Luisterruimte
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Luisterruimte
Mijn luisterruimte in wording:
Het belangrijkste, de absorbers in de hoeken:
Lapje ervoor:
Het belangrijkste, de absorbers in de hoeken:
Lapje ervoor:
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Luisterruimte
Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet. 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterruimte
Dat is toch het gebruikelijke referentieflesje, voor de maat?Zweitse schreef:Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet.
Re: Luisterruimte
Oképappaleo schreef:Dat is toch het gebruikelijke referentieflesje, voor de maat?Zweitse schreef:Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet.
Re: Luisterruimte
Zou je die steenwol niet ff nog een jasje aandoen tegen het stof Gerhard? Of zijn jouw longen al afgeschreven?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterruimte
Zo hee, die hoekabsorbers zijn zo effectief dat ik de gordijnen aan de zijkant maar weer open heb gezet. Werd wat teveel van het goeie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterruimte
Dat viel nog wel mee, maar de Qsound effecten in Amused to death kwamen midden in je hoofd terecht ipv opzij.
Denk dat ik met diffusors op de zijwanden ga werken. Stand van zaken:
Vandaag de absorbers achter speakers afmaken.
Denk dat ik met diffusors op de zijwanden ga werken. Stand van zaken:
Vandaag de absorbers achter speakers afmaken.
Re: Luisterruimte
Dat zijn wel mooie dingen die diffusers! waarom niet zelf maken? echt iets voor jou
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterruimte
Zelf maken is de volgende stap, dit soort piepschuim dingen zijn vooral makkelijk om te bepalen wat je waar en hoeveel je nodig hebt. Licht van gewicht en makkelijk op diverse plekken op te hangen aan de gordijnrails.
Daarna iets maken van hout:
http://arqen.com/sound-diffusers/
Daarna iets maken van hout:
http://arqen.com/sound-diffusers/
Re: Luisterruimte
Leuke link !
uitsnijden in (piep)schuim en spuiten met polyurea? krijg je wel een beetje een (micro) structuurverf-oppervlak.
uitsnijden in (piep)schuim en spuiten met polyurea? krijg je wel een beetje een (micro) structuurverf-oppervlak.
Re: Luisterruimte
Ik neem aan dat je ook nog metingen gaat doen, of doe je het puur op het gehoor ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterruimte
Gehoor en meten.
Reverb op luisterplek:
Burstdecay op luisterplek geen gordijnen op zijwanden:
Wel gordijnen op zijwanden:
Reverb op luisterplek:
Burstdecay op luisterplek geen gordijnen op zijwanden:
Wel gordijnen op zijwanden:
