Zelfbouw I2S dac

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

3kes schreef:
hannesie schreef:
En als je dan toch die kant op gaat, dan met een Amanero I²S naar de ESS Sabre, kun je ook de DSF oftewel DSD afspelen.

En de RPI met een USB naar de Amanero. toppertje..!!
O wacht, nu wordt het interessant :think:

Dus: RPI > USB Amanero > ESS Sabre bordje?
YEP!!! :goeie: :kwijl:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Pjotr schreef:
Je gaat aan dat ESS dacje beslist geen huil vallen :D En al helemaal niet voor die prijs. Audiophonics is een prettige sjop vind ik en ze leveren snel. Hoe het verder met de pi-tjes zit weet Hannesie allemaal :mrgreen:
Audiophonics is een prima winkeltje! Heb nu de ES9023 TCXO V4 i-sabre draaien hier, die speelt toch wel heel erg mooi! Maar heb nog wat rpi's en bijbehorende meuk liggen dus het leek mij wel weer een aardig experiment.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
3kes schreef:
hannesie schreef:
En als je dan toch die kant op gaat, dan met een Amanero I²S naar de ESS Sabre, kun je ook de DSF oftewel DSD afspelen.

En de RPI met een USB naar de Amanero. toppertje..!!
O wacht, nu wordt het interessant :think:

Dus: RPI > USB Amanero > ESS Sabre bordje?
YEP!!! :goeie: :kwijl:
Maar Hans, bedoel je dan die losse 9038 module of de i-sabre 9038 bedoeld voor rpi?
Sorry voor de vragen, het is nogal nieuw voor mij. :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

Het losse bordje, bedoel ik.
Je kunt het dan ook financieel ook wat makkelijker in brokjes aanschaffen, RPI en losse 9038 , = RPI > 9038 .

En dan de Amanero er later tussen met de I²S als je weer een maandje verder bent, bestellen via DIYAudio, duurt alleen langer.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

Ja!
Daar betaal je de volle mep, en ik ben natuurlijk wel een Hollander, en vraag het aan Domenico (= Amanero)zelf. :D
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Dat wordt het diyaudio forum doorspitten haha
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

€ 39 bij Domenico, en dan tijd en moeite is de meerprijs wel of niet waard?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Heb je daar een link van?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

Ik weet niet of het nog loopt, kan het niet vinden, tenminste de actuele lijst op DIYAudio.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... r-228.html
Wel een opzet met een enigszins vergelijkbare, maar out of stock.
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... a-pcb.html

Heb hier nog wel een WaveIO voor je, die dan wel gebruikt is, en je kunt die ook wel benutten, moeten we eventueel maar zien.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door FR_Aad »

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Thanks heren, ik ga me er eens goed in verdiepen. En de WaveIO, als deze hetzelfde doet vind ik het prima.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
Ik weet niet of het nog loopt, kan het niet vinden, tenminste de actuele lijst op DIYAudio.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... r-228.html
Wel een opzet met een enigszins vergelijkbare, maar out of stock.
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... a-pcb.html

Heb hier nog wel een WaveIO voor je, die dan wel gebruikt is, en je kunt die ook wel benutten, moeten we eventueel maar zien.
Zat nog te bedenken, heb je wel eens een op een vergelijking gedaan? Rpi > Amanero > dac vs rpi > dac hat. En dan dezelfde chip (bijv de 9038).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

Dat is toen wel gebeurt met de oudere situatie RPI B en HK dac en de ESS9016, nu dé laatste periode/tijd wel met de R2R DAC en de ESS9016 en HK-DAC.
En dan met of zonder Amanero, dus de optie direct I²S van de RPI of van de R2R ladder DAC.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
Dat is toen wel gebeurt met de oudere situatie RPI B en HK dac en de ESS9016, nu dé laatste periode/tijd wel met de R2R DAC en de ESS9016 en HK-DAC.
En dan met of zonder Amanero, dus de optie direct I²S van de RPI of van de R2R ladder DAC.
Okay ben dan wel benieuwd. Punt is, kan mezelf wel storten in het avontuur maar heb er eigenlijk nog te weinig kaas van gegeten. Het moet wel lonend zijn om een Amanero bordje aan te schaffen.

Bedoel, als een hat dezelfde resultaten opleverd vind ik het minder interessant.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door hannesie »

Heel veel van de verschillen in detail is dan ook wel door de voeding, en dat is dan weer wat complexer bij een RPI + HAT.

Ik kan je hier wel laten horen hoe dan het verschil klinkt tussen de R2R en de HK-DAC, die beide aan dezelfde voorversterker hangen.

Maar idioot groot zijn die verschillen niet, je moet en een goede installatie hebben en de luidspreker die voldoende de verfijningen kan weergeven.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

China ES9038Q2M bordje is binnen. Nog niet aangesloten, nog even een trafo regelen.

Misschien pak ik meteen de stroomvoorziening aan. Aan de +/-15V ingang zit een LM317/337. Dat moet beter kunnen volgens mij.
Bijlagen
AC45ABD3-7A79-4594-90E5-339EE476397F.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door democles »

De +- 15v is niet het grootste probleem bij dit bordje ik denk niet dat het veel uitmaakt voor het geluid, als je die vervangt.

Kijk eerst maar dat je de boel aan de loop krijgt en wat je van het geluid vindt :|
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

democles schreef:
De +- 15v is niet het grootste probleem bij dit bordje ik denk niet dat het veel uitmaakt voor het geluid, als je die vervangt.

Kijk eerst maar dat je de boel aan de loop krijgt en wat je van het geluid vindt :|
Ervaring mee?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door democles »

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Gezien, volgens mij is dat een ander bordje.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door democles »

Ja een ander bordje met dezelfde interpretatie,kwa dac schakeling, als jouw bordje.

Is alleen wat uitgebreider met de aansluitingen (niet alleen I2s maar ook SPDIF en toshlink,filter keuze en volume regeling )
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Zelfbouw I2S dac

Bericht door 3kes »

Dan hou ik m’n hart maar vast haha. Binnenkort maar eens kijken of er leven in zit. Deze bordjes zijn bij Audiophonics trouwens tegen de 50 euro. Je zou dus wel verwachten dat het werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”