ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door OpaBert »

Ziet er netjes uit Complimenten hoor :goedzo:
Ik mis wel wat mooie Triode,s
Maar ja voor elk wat wils :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Zo front en achterkant naar de graveur, nu hopen dat hij het voor zijn vakantie nog doet en anders wordt het oktober.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Het werd oktober dus :lol:
rsz_img_20181028_135435800.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Marp »

Die mag ook weer gezien worden. Wel klasse, dat ook de bedenkers van de binnenwerken een permanent plaatsje is gegund. :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door ray5150 »

Ziet er keurig uit ! =D> =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Barry2001 »

Mooi Joram :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door OpaBert »

Beter laat dan nooit Joram
En het ziet er netjes uit hoor :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Pjotr »

Zal het jaargetij zijn Bert: Het heeft wat langer geduurd dit jaar voordat de blaadjes van de bomen waaien :D

Ziet er netjes uit! :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Zal het jaargetij zijn Bert: Het heeft wat langer geduurd dit jaar voordat de blaadjes van de bomen waaien :D

Ziet er netjes uit! :rock:
Ff niet aangedacht :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Dank mannen! :rock:
Kleine beschadiging bij opt1 zit er helaas echt wel in, plus nog een paar deukjes waar junior z’n nieuwe hamer aan het testen was op het achterpaneel :(
Het front is helemaal strak maar de draaiknop van de dac zit niet helemaal in het midden van de uitsparing [-X
Zo blijft er ruimte voor verbetering :relax:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Leuk man, ziet er goed uit! :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Marp schreef:
Die mag ook weer gezien worden. Wel klasse, dat ook de bedenkers van de binnenwerken een permanent plaatsje is gegund. :goedzo:

Alleen Barry z’n kaku vergeten, terug naar de graveur #-o
knuisje schreef:
Leuk man, ziet er goed uit! :rock:
Kom er net achter dat ik nog wat molex pennetjes en stekkers tekort kom :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Kom er net achter dat ik nog wat molex pennetjes en stekkers tekort kom :think:
Toch weer iemand die beschaafde stekkers gebruikt ipv fastons :D
Daarmee zal de inhoud er vast net zo fraai uit gaan zien als de kast :goedzo:
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Puzzeltje;
rsz_img_20181202_215314436.jpg
rsz_img_20181202_215329576.jpg
Zo eens kijken of de voedingsspanningen kloppen :beer:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

En die kloppen, voedingsrimpel 2,5mV AC en netjes rond de +&- 35VDC. Wat er niet klopt is dat mijn rotary encoder geen ingang meer wil selecteren, klikje is kwijt dus ik zal hem wel gemold hebben want hij deed het wel :boos:

Gelukkig hebben we de foto's nog;
rsz_img_20181202_223101948.jpg
rsz_img_20181202_223047207.jpg
Like a charm :rock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Barry2001 »

Gefeliciteerd met het resultaat :goedzo: die rotary encoder zal goedkomen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Nou de rest van de bedrading moet er nog in, vervelende is alleen dat als de rotary encoder eruit moet, dan moet de dac print losgekoppeld, de print eruit en de verbinding tussen front en bodemplaat los, dan de klik-aan-klik-uit loskoppelen, dan kan het front los :lagge:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Barry2001 »

Oftewel klik-los-klik-eruit :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door democles »

Ziet er mooi uit :goedzo:

Zelf had ik 1 ding anders gedaan.

Deze kabels niet over de dac chip leggen maar meer over de voedingsprint er naast.
Bijlagen
rsz_img_20181202_215314436.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Ik zou de wisselspanningdraden niet vlak over de analoge uitgang van de dac laten lopen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ze kunnen nog wel een stuk naar achter, maar ze zitten er een goeie 8cm bij weg, spul gaat nog een keer uit elkaar dus komt goed.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

knuisje schreef:
Ik zou de wisselspanningdraden niet vlak over de analoge uitgang van de dac laten lopen.
Naar voren is een beter idee dan, want anders kruist ie ze verderop in de kast wel.
Weet jij een partnummer van die Rotary encoder Peter?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Pjotr »

Gaat weer mooi worden :rock: De afgeschermde signaaldraden kun je het beste plat over de metalen bodem laten lopen. Dan heb je de meest optimale afscherming. En dan de "herrie"draden van voeding en speaker boven door de lucht. Of andersom, net wat beste uitkomt. Ziet er een beetje "moeilijk" uit wat betreft bedrading in die kast, nogal krap. Maar dat moet wel gaan lukken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ja over de bodem kan ook idd, alle signalen behalve de linker analoge uitgang lopen over de bodem btw, weg van de 230V kabels. Als ik analoog links over de bodem laat lopen komt ie de 230V ingang wel weer tegen, dus vandaar dat die anders loopt, het mooiste is eigenlijk dat ik die kabel opnieuw maak en hem bij de rest van de inputs door laat lopen. affijn hij moest toch nog uit elkaar...
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Ik heb nog wel een encoder liggen, stuur maar een pb.
Plaats reactie