GU-50 Monoblokken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Alles afgesoldeerd stekkers er in en de bias gecontroleerd,komt mooi op en loopt langzaam op tot 586 mV op de kathode weerstand en dat voor beide buizen gelijk :rock:

Het werkt!!!!!!!!!!!!!!! :yeah: :yeah: :yeah:



Geen brom of andere bijgeluiden O:)
Laatst gewijzigd door democles op za 08 sep 2018, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door MarcelvdG »

:goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Nog even wat plaatjes.
Bijlagen
yu1.jpg
yu2.jpg
yu4.jpg
yu3.jpg
yu.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Demo ik vind het Super niet alleen de Bias Automaat
Wat een geweldige groep dit bij en in elkaar heeft weten te krijgen
Super dat hij ook met muziek geen rare dingen gebeuren
Wat een Mooi Demo :rock: :rock: :rock: :yeah:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Moet nog meer luisteren of er nog problemen aan het licht komen.

De Anode spanningen meten 10v lager als verwacht,de volgende keer bij Toroidy dus geen 160v-0-160v bestellen maar 180v-0-180v.

Maar de muziek is er niet minder om. :rock:

De boel heeft net 3 uur gedraaid.

Bij de eerste proefrit floot het me weer om de oren,even Anode aansluitingen wisselen en gaan met die banaan. (ja 50% kans dat het goed zit)

Mooi om op je multie te zien hoe de automaat regelt :yeah:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Ah!buis »

En demo blij :D , hij heeft de wedstrijd gewonnen, is de eerste :lol:
In ieder mooi dat het goed werkt en ook goed in elkaar gestoken :goedzo:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
En demo blij :D , hij heeft de wedstrijd gewonnen, is de eerste :lol:
In ieder mooi dat het goed werkt en ook goed in elkaar gestoken :goedzo:
Anne
Jij ook nog hardstikke bedankt Anne ,
het is jouw ontwerp fijn geslepen door oa Marcel G MTB Willy Ronny Demo niet vergeten was er ook bij printjes ontworpen voor mono en stereo en geschikt voor spanningen tot 100 volt
Een echt goed Ontwerp wat uit dit geweldige Zelfbouw Audio.NL Forum :rock :proost:
Ook op je Versterker :proost: :proost:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Is je gehoor al weer in orde ?
Ben benieuwd naar je luisterervaringen ?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Nog niet verder geluisterd,i.v.m. vakantie en verbouwingen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Heel je Topic door gelezen en gebladerd Demo ook dat van Barry
CTA4.3 is bijna klaar en ik sta te trappelen van ongeduld om aan de Monoblokken met GU50 te bouwen
Bijna alles is nu aanwezig ben Al zolang aan het verzamelen om Dat bootanker van 25 kg te vervangen
Ik heb de TAC34 UGT.s zijn 5K ( en jij gebruikt 4K )en 2 Ringkern AudioGrade met 370 Volt. Uit 2x185 volt met midden aftakking 2x6.3 5Amp , 70 volt , 100 mA en 12.6 volt 1Amp ( wel meer hoogspanning als jij gebruikt , ca 60 volt ongeveer denk ik )
Ook heb 8 x Gu50 buizen 8 voeten 2 raampjes alum gaatjes Plaat onder 2 alum platen 2 mm bovenkant prinjes bias automaten
Tussen schotjes rubber voeten potmetrs schakelaars hornbach 6x1 mm buis Elco,s JJ 500 volt 500 uF
Ik zit me er Echt op te verheugen :)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Leuk Bert :goedzo:

Ben benieuwd.

Dat met die 5K trafo,s zou ik eerst even met Anne bespreken als ik jou was.

Die 500uF van JJ zijn mooi als HS elco voor de voortrap/fase draaier, had voor de rest van de HS voeding deze gebruikt stuk voordeliger dan JJ :D

https://www.pollin.de/p/elko-kendeil-k0 ... 0-v-210781

Als ik jou was zou ik russen gebruiken voor de voortrap en fase draaier en niet kiezen voor de EF184 zoals bij mijn eerste GU-50 en die van Barry.

De russen klinken in mijn ogen beter en met de EF184 had ik nogal wat problemen om de laatste brom er uit te krijgen.

Verder zijn de russen goedkoop en goed verkrijgbaar.

