Zo lang de grafiek over de breedte hetzelfde is maakt het niet uit dus ? dat is enkel ter indicatie.Er zijn 2 verschillen. Jouw curve is inderdaad erg luid (in zijn geheel omhooggeschoven in de grafiek), en dat komt inderdaad door je scaling. Maar dit is helemaal niet erg.
Hier zal het gaan om luisteren ervaren en op het oor aanpassen dus, simuleren kan ook maar tot op zekere hoogte.. ?Hoe dan ook : dit laatste is een klein verschil, wat 'in het echie' waarschijnlijk zelfs moeilijk meetbaar zeker te stellen zal zijn...
EDIT ter verduidelijking : als alles onder 400Hz 1dB luider is, is dat wel degelijk een flink hoorbaar verschil. Ik bedoel te zeggen dat het in de praktijk vrij lastig is om objectief/meetbaar vast te stellen, wat er in dat gebied exact gebeurt (cq. wat de 'waarheid' is.).
Ergens moet iets verkeerd gaan ja. Ik had juist de parameters opnieuw ingevoerd vanaf de datasheet van TB, ik zal ze nalopen. Ik zal ook de enclosure nakijken, al is de foutkans daar een stuk kleiner met veel minder variabelen. (aanname)Anders dan ik heb jij scaling moeten gebruiken, omdat jouw EnclosureSim absurd veel luider is dan hij zou moeten zijn (zeker 10dB).
De enige logische verdachte die ik nu kan bedenken, is dat je ergens een grove fout gemaakt hebt in de invoer van je parameters van je driver. Maar ik kan eigenlijk niet logisch herleiden, welke dat zou moeten zijn...
Nogmaals : dit is op dit moment, voor de sims die je nú doet, niet essentieel. Maar kijk eens of je de parameterfout kunt vinden. Kan je hem niet vinden, stuur me je project-file.
-edit-
Het invullen van RMS, in VituixCAD in nm/s weergegeven lukt me wel maar de juiste waarde bepalen lukt me niet, de auto calc optie helpt dan maar klopt die wel ? ik heb geen omreken iets gevonden online om RMS watt naar nm/s te converteren...