Wat denken jullie van deze ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door motoindo »

Erg leuk gedaan met die u profielen en dat perspex ! Aan de boven en onderkant een plaatje zwart gelakt MDF en hij kan zo bij de bouffier in de etalage
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

ray5150 schreef:
Een zelfbouwkast ?
Ja. Als je boxen kunt bouwen kun je ook kasten bouwen (zeker als je vriendin ook nog eens meubelmaker is... :yeah: )
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
Of de profiletjes precies doormidden zagen en hem dual mono maken? De profielen dan per 2 als een H tegen elkaar aan schroeven met 1 print er op. Of red je dat niet met de lengte van de printen?
De printjes passen er net in.....
Eigenlijk istie al dual mono (met aparte voedingsaansluitmogelijkheden)
Mijn labvoeding kon 2A wel aan...
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

democles schreef:
Alle CD,s er uit en op een HD zetten,streamertje dacje :hide:

Scheelt een hoop ruimte in je kast :lol:
Heb ik ook al eens aangedacht !
Kun je meteen je CD-speler ook weg doen.......
(er staat overigens al een streamer in de kast, die 1HE hoge bak met een router erop......Raspberry Pi, DAC en Volumio erop)

Maar goed, je blijft soms hangen aan je verzameling. LP's zet je toch ook niet op een bandje.... :rofl:
Laatst gewijzigd door HoMeR op di 02 okt 2018, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

motoindo schreef:
Erg leuk gedaan met die u profielen en dat perspex ! Aan de boven en onderkant een plaatje zwart gelakt MDF en hij kan zo bij de bouffier in de etalage
Ik wilde de bovenkant eerst leeg laten vanwege de luchtstroom.
Onderkant komt nog een plankje tussen de perspex plaatjes....
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

.......en natuurlijk neem ik 'm mee naar Beetsterzwaag op 13 okt. a.s. !!

:rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

HoMeR schreef:
motoindo schreef:
Erg leuk gedaan met die u profielen en dat perspex ! Aan de boven en onderkant een plaatje zwart gelakt MDF en hij kan zo bij de bouffier in de etalage
Ik wilde de bovenkant eerst leeg laten vanwege de luchtstroom.
Onderkant komt nog een plankje tussen de perspex plaatjes....
Nééééééééééé hè, niet gaan modderen! Is dat nodig dan? Juist zoals ie nu is maakt hem optisch zo strak. Kijk maar eens naar het Plexiglas meubilair (zoals lampen) uit de jaren '50 en '60. Niks meer aan doen eigenlijk. Alleen nog een paar nette aansluitingen onderaan in het U-profiel.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
HoMeR schreef:
motoindo schreef:
Erg leuk gedaan met die u profielen en dat perspex ! Aan de boven en onderkant een plaatje zwart gelakt MDF en hij kan zo bij de bouffier in de etalage
Ik wilde de bovenkant eerst leeg laten vanwege de luchtstroom.
Onderkant komt nog een plankje tussen de perspex plaatjes....
Nééééééééééé hè, niet gaan modderen! Is dat nodig dan? Juist zoals ie nu is maakt hem optisch zo strak. Kijk maar eens naar het Plexiglas meubilair (zoals lampen) uit de jaren '50 en '60. Niks meer aan doen eigenlijk. Alleen nog een paar nette aansluitingen onderaan in het U-profiel.

Zoals je op de laatste foto (bijna) kan zien is dat de aansluitingen onderaan in het perspex zitten. En omdat het aansluiten zorgt voor doorbuigen van het perspex toch maar even een plankje ertussen.......
Sorry. :roll:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Nou ja het is een proto hè. Dan mag het zo :lol:

Al kun je het doorbuigen van het plexie ook wel sterk verminderen door enkele extra afstandsstukjes te plaatsen.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
.......enkele extra afstandsstukjes te plaatsen.
Plannetje !!

:goeie:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

....omdat deze er eigenlijk best leuk uitziet heb ik maar een extra setje besteld ....... :-"
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Nog even de laatste aanpassingen....
HoMeR schreef:
Pjotr schreef:
.......enkele extra afstandsstukjes te plaatsen.
Plannetje !!

:goeie:
Dus !
Dus !
....En het complete overzicht (met de voorlopige aansluitingen voor de voeding).
Aparte voeding links en rechts mogelijk....
Aparte voeding links en rechts mogelijk....


Hopelijk tot zaterdag !!
:proost:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Vandaag kwam het kastje binnen voor de nieuwe versie van de ampcamp amp uit china.
Zakje met onderdelen en pcb'tjes was er al....
IMG_20181026_194511.jpg
IMG_20181026_194807.jpg
IMG_20181026_194503.jpg
Zou die tekst er af willen ?
Zou die tekst er af willen ?
Alvast even in elkaar gezet......
Leuk bakje ! Alle onderdelen zitten er ook bij, schakelaar, rca's, speakeraansluitingen, eurostekker.......

https://www.aliexpress.com/item/2107-Al ... 70637.html

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door motoindo »

Tekst gaat er af met aceton....
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

motoindo schreef:
Tekst gaat er af met aceton....
Top !!
Gaan we proberen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door democles »

Leuk,maar vond je versterkers nogal miniem klinken in Beetsterzwaag,nog net geen FM radiootje kwaliteit .............. :mrgreen:
Ga je daar nog wat aan doen?
Een leuk kastje verandert daar niets aan. :?
Re: Wat denken jullie van deze ?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

democles schreef:
Leuk,maar vond je versterkers nogal miniem klinken in Beetsterzwaag,nog net geen FM radiootje kwaliteit .............. :mrgreen:
Ga je daar nog wat aan doen?
Een leuk kastje verandert daar niets aan. :?
Klopt. Het kastje is meer om er een "makkelijke meeneem versterker" van te maken....
Ik sjouw nogal eens met dat spul heen en weer, en je weet hoe zwaar een buizenbak is. En deze kan in een rugzak....

