De WC1D in uitvoering ;)
Moderator: Beheerdersteam
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Plaatsing was ook niet mijn idee, maar ach, het is maar tijdelijk. Met vrouw, 3 kinderen (18, 2, 1/2), 2 honden (1) en een kat (14?) krijg je vanzelf een aangepast acceptatieniveau 
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Weer een stapje verder. 1 sub gefreesd.
(zonder potje speciaal voor ds23man) Zit er aan te denken om de versterkers (ook hypex) toch maar buiten het kastje te houden. Die dingen worden toch nog best warm. En aangezien het een gesloten kastje is plus het toch wat beperkte oppervlak van de 'plate' lijkt me dat toch beter... Wel jammer, voelt toch een beetje als een compromis.
Zo'n iphone lensje vertekent trouwens wel behoorlijk !
(zonder potje speciaal voor ds23man) Zit er aan te denken om de versterkers (ook hypex) toch maar buiten het kastje te houden. Die dingen worden toch nog best warm. En aangezien het een gesloten kastje is plus het toch wat beperkte oppervlak van de 'plate' lijkt me dat toch beter... Wel jammer, voelt toch een beetje als een compromis.
Zo'n iphone lensje vertekent trouwens wel behoorlijk !
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Goed, vandaag maar eens wat serieuzere meet en luistersessies gehouden met wat vriendjes...
En aan de luistersessies het volgende overgehouden... Bij mij thuis draai ik met weinig gas -- er slaapt van alles en de woonkamer is niet zo groot. Wanneer het gas er wel eens flink op gaat, lijkt erop dat het spul 'dichtklapt'. De lol is er af, het leven lijkt eruit gezogen. Volgens deskundologen kan dat zeer wel liggen aan de vulling van de kast.
Dus ... weer wat leuks te doen. Spelen met vulling
Maar ... Hoeveel is genoeg?
Zoeken op de intertubes levert weinig zinvolle informatie op (click test), en 'op het gehoor' lijkt me ook weer wat de andere kant op doorgeslagen. Heeft er iemand meer info of linkjes?
Ik kan me zo voorstellen dat een burst decay wel wat zegt, samen met frequentie response en eventueel zo'n click test. Ik begin wel eens met op het gehoor de hele rambam eruit te halen, dan alles terug, dan de helft etc etc.
Zal kijken of ik daar metingen van kan maken ook.
Dus ... weer wat leuks te doen. Spelen met vulling
Maar ... Hoeveel is genoeg?
Zoeken op de intertubes levert weinig zinvolle informatie op (click test), en 'op het gehoor' lijkt me ook weer wat de andere kant op doorgeslagen. Heeft er iemand meer info of linkjes?
Ik kan me zo voorstellen dat een burst decay wel wat zegt, samen met frequentie response en eventueel zo'n click test. Ik begin wel eens met op het gehoor de hele rambam eruit te halen, dan alles terug, dan de helft etc etc.
Zal kijken of ik daar metingen van kan maken ook.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Dan is het ook wel de vraag, welke vulli8ng heb je gebruikt?
Per type als bv glaswol/wol/Angelhair kan het wel behoorlijk wat schelen.
Per type als bv glaswol/wol/Angelhair kan het wel behoorlijk wat schelen.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Je krijgt dan ook meer vervorming en compressie omdat je tegen de mechanische en thermische grenzen van de units aan loopt.matjans schreef:.... Wanneer het gas er wel eens flink op gaat, lijkt erop dat het spul 'dichtklapt'. De lol is er af, het leven lijkt eruit gezogen. Volgens deskundologen kan dat zeer wel liggen aan de vulling van de kast..
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Eigenlijk moet je zo weinig mogelijk gebruiken.
Veel dempingsmatriaal zal een mooiere meting geven,maar de openheid van de klank zal er dik op achteruit gaan.
Veel dempingsmatriaal zal een mooiere meting geven,maar de openheid van de klank zal er dik op achteruit gaan.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Van die langdradige wol van onze vriend irish cream.
Spelen dus maar...
Spelen dus maar...
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Reeds in de lijmklemmen.
Maakt niet heel veel meer uit overigens. Dustcap is al gesneuveld (maar dat was de hond).
Maakt niet heel veel meer uit overigens. Dustcap is al gesneuveld (maar dat was de hond).
Re: De WC1D in uitvoering ;)
En de kat heeft erin gepiest. BLijkbaar zijn ze nog waterdicht, aangezien er een heel plasje in stond.
Toch wel ergens contra-intuitief om vervolgens met een antikattenpiesluchtopwaterbasisenzymoplossingspuitbus je conussen een week lang nat te houden.
Ahum.
Toch wel ergens contra-intuitief om vervolgens met een antikattenpiesluchtopwaterbasisenzymoplossingspuitbus je conussen een week lang nat te houden.
Ahum.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: De WC1D in uitvoering ;)
LOL, sorry, moest er wel een beetje om lachen - maar mooi project!
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Zindelijk beestje.matjans schreef:En de kat heeft erin gepiest.
Met een beetje oefening leer je hem zo om zijn behoefte op de wc te doen, heeft (met wat fantasie) toch enige gelijkenis. Nog even verder oefenen en hij kan ook doortrekken.

Re: De WC1D in uitvoering ;)
@matjans:
Hoe bevielen de luidsprekers? Ik zie dat je ze inmiddels hebt weggedaan. Werkte het concept met de brede, afgeronde baffles goed?
Hoe bevielen de luidsprekers? Ik zie dat je ze inmiddels hebt weggedaan. Werkte het concept met de brede, afgeronde baffles goed?
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Jazeker, werkt erg goed, zeker icm de dxt tweeter. Ik heb er ooit een directiviteirsplaatje van gemaakt, dat zag er best aardig uit. Heb ik hier nooit gepost, zal eens kijken of ik due nog boven water kan toveren. De plaatsing van stemmen en instrumenten was behoorlijk strak.
In vergelijking met de echte was het een stukje minder, die hebben nog wel echt een streepje voor.
Je ziet het meer met die brede baffles, dat de kealiteit van de plaatsing verbazingwekkend goed is. Audionote, 47labs en nog een stel van die dingen.
Ik ben toendertijd erg gecharmeerd geraakt van open baffles, zeker na het horen van de ob’s van jeroen. Project ligt wel stil ivm tijdgebrek overigens. Was bezig om 2 dlcp’s aan elkaar te knopen om in totaal 8 kanalen te kunnen filteren. Ripole en 3weg ob. Klonk potentieel erg goed.
(Kinderen, vrouw, honden, werk, andere hobbies etc)
In vergelijking met de echte was het een stukje minder, die hebben nog wel echt een streepje voor.
Je ziet het meer met die brede baffles, dat de kealiteit van de plaatsing verbazingwekkend goed is. Audionote, 47labs en nog een stel van die dingen.
Ik ben toendertijd erg gecharmeerd geraakt van open baffles, zeker na het horen van de ob’s van jeroen. Project ligt wel stil ivm tijdgebrek overigens. Was bezig om 2 dlcp’s aan elkaar te knopen om in totaal 8 kanalen te kunnen filteren. Ripole en 3weg ob. Klonk potentieel erg goed.
(Kinderen, vrouw, honden, werk, andere hobbies etc)
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Ik kan het plaatje niet meer vinden. Raar, zou ergens tussen de algehele backup berg moeten liggen. Maar nee…
Als ik m nog tegenkom plaats ik hem.
Als ik m nog tegenkom plaats ik hem.