Het weer wordt beter,tijd om wat spuitwerk te doen zodat ik mijn laatste bakje in elkaar kan zetten en in stereo kan luisteren............... :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Ja uiteraard vraag ik het aan Anne :D
Eerst nog de die CTA4.3 afwerken en naar boven laten brengen, dan kan ik er ook eens naar luisteren O:)
Die 470 uF 450 volt zou wel eens kunnen dat ik die heb uit een kapotte comp monitor
Daar zat vroeger een beeldbuis in beste kijkertjes :wink:
En wij draaien de boel weer terug
Torren er uit buizen er in :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Demo ik zit in je schema te kijken daar vind ik de 6N1P en de 6N2P
Is weer gelijk aan de ecc83 en ECC88
Waarom heb je deze buizen uit gekozen :?: :?:
Van de GU50 snap ik Demo maar niet waarom geen ECC99 of de Russiche variant zoals ik de KT88 PP UL versterker
Of E88CC dat moet ook een geweldig mooi klinkende lampje zijn Of gewoon dit schema gemaakt naar het geen in je glasbak ligt :wink:
Wil schema als basis gebruiken met eventueel dingen erop of anders uit mijn eigen onwetendheid eraf
Zat te denken waarom geen BILL met GU50 en dan kon ik nog 4 kiezen :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Demo ik zit in je schema te kijken daar vind ik de 6N1P en de 6N2P
Is weer gelijk aan de ecc83 en ECC88
Waarom heb je deze buizen uit gekozen :?: :?:
Van de GU50 snap ik Demo maar niet waarom geen ECC99 of de Russiche variant zoals ik de KT88 PP UL versterker
Of E88CC dat moet ook een geweldig mooi klinkende lampje zijn Of gewoon dit schema gemaakt naar het geen in je glasbak ligt :wink:
Wil schema als basis gebruiken met eventueel dingen erop of anders uit mijn eigen onwetendheid eraf
Zat te denken waarom geen BILL met GU50 en dan kon ik nog 4 kiezen :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door pappaleo »

1 post per monoblok ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Demo ik zit in je schema te kijken daar vind ik de 6N1P en de 6N2P
Is weer gelijk aan de ecc83 en ECC88
Waarom heb je deze buizen uit gekozen :?: :?:
Van de GU50 snap ik Demo maar niet waarom geen ECC99 of de Russiche variant zoals ik de KT88 PP UL versterker
De 6N1P is geen ECC88, een stuk minder steil ! En de 6N2P is bijna een ECC83
maar heeft geen 12,6V gloei mogelijk, enkel 6,3V.
Als je de versterker van democles wil nabouwen kun je gerust de ECC99 ipv de 6N1P gebruiken als je die al hebt liggen.Wel de aansluitingen aanpassen.
Zo en nu maar oogjes dicht, slaap lekker :D
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

6N1P-EV en 6N2P-EV gekozen voor de klank en dit mixed heel goed met de Russische GU-50,een Russisch onderonsje dus. :lol:
Ja, had ze liggen in mijn Russisch archief(glasbak :mrgreen: ) en heb ze ook in verschillende voorversterkers kunnen beluisteren.
Natuurlijk kun je proberen er wat anders in te zetten.
Maar Anne,s schema is hier op gebaseerd en waarom zou je iets veranderen als het goed klinkt!
Deze buizen zijn robuust , goed verkrijgbaar en nu nog relatief goedkoop :-$
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Hoi Demo, ooit samen ik bedoel daarmee dat ik het gesoldeerd heb O:) en meet waarden doorgaf , met die EL34 versterker
Op die print waar Rein zoet mee is.
En werd door die meerwaarde steeds beter met een ECC81 in plaats van de ECC83
Daar weden de blokjes steeds mooier met die ECC81
Dus nu wil ik op een plankje beginnen ( ala Barry en Sander ) en de twee GU50 met een fasedraaier ECC90 Daar heb ik 4 nieuwe van
Maar moet eerst moet verzamelen om bij die PC te gaan zitten
En gaan tekenen
In mn schuur kan ik niks moet eerst opruimen Dat ga ik na de eerste teken ponging doen :yeah:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

PB gestuurd met de printontwerpen,zitten in je postvak Bert.
Laatst gewijzigd door democles op di 26 feb 2019, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Dankjewel
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

Een poging een Gu50 in SPL7 te maken en een ECC99
Zal niet meer in jouw Topic blijven klooien :D
Als 1 dat doet is dat al zat :lol:
Bijlagen
gu50 versterker.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

De tweede kast uit de stalling getrokken....... :mrgreen:

Vandaag maar even verder met het beslag van de 2e kast.

Al vast de plaatsing voor de in en uitgangen bepaald en het hout al ingesneden voor het uitgangsplaatje.

Plaatje wordt verzonken in het hout.
Bijlagen
jhy.jpg
fvhgv.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

:goedzo:
Er zit weer beweging in :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Shadow »

Bert61 schreef:
:goedzo:
Er zit weer beweging in :D
Wat, gezien het gewicht van zo'n liefje, best uniek is :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Het plaatje verzonken in de kast.
u1.jpg
u2.jpg
u3.jpg
De kast in de bijenwas gezet en m.b.v. een malletje (stukje hout met 5mm gat geboord in de boorkolom) de gaten voor de speaker pluggen geboord.
u5.jpg
u4.jpg
Volgende stap,gloeitrafo plaatsen.
Plaats reactie