De versterker had, toen die in Beetsterzwaag stond, nog geen 2 uur gespeeld. Ik heb gemerkt in de afgelopen week (herfstvakantie, en dan heb je toch niks beters te doen.... :-" ) dat hij meer loskomt.... inspelen dus.
Verder ga ik met het nieuwe zakje onderdelen eens goed kijken wat daar aan kwaliteit ingestopt kan worden (de eerste is gewoon met de standaard geleverde Chinese onderdelen gemaakt).
En misschien is een goede voeding ook nog van invloed.....

We gaan het zien.......horen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

En toch, en toch, vind ik je plexy uitvoering een stuk mooier :sure:
HoMeR schreef:
En misschien is een goede voeding ook nog van invloed.....

We gaan het zien.......horen.
In dit geval beslist. Met een gestabiliseerde voeding ga je een veel hogere PSSR halen, wat zeker in het detail van het geluid goed hoorbaar is. Punt is wel dat zo'n voeding bijna net zo groot gaat worden als de versterker zelf. Denk wel dat het de moeite zeker waard is.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
En toch, en toch, vind ik je plexy uitvoering een stuk mooier :sure:
Die blijft voorlopig gewoon bestaan !!
(ik vind 'm zelf namelijk ook leuk..... :mrgreen: )
Pjotr schreef:
... Met een gestabiliseerde voeding ga je een veel hogere PSSR halen, wat zeker in het detail van het geluid goed hoorbaar is..... Denk wel dat het de moeite zeker waard is.
Ik heb tot nu toe gewone labvoedingen eraan gehangen en ik weet niet wat die voor reserves hebben.....(met een rimpeltje van ong. 20mV.)
Ben ondertussen wel bezig met alternatieve voedingsmogelijkheden. De originele ACA doet het overigens met een laptopvoeding.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_sup ... tion_ratio ook nog even doorgenomen....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Yup, het uitgangssignaal komt ook gedeeltelijk op de voeding te staan (door de stroomvariatie). Maar dan wel behoorlijk vervormd. Dat wil je gewoon niet weer terug je versterker in. Of i.i.g. zo min mogelijk. Makke van die laptop voedingen is: Ze gaan gemiddeld niet meer dan een jaar of 5 mee. Sommige wel langer maar ik heb er ook meegemaakt die na 2 jaar de geest gaven.

Ga je er straks een trafo met een lineair gestabiliseerde voeding in zetten, hou er dan rekening mee dat de regeltor ook een plekje op het koelprofiel wil hebben :)
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door motoindo »

Bij dit soort single ended versterkers speelt het gedrag van de aangesloten luidspreker ook een grote rol door de relatief lage dempingsfactor, een super strakke voeding veranderd daar niet zoveel aan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef:
Bij dit soort single ended versterkers speelt het gedrag van de aangesloten luidspreker ook een grote rol door de relatief lage dempingsfactor, een super strakke voeding veranderd daar niet zoveel aan.
Ehhhh.... :think: Dat is toch niet typisch iets voor single ended versterkers? Dempingsfactor is sowieso een ontwerpzaak. Klopt dat de voeding daar geen invloed op heeft. Maar andersom heeft een strakke voeding wel een positieve invloed op het geluid bij versterkers met een kleine lusversterking en dientengevolge een lage dempingsfactor, èn lage PSRR.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

motoindo schreef:
.....de aangesloten luidspreker......
Speakers die eraan hangen.......
Een vergrote vorm van een "solo 103".
http://www.humblehomemadehifi.com/archive_NL.html (ergens onderaan de pagina...)
Maar dan met een grotere Fostex driver, uitgegaan van het gevraagde volume.
Zonder verdere vorm van filter.

En de versterker die ik nu gebruik is een single ended 6V6 buizenbak (zie ook mijn avatar).
Fostex FE168E Zigma
Fostex FE168E Zigma
neel007
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 5:15
Locatie: Helmond

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door neel007 »

IK heb een Amp Camp Amp gebouwd, ik heb de ACA1.6 build guide gevolgd (https://guides.diyaudio.com/Guide/Amp+C ... /5?lang=en), alleen heb ik zelf de pcb's getekend en geëtst.
Het ding klinkt als een klok.

Alleen nu zou ik graag de pcb's laten fabriceren om een tweede te bouwen en deze als bridged monobloks te gebruiken, en heb ik de gerber files nodig, maar ik heb alleen een PDF van de print (getekend in Adobe Illustrator), weet iemand hoe ik die PDF gemakkelijk kan omzetten naar gerber files?

Thx,
Neel
Bijlagen
image2.jpeg
image3.jpeg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door sevenup »

neel007 schreef:
IK heb een Amp Camp Amp gebouwd, ik heb de ACA1.6 build guide gevolgd (https://guides.diyaudio.com/Guide/Amp+C ... /5?lang=en), alleen heb ik zelf de pcb's getekend en geëtst.
Het ding klinkt als een klok.

Alleen nu zou ik graag de pcb's laten fabriceren om een tweede te bouwen en deze als bridged monobloks te gebruiken, en heb ik de gerber files nodig, maar ik heb alleen een PDF van de print (getekend in Adobe Illustrator), weet iemand hoe ik die PDF gemakkelijk kan omzetten naar gerber files?

Thx,
Neel
Zou ik wel even kunnen natekenen en er gerberfiles van maken. Zou je de PDF kunnen posten?
Plaats reactie