de main-outs. ik heb hier nog wel het een en ander aan te puzzelen.

Het ligt trouwens niet aan de nieuwe voeding, met de oude is de ruis en oscillatie hetzelfde.

ik ben ondertussen ook begonnen met de opbouw van de TDA7293 versterker is de voormalige Kenwood behuizing :
20181116_215221.jpg
20181116_225908.jpg
Plaats reactie