YEP!!!3kes schreef:O wacht, nu wordt het interessanthannesie schreef:En als je dan toch die kant op gaat, dan met een Amanero I²S naar de ESS Sabre, kun je ook de DSF oftewel DSD afspelen.
En de RPI met een USB naar de Amanero. toppertje..!!![]()
Dus: RPI > USB Amanero > ESS Sabre bordje?
Zelfbouw I2S dac
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zelfbouw I2S dac
Re: Zelfbouw I2S dac
Audiophonics is een prima winkeltje! Heb nu de ES9023 TCXO V4 i-sabre draaien hier, die speelt toch wel heel erg mooi! Maar heb nog wat rpi's en bijbehorende meuk liggen dus het leek mij wel weer een aardig experiment.Pjotr schreef:Je gaat aan dat ESS dacje beslist geen huil vallenEn al helemaal niet voor die prijs. Audiophonics is een prettige sjop vind ik en ze leveren snel. Hoe het verder met de pi-tjes zit weet Hannesie allemaal
Re: Zelfbouw I2S dac
Maar Hans, bedoel je dan die losse 9038 module of de i-sabre 9038 bedoeld voor rpi?hannesie schreef:YEP!!!3kes schreef:O wacht, nu wordt het interessanthannesie schreef:En als je dan toch die kant op gaat, dan met een Amanero I²S naar de ESS Sabre, kun je ook de DSF oftewel DSD afspelen.
En de RPI met een USB naar de Amanero. toppertje..!!![]()
Dus: RPI > USB Amanero > ESS Sabre bordje?![]()
Sorry voor de vragen, het is nogal nieuw voor mij.
Re: Zelfbouw I2S dac
Het losse bordje, bedoel ik.
Je kunt het dan ook financieel ook wat makkelijker in brokjes aanschaffen, RPI en losse 9038 , = RPI > 9038 .
En dan de Amanero er later tussen met de I²S als je weer een maandje verder bent, bestellen via DIYAudio, duurt alleen langer.
Je kunt het dan ook financieel ook wat makkelijker in brokjes aanschaffen, RPI en losse 9038 , = RPI > 9038 .
En dan de Amanero er later tussen met de I²S als je weer een maandje verder bent, bestellen via DIYAudio, duurt alleen langer.
Re: Zelfbouw I2S dac
Ja!
Daar betaal je de volle mep, en ik ben natuurlijk wel een Hollander, en vraag het aan Domenico (= Amanero)zelf.
Daar betaal je de volle mep, en ik ben natuurlijk wel een Hollander, en vraag het aan Domenico (= Amanero)zelf.
Re: Zelfbouw I2S dac
€ 39 bij Domenico, en dan tijd en moeite is de meerprijs wel of niet waard?
Re: Zelfbouw I2S dac
Ik weet niet of het nog loopt, kan het niet vinden, tenminste de actuele lijst op DIYAudio.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... r-228.html
Wel een opzet met een enigszins vergelijkbare, maar out of stock.
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... a-pcb.html
Heb hier nog wel een WaveIO voor je, die dan wel gebruikt is, en je kunt die ook wel benutten, moeten we eventueel maar zien.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... r-228.html
Wel een opzet met een enigszins vergelijkbare, maar out of stock.
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... a-pcb.html
Heb hier nog wel een WaveIO voor je, die dan wel gebruikt is, en je kunt die ook wel benutten, moeten we eventueel maar zien.
Re: Zelfbouw I2S dac
Of op eBay kijken?
https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40 ... 1A&_sop=15
https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40 ... 1A&_sop=15
Re: Zelfbouw I2S dac
Thanks heren, ik ga me er eens goed in verdiepen. En de WaveIO, als deze hetzelfde doet vind ik het prima.
Re: Zelfbouw I2S dac
Zat nog te bedenken, heb je wel eens een op een vergelijking gedaan? Rpi > Amanero > dac vs rpi > dac hat. En dan dezelfde chip (bijv de 9038).hannesie schreef:Ik weet niet of het nog loopt, kan het niet vinden, tenminste de actuele lijst op DIYAudio.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... r-228.html
Wel een opzet met een enigszins vergelijkbare, maar out of stock.
