Luisterruimte
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Luisterruimte
Ook een handig hulpmiddel: de ETC. Kun je mooi de aanwezige reflecties zien:
Gordijnen op zijwanden: Geen gordijnen:
Gordijnen op zijwanden: Geen gordijnen:
Ziet er uit als piepschuim/Styropor.
Dus niet vastplakken aan de muur met Bisonkit.
Dus niet vastplakken aan de muur met Bisonkit.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De panelen even simpel opgestapeld tegen de zijwanden:
En dat werkt verbazingwekkend goed!
Zonder:
Met: Alle repeterende spikes zijn weg.
Nu nog de paar pieken in het begin wegwerken, die komen van de wand achter de speakers.
En dat werkt verbazingwekkend goed!
Zonder:
Met: Alle repeterende spikes zijn weg.
Nu nog de paar pieken in het begin wegwerken, die komen van de wand achter de speakers.
Dat is zeker goed zichtbaar. Handig produkt. Lekker licht ook, neem ik aan?
Goed bezig! En leuk om te zien dat die diffusors wat doen. Al zie ik niet heel veel verschil met de gordijnen. Weet jij zo op welke frequentie die diffusors zijn ontworpen? Ik zag het niet op de Thomann-site.ds23man schreef:En dat werkt verbazingwekkend goed!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Inderdaad lekker licht en qua prijs hoef je het ook niet te laten, 88 euro voor 8 platen. Je moet ze wel even verven voor de levensduur.Ivo schreef:Dat is zeker goed zichtbaar. Handig produkt. Lekker licht ook, neem ik aan?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ze zullen wel redelijk breedbandig zijn gezien de verschillende dieptes en breedtes. Vanavond eens even luisteren, vond het met gordijnen te doods worden.markbakk schreef:Goed bezig! En leuk om te zien dat die diffusors wat doen. Al zie ik niet heel veel verschil met de gordijnen. Weet jij zo op welke frequentie die diffusors zijn ontworpen? Ik zag het niet op de Thomann-site.ds23man schreef:En dat werkt verbazingwekkend goed!
Ahaa, ik vond t al redelijk prijzig voor één zo'n paneeltje, maar ik las niet goed genoeg dus.ds23man schreef:Inderdaad lekker licht en qua prijs hoef je het ook niet te laten, 88 euro voor 8 platen. Je moet ze wel even verven voor de levensduur.Ivo schreef:Dat is zeker goed zichtbaar. Handig produkt. Lekker licht ook, neem ik aan?
Is de Rd waarde relevant voor de akoestische eigenschappen? Ik wil namelijk plafon panelen maken en zit te denken om dit te gebruiken.
Rocksono solid
Rocksono solid
Oké, ik zal binnenkort eens kijken bij de Gamma. Mooiste zou een pakket met 8 platen zijn, dat maakt vier panelen van 100x120 cm
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is gewoon de 201, heb ik ook bij de Gamma gehaald.Zweitse schreef:Is de Rd waarde relevant voor de akoestische eigenschappen? Ik wil namelijk plafon panelen maken en zit te denken om dit te gebruiken.
Rocksono solid
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daar kan je niet tegenop zagen en timmeren.....Ivo schreef:Ahaa, ik vond t al redelijk prijzig voor één zo'n paneeltje, maar ik las niet goed genoeg dus.ds23man schreef:Inderdaad lekker licht en qua prijs hoef je het ook niet te laten, 88 euro voor 8 platen. Je moet ze wel even verven voor de levensduur.Ivo schreef:Dat is zeker goed zichtbaar. Handig produkt. Lekker licht ook, neem ik aan?
Doet me denken aan de volgende quote:ds23man schreef:Nog 4 sets besteld......
"If some's good
and more is better,
then too much should be just about right!"
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Zal ik maar niet zo redeneren.... Net een nieuwe (flink grotere) bank in de woonkamer gezet. Scheelt ook een hoop
- VintageHarry
Gerhard, heb jij ook nog iets van demping of diffusors in het plafond zitten? En komt er een harde vloer in?
Hogere persing minerale wol absorbeert in beginsel beter op lage tot middenfrequenties (laag vanaf zo’n 150Hz). Maar met 30 à 40 kg/m3 zit je doorgaans prima. Voor effectief dempen van een reflectie moet je toch vrij draconische maatregelen treffen, kijk maar in het gemiddelde akoestische lab met z’n wiggen van een meter lang.beijert schreef:Volgens mij is het gewicht vooral interessant.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zit een akoestisch systeemplafond in ( Rockphon), verder een kleedje op de vloer.VintageHarry schreef:Gerhard, heb jij ook nog iets van demping of diffusors in het plafond zitten? En komt er een harde vloer in?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Diffusors even voor de achterwand gezet:
Zonder:
Met:
Weer een reflectie weg. Zit nog een vervelende van het schuine gedeelte achter de speakers. Eerst maar op de volgende sets wachten.
Zonder:
Met:
Weer een reflectie weg. Zit nog een vervelende van het schuine gedeelte achter de speakers. Eerst maar op de volgende sets wachten.
-
Dynky
- Ook commercieel actief
draai je in surround of bedoel je de voorwand?ds23man schreef:Diffusors even voor de achterwand gezet:
fwiw; ik heb diezelfde paneltjes ook L&R hangen (8 stuks aan elke zijde, wel gecamoufleerd met akoestisch transparant doek) icm absorbers en ben er super tevreden mee, bieden idd extreem veel bang for the buck