Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Als je de zaak opstart hoor je de relais van de versterkermodule klikken?
Realiseer me net dat dat alleen bij de 500 serie is.
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door FritsK »

Ik denk dat ik de module maar als kapot ga melden bij Hypex. Het waren 2 fantastische uren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Walt »

Vervelend voor je, hopelijk lost Hypex het snel op.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door motoindo »

Wat ik tot nog toe lees en hoor aan geluiden om mij heen gaat de fusion/mfb combinatie wanneer de kinderziektes eruit zijn straks bijzonder hoge ogen gooien.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Om eerlijk te zijn, er zijn niet echt veel kinderziektes op wat kleine firmware achtige dingetjes na ( die nu opgelost worden).

Maar misschien moet ik hier maar eens bekend maken waar ik mee bezig ben.

Momenteel ben ik met Rob Munnig Schmidt ( http://www.rmsacoustics.nl/aboutrms.html ) een uitbreiding voor de Fusion aan het uitwerken: de Fusion MFB controller. Rob heeft de Grimm MFB sub ontwikkeld en is momenteel verantwoordelijk voor de R&D bij Grimm.

Deze Controller is puur digitaal, de hele regellus wordt in een dsp gedaan en gaat een stapje verder dan de Grimm sub waar nog gedeeltelijk analoog in de regellus gewerkt wordt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Shadow »

En de opnemer is een Starbass van MFBlabs?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door FritsK »

Walt schreef:
Vervelend voor je, hopelijk lost Hypex het snel op.
Dank je. Dat hoop ik ook ja! Kan ik eindelijk weer m'n muziek luisteren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

prijs.JPG
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Momenteel ben ik met Rob Munnig Schmidt ( http://www.rmsacoustics.nl/aboutrms.html ) een uitbreiding voor de Fusion aan het uitwerken: de Fusion MFB controller. Rob heeft de Grimm MFB sub ontwikkeld en is momenteel verantwoordelijk voor de R&D bij Grimm.
Wat doe je dan precies? Z'n koffie bijschenken als z'n kopje leeg is? :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Sander, ga eens wat nuttigs doen......
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door SSassen »

Sorry, m’n bull-shit meter sloeg even op tilt ...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door dre »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Momenteel ben ik met Rob Munnig Schmidt ( http://www.rmsacoustics.nl/aboutrms.html ) een uitbreiding voor de Fusion aan het uitwerken: de Fusion MFB controller. Rob heeft de Grimm MFB sub ontwikkeld en is momenteel verantwoordelijk voor de R&D bij Grimm.
Wat doe je dan precies? Z'n koffie bijschenken als z'n kopje leeg is? :rofl:
:lagge: :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door dre »

Wel mooi rechtdoor rijden! :lol:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

Welke versies van Windhoos worden ondersteund voor HFD? We proberen om HFD in Virtualbox te draaien op een Linux doosje, maar weinig success. Op een Win7PRO machine draait t trouwens. Iemand ervaringen mee?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

7,8 en 10
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Ivo »

Doet ie t niet onder Wine?
Shutdown98
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
Locatie: Zutphen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Shutdown98 »

Als je HFD alleen gaat gebruiken om eerdere metingen aan te passen met shelves en boost/cuts zou het kunnen, maar als je er ook metingen mee wil gaan doen lijkt me dat een virtuele HFD in de timing fouten gaat geven. De virtualisatie zal vertragingen geven in de communicatie met de host en de meetapparatuur...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

Het werkt inmiddels in Virtualbox. We moesten nog even de USB poort mounten.

Ik heb nog wel wat andere vragen mbt de Hypex FusionAMPs:

1) Waar en hoe slaat de Hypex de hardware status op? Informatie zoals welk kanaal hij moet weergeven, etc. En hoe moet je die flashen in het apparaat? Die data zit niet in de config.xml file, het bestand waarin de filterdata staat. Waar dan wel? Of flasht hij het on-the-fly in het apparaat en blijft het daar staan tot het weer veranderd wordt?

2) Op welke wijze ontvangt het slave kanaal de data, die het masterkanaal van de afstandsbediening heeft ontvangen? Dus volume, mute, preset, on-off. De verbinding tussen master en slave is een digitale audio verbinding. De signalen van de afstandsbediening moeten dus meegestuurd worden met het digitale audiosignaal. Hoe gebeurt dit? Brengen ze dat ergens onder in de channel status? Voor zover ik weet, zijn er daarin geen bits gereserveerd voor dit soort informatie.

3) Als je de optische input gebruikt van de master, kun je dan de slave verbinden met SPDIF of AES-EBU? M.a.w. stuurt hij de geconverteerde optische signalen daarop door? Of stuurt hij alleen het ingangssignaal door in hetzelfde formaat?

Groet,

Stefan
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

satefan schreef:
Het werkt inmiddels in Virtualbox. We moesten nog even de USB poort mounten.

Ik heb nog wel wat andere vragen mbt de Hypex FusionAMPs:

1) Waar en hoe slaat de Hypex de hardware status op? Informatie zoals welk kanaal hij moet weergeven, etc. En hoe moet je die flashen in het apparaat? Die data zit niet in de config.xml file, het bestand waarin de filterdata staat. Waar dan wel? Of flasht hij het on-the-fly in het apparaat en blijft het daar staan tot het weer veranderd wordt?

Die wordt inderdaad in de plate opgeslagen

2) Op welke wijze ontvangt het slave kanaal de data, die het masterkanaal van de afstandsbediening heeft ontvangen? Dus volume, mute, preset, on-off. De verbinding tussen master en slave is een digitale audio verbinding. De signalen van de afstandsbediening moeten dus meegestuurd worden met het digitale audiosignaal. Hoe gebeurt dit? Brengen ze dat ergens onder in de channel status? Voor zover ik weet, zijn er daarin geen bits gereserveerd voor dit soort informatie.

De stuurdata wordt gesuperponeerd over de digitale data. Denk bijvoorbeeld aan ADSL die samen met een analoge of isdn lijn op 1 kabel zit

3) Als je de optische input gebruikt van de master, kun je dan de slave verbinden met SPDIF of AES-EBU? M.a.w. stuurt hij de geconverteerde optische signalen daarop door? Of stuurt hij alleen het ingangssignaal door in hetzelfde formaat?

Hij stuurt de optische ingang onbewerkt door naar de spdif uitgang

Groet,

Stefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

ds23man schreef:
satefan schreef:
Het werkt inmiddels in Virtualbox. We moesten nog even de USB poort mounten.

Ik heb nog wel wat andere vragen mbt de Hypex FusionAMPs:

1) Waar en hoe slaat de Hypex de hardware status op? Informatie zoals welk kanaal hij moet weergeven, etc. En hoe moet je die flashen in het apparaat? Die data zit niet in de config.xml file, het bestand waarin de filterdata staat. Waar dan wel? Of flasht hij het on-the-fly in het apparaat en blijft het daar staan tot het weer veranderd wordt?

Die wordt inderdaad in de plate opgeslagen

2) Op welke wijze ontvangt het slave kanaal de data, die het masterkanaal van de afstandsbediening heeft ontvangen? Dus volume, mute, preset, on-off. De verbinding tussen master en slave is een digitale audio verbinding. De signalen van de afstandsbediening moeten dus meegestuurd worden met het digitale audiosignaal. Hoe gebeurt dit? Brengen ze dat ergens onder in de channel status? Voor zover ik weet, zijn er daarin geen bits gereserveerd voor dit soort informatie.

De stuurdata wordt gesuperponeerd over de digitale data. Denk bijvoorbeeld aan ADSL die samen met een analoge of isdn lijn op 1 kabel zit

3) Als je de optische input gebruikt van de master, kun je dan de slave verbinden met SPDIF of AES-EBU? M.a.w. stuurt hij de geconverteerde optische signalen daarop door? Of stuurt hij alleen het ingangssignaal door in hetzelfde formaat?

Hij stuurt de optische ingang onbewerkt door naar de spdif uitgang

Groet,

Stefan
Top! Hier kunnen we weer mee uit de voeten. Nu lopen we tegen t volgende aan. De Hypex hangs aan de USB poort en wordt door de machine 'gezien'. Echter het knoptje 'save device configuration' blijft 'grijs' en niet actief. Betekent dit dat er toch iets tussen Hypex en PC niet loopt qua communicatie? Of zien we iets anders over het hoofd?
Hypex_Screenshot_device_settings.jpg
Groet,

Satefan
Shutdown98
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
Locatie: Zutphen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Shutdown98 »

Dat is alleen voor de config van de amp (ook grijs).
Je kan/hoeft daar niks mee.

Je kan in dit venster zaken wijzigen en bij afsluiten (kruisje) worden die bewaard.
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door kuiperik »

Heb zelf de Fusions op XLR ingang aangesloten, rca vanuit een voorsterker. Nu moet het volume op de voorversterker eerst erg hoog gezet worden (-15 tot -10db) voordat de Fusions inschakelen. Op het moment dat de Fusions dan "groen licht geven", vlug het volume terug draaien, aangezien het anders veel te hard staat.

Volgens mij is het niet mogelijk om deze gevoeligheid in te stellen en zou het prettig zijn als deze op wat lager volume ook uit standby gaat. Aangezien ze nu bezig zijn met de nieuwe firmware, is het eventueel een mogelijkheid om de auto-power on iets anders af te stellen?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door satefan »

Nog een vraag over hoe t volume op de Hypex wordt geregeld. De vraag is of de Hypex het mastervolume in het digitale domein regelt voor de DAC, of achter de DAC in het analoge domein.

Stefan
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Alles in het digitale domein.
Plaats reactie