Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Moderator: Beheerdersteam
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
+ 1 bakje aardappelsalade
+1 pot haribo snoep
+ ? Pakjes marlboro
+1 pot haribo snoep
+ ? Pakjes marlboro
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Je zou voor de grap eens wat steekproefsgewijs de capaciteit even nameten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel afwijking er is ontstaan in al die jaren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
ray5150 schreef:Een kleine mijlpaal is bereikt : alle elco's in mengtafel zijn nu vervangen.![]()
![]()
![]()
![]()
In vergelijkbare weblogs over dit soort restauraties zie je dan ook vaak een foto van een hele verzameling oude meuk die eruit kwam.
Zo ook hier :
Oude elcootjes.jpg
Kweet niet of ze dit allemaal zijn, in totaal waren het zo'n 450 stuks. ja, het is gekkenwerk.![]()
Voor de rest is er verbruikt : bijna 2 ons soldeer, 2 groene flessen keukenschoonmaak van de Jumbo, een paar honderd wattenstaafjes, 3 bussen remmenreiniger van de Action (om de geleidelagers van de faders schoon te krijgen), 2 tandenborstels, 80 IC voeten, 4 rollen keukenpapier, en 1 busje Kontakt 61.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Dat is niet eens zo'n gek idee.ds23man schreef:Je zou voor de grap eens wat steekproefsgewijs de capaciteit even nameten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel afwijking er is ontstaan in al die jaren.
Echter, mijn multimeters kunnen maar tot 20 micro Farad meten.
Misschien moet ik eens achter zo'n ding aan :
https://www.ebay.com/itm/DM6013L-Handhe ... :rk:3:pf:0
Of iets als dit, kan ook torretjes en dergelijke testen :
https://www.ebay.com/itm/Transistor-Tes ... 0005.m1851
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Vanmiddag had ik eindelijk eens even de tijd om de bij Sander Sassen opgehaalde 27 inch monitor uit te pakken en op te stellen.
Nou, dat scheelt wel een slok op een borrel.
Bedankt nog, Sander !

Nou, dat scheelt wel een slok op een borrel.
Bedankt nog, Sander !
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Nee, niet echt. dit is ongeveer 10 jaar ouder, en een Trevor Horn productie.ds23man schreef:Volgens mij is dat een stukje gabberhouse.....
Weinig te gabberen dus....
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Wat dan ook, blijkbaar niet om aan te horen
Ja, de beer is er vandoor, duidelijk niet beregoed
Anne
Ja, de beer is er vandoor, duidelijk niet beregoed
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Als je Trevor Horn 10x zo snel afspeelt heb je ook gabber.

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Hij ziet er uit als nieuw, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Ziet er weer kraak(vrij)net uit
Eigenlijk had ik vlekken verwacht
, van bloed, zweet en misschien wel tranen
Is ie lichter geworden met nieuwere onderdelen of zwaarder door meer soldeer ?
Ga je 'm zelf gebruiken of iemand anders naar de knoppen helpen
Anne
Eigenlijk had ik vlekken verwacht
Is ie lichter geworden met nieuwere onderdelen of zwaarder door meer soldeer ?
Ga je 'm zelf gebruiken of iemand anders naar de knoppen helpen
Anne
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Petje Af hoor Ray
Zulk spul moeten ze niet aan mij geven
Nogmaals Klasse

Zulk spul moeten ze niet aan mij geven
Nogmaals Klasse
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Dank voor de complimenten.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet aan het testen ben toegekomen. word waarschijnlijk dit weekend.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet aan het testen ben toegekomen. word waarschijnlijk dit weekend.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Goed, vandaag eens wat testen gedaan met de mengtafel.
Ik wilde eerst aan de slag met ARTA, maar de lijn/microfoon ingang van mijn W7-laptop is blijkbaar niet helemaal jofel want hij vertikte het om een behoorlijk meting te laten zien. dus maar gewoon een paar muziektrackjes aan gezet en vervolgens alle ingangskanalen stuk voor stuk langsgelopen, en geluisterd hoe het geluid doorkomt.
Gain, EQ's, Faders, pan-pot's, alles uit geprobeerd en in vrijwel allemaal orde gevonden.
Op eentje na, dat doet de peak-led niks. zal eens uitzoeken waar dat aan kan liggen, kan het ledje zijn, of de transistor die het aanstuurt.
Betreffende kanaal is er al uitgehaald en ligt inmiddels op de werkbank. qua audio is het kanaal verder in orde.
Met het master-kanaal is ook niet iets helemaal jofel, die ruissssssst nogal. teveel om acceptabel te zijn.
Ook zit er iets van een oscillatie in (in het masterkanaal dus, niet in de ingangskanalen), die klinkt nog het meest als een blokgolf of zaagtand met harmonischen erin heeft ook niet altijd dezelfde frequentie, denk een paar honderd Hertz, vermoed dat het iets van een massa probleem is.
De ruis is niet afhankelijk van een stand van een potmeter of fader, de oscillatie wel.
Gek genoeg is de uitgang voor de CRM (control room monitor) een stuk stiller qua ruis dan de main outs, mogelijk is dit omdat deze zijn eigen lijnversterker apart van de main-outs. ik heb hier nog wel het een en ander aan te puzzelen.
Het ligt trouwens niet aan de nieuwe voeding, met de oude is de ruis en oscillatie hetzelfde.
ik ben ondertussen ook begonnen met de opbouw van de TDA7293 versterker is de voormalige Kenwood behuizing :
Ik wilde eerst aan de slag met ARTA, maar de lijn/microfoon ingang van mijn W7-laptop is blijkbaar niet helemaal jofel want hij vertikte het om een behoorlijk meting te laten zien. dus maar gewoon een paar muziektrackjes aan gezet en vervolgens alle ingangskanalen stuk voor stuk langsgelopen, en geluisterd hoe het geluid doorkomt.
Gain, EQ's, Faders, pan-pot's, alles uit geprobeerd en in vrijwel allemaal orde gevonden.
Op eentje na, dat doet de peak-led niks. zal eens uitzoeken waar dat aan kan liggen, kan het ledje zijn, of de transistor die het aanstuurt.
Betreffende kanaal is er al uitgehaald en ligt inmiddels op de werkbank. qua audio is het kanaal verder in orde.
Met het master-kanaal is ook niet iets helemaal jofel, die ruissssssst nogal. teveel om acceptabel te zijn.
Ook zit er iets van een oscillatie in (in het masterkanaal dus, niet in de ingangskanalen), die klinkt nog het meest als een blokgolf of zaagtand met harmonischen erin heeft ook niet altijd dezelfde frequentie, denk een paar honderd Hertz, vermoed dat het iets van een massa probleem is.
De ruis is niet afhankelijk van een stand van een potmeter of fader, de oscillatie wel.
Gek genoeg is de uitgang voor de CRM (control room monitor) een stuk stiller qua ruis dan de main outs, mogelijk is dit omdat deze zijn eigen lijnversterker apart van de main-outs. ik heb hier nog wel het een en ander aan te puzzelen.
Het ligt trouwens niet aan de nieuwe voeding, met de oude is de ruis en oscillatie hetzelfde.
ik ben ondertussen ook begonnen met de opbouw van de TDA7293 versterker is de voormalige Kenwood behuizing :