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... a-pcb.html
Heb hier nog wel een WaveIO voor je, die dan wel gebruikt is, en je kunt die ook wel benutten, moeten we eventueel maar zien.
Re: Zelfbouw I2S dac
Dat is toen wel gebeurt met de oudere situatie RPI B en HK dac en de ESS9016, nu dé laatste periode/tijd wel met de R2R DAC en de ESS9016 en HK-DAC.
En dan met of zonder Amanero, dus de optie direct I²S van de RPI of van de R2R ladder DAC.
En dan met of zonder Amanero, dus de optie direct I²S van de RPI of van de R2R ladder DAC.
Re: Zelfbouw I2S dac
Okay ben dan wel benieuwd. Punt is, kan mezelf wel storten in het avontuur maar heb er eigenlijk nog te weinig kaas van gegeten. Het moet wel lonend zijn om een Amanero bordje aan te schaffen.hannesie schreef:Dat is toen wel gebeurt met de oudere situatie RPI B en HK dac en de ESS9016, nu dé laatste periode/tijd wel met de R2R DAC en de ESS9016 en HK-DAC.
En dan met of zonder Amanero, dus de optie direct I²S van de RPI of van de R2R ladder DAC.
Bedoel, als een hat dezelfde resultaten opleverd vind ik het minder interessant.
Re: Zelfbouw I2S dac
Heel veel van de verschillen in detail is dan ook wel door de voeding, en dat is dan weer wat complexer bij een RPI + HAT.
Ik kan je hier wel laten horen hoe dan het verschil klinkt tussen de R2R en de HK-DAC, die beide aan dezelfde voorversterker hangen.
Maar idioot groot zijn die verschillen niet, je moet en een goede installatie hebben en de luidspreker die voldoende de verfijningen kan weergeven.
Ik kan je hier wel laten horen hoe dan het verschil klinkt tussen de R2R en de HK-DAC, die beide aan dezelfde voorversterker hangen.
Maar idioot groot zijn die verschillen niet, je moet en een goede installatie hebben en de luidspreker die voldoende de verfijningen kan weergeven.
Re: Zelfbouw I2S dac
China ES9038Q2M bordje is binnen. Nog niet aangesloten, nog even een trafo regelen.
Misschien pak ik meteen de stroomvoorziening aan. Aan de +/-15V ingang zit een LM317/337. Dat moet beter kunnen volgens mij.
Misschien pak ik meteen de stroomvoorziening aan. Aan de +/-15V ingang zit een LM317/337. Dat moet beter kunnen volgens mij.
Re: Zelfbouw I2S dac
De +- 15v is niet het grootste probleem bij dit bordje ik denk niet dat het veel uitmaakt voor het geluid, als je die vervangt.
Kijk eerst maar dat je de boel aan de loop krijgt en wat je van het geluid vindt
Kijk eerst maar dat je de boel aan de loop krijgt en wat je van het geluid vindt
Re: Zelfbouw I2S dac
Ervaring mee?democles schreef:De +- 15v is niet het grootste probleem bij dit bordje ik denk niet dat het veel uitmaakt voor het geluid, als je die vervangt.
Kijk eerst maar dat je de boel aan de loop krijgt en wat je van het geluid vindt
Re: Zelfbouw I2S dac
Ja een ander bordje met dezelfde interpretatie,kwa dac schakeling, als jouw bordje.
Is alleen wat uitgebreider met de aansluitingen (niet alleen I2s maar ook SPDIF en toshlink,filter keuze en volume regeling )
Is alleen wat uitgebreider met de aansluitingen (niet alleen I2s maar ook SPDIF en toshlink,filter keuze en volume regeling )
Re: Zelfbouw I2S dac
Dan hou ik m’n hart maar vast haha. Binnenkort maar eens kijken of er leven in zit. Deze bordjes zijn bij Audiophonics trouwens tegen de 50 euro. Je zou dus wel verwachten dat het werkt.
