Wat denken jullie van deze ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door 3kes »

Mooie opzet! Wel de temperatuur goed in de gaten houden inderdaad. Heb je koelelementen gekozen die passend zijn bij de hoeveelheid warmtedissipatie?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
Vindtum wel artistiek :goedzo: Maak je er ook iets van transparante deksels op? Iets van plexiglas of zo? Ben wel benieuwd hoe heet het nu wordt.
Ja, precies !!
Dat was ook mijn idee.
Blijft eerst natuurlijk wel de "plankjesoplossing" maar het is een eerste aanzet naar een mooi ontwerp.
......de temperatuur wordt in de gaten gehouden als we gaan testen !
Laatst gewijzigd door HoMeR op zo 30 sep 2018, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

3kes schreef:
Mooie opzet! Wel de temperatuur goed in de gaten houden inderdaad. Heb je koelelementen gekozen die passend zijn bij de hoeveelheid warmtedissipatie?
Uh, nee.....
Deze had ik nog liggen.... :-"
Maar we houden de temperatuur goed in de gaten tijdens de eerste testen !!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door ray5150 »

Het lijken mij iets van industriële profielen te zijn ?
In ieder geval geen reguliere koelblokken die in de elektronica gebruikt worden.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Afstellen van de versterker....
Temperatuur loopt langzaam op......

Na zo'n 15-20 minuten ong. 43 *C.....
Bij een voedingsspanning van 20 V
1e meting....<br />voedingsspanning rechterkant
1e meting....
voedingsspanning rechterkant
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

ray5150 schreef:
Het lijken mij iets van industriële profielen te zijn ?
In ieder geval geen reguliere koelblokken die in de elektronica gebruikt worden.
Ooit op een beurs gekocht samen met een aantal kleinere koelprofielen.... :think:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Stil going strong at 53 *C......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door ray5150 »

Dat moet te doen zijn, mijn Aleph 5 draait rond de 56 graden stationair.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Temperatuur van beide modules blijft goed (zo rond de 54 *C)..... afstelling mooi op 10 V.


En toen had ik nog een paar stukje perspex liggen.....

Niet transparant, zoals ik eerst in mijn hoofd had, maar wit.
Beetje Star Wars.......!?
Beetje Star Wars.......!?
En een bovenaanzicht....
Van boven.
Van boven.
Misschien is dit wel iets voor een definitieve uitvoering ?
Met een voeding in een aparte kast ??
Wellicht ook met een SF-sfeertje ???

\:D/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Mooi geworden hoor. Dat wit heeft wel iets, maakt het gelijk helemaal af. Vind het niet echt SF of Star Wars. Hangt eigenlijk meer tegen de Op Art uit de jaren '60 vind ik.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
Mooi geworden hoor. Dat wit heeft wel iets, maakt het gelijk helemaal af. Vind het niet echt SF of Star Wars. Hangt eigenlijk meer tegen de Op Art uit de jaren '60 vind ik.
Ik zat eigenlijk een beetje hier aan te denken....
Star Wars
Star Wars
Minimalist-Star-Wars-Ship-Posters-0.jpg (67.43 KiB) 755 keer bekeken
Maar dit is ook leuk !
Wellicht een uitbreiding met voedingskast in zwart/wit.....
Op Art
Op Art
bridget1.jpg (20.55 KiB) 755 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Maarehhhhhhhhhhhhhhh.... hoe klinkt ie nou? :mrgreen:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Dat gaan we vandaag testen......
Er zaten nog geen snoertjes aan....... :relax:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door 3kes »

Mooi schoorsteen effect in ieder geval. :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door ds23man »

Nu nog twee ledstripjes erin die mee kleuren op de muziek.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

De eerste klanken.....
Best goed. Nog even op temperatuur komen......
Is prima mee te leven !

Even een proefopstelling. Jammer genoeg kan hij niet rechtop in de kast.... :boos:
Tja, geen rekening mee gehouden.

Voeding: 20 V.
Stroomverbruik: 2 A.
testopstelling......
testopstelling......
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

ds23man schreef:
Nu nog twee ledstripjes erin die mee kleuren op de muziek.
Huuuuuu......
Ik wil toch geen disco !?!?!
[-X

:rofl:
Laatst gewijzigd door HoMeR op ma 01 okt 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door ds23man »

Hoezo? Ambilight is toch in? :lol:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

ds23man schreef:
Hoezo? Ambilight is toch in? :lol:
:think:
Ja, bij anderen misschien ......

:rofl: :rofl:

Mijn tv blijft gewoon donker aan de achterkant.
Stof verlichten vind ik overdreven.....
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Fet's zelf blijven hangen op zo'n 62 *C........

Klinkt prima. Mooi relaxed geluid, verschillende muzieksoorten geprobeerd, niks klinkt "raar"......

Dat wordt een voeding maken !!
En nadenken over een definitieve kast......
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Kun je de kast waar de "kast" in komt niet een beetje verbouwen? :hide: :D
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef:
Kun je de kast waar de "kast" in komt niet een beetje verbouwen? :hide: :D
Ja hoor, even het hele dressoir verbouwen..... :lagge:

Het bouwen was al een hele klus.... :hide:

Nee, we gaan gewoon denken aan een alternatieve behuizing voor de versterker. Dat is veel makkelijkerder..... :relax:

Overigens staat de buizenbak er ondertussen alweer in, op z'n normale stekje...... :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door ray5150 »

Een zelfbouwkast ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door Pjotr »

Of de profiletjes precies doormidden zagen en hem dual mono maken? De profielen dan per 2 als een H tegen elkaar aan schroeven met 1 print er op. Of red je dat niet met de lengte van de printen?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Wat denken jullie van deze ?

Bericht door democles »

Alle CD,s er uit en op een HD zetten,streamertje dacje :hide:

Scheelt een hoop ruimte in je kast :lol:
Plaats reactie