De WC1D in uitvoering ;)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Plaatsing was ook niet mijn idee, maar ach, het is maar tijdelijk. Met vrouw, 3 kinderen (18, 2, 1/2), 2 honden (1) en een kat (14?) krijg je vanzelf een aangepast acceptatieniveau ;)
8E1599A8-9DA7-43C7-9C76-FDA4C4AD4C25-672-00000183E74C95E4.jpeg
8E1599A8-9DA7-43C7-9C76-FDA4C4AD4C25-672-00000183E74C95E4.jpeg (29.96 KiB) 1327 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Shadow »

Oh ja het komt zoals het gaat toch...
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Weer een stapje verder. 1 sub gefreesd.

(zonder potje speciaal voor ds23man)
WhatsApp Image 2017-11-25 at 23.47.55.jpeg
index.jpg
Zit er aan te denken om de versterkers (ook hypex) toch maar buiten het kastje te houden. Die dingen worden toch nog best warm. En aangezien het een gesloten kastje is plus het toch wat beperkte oppervlak van de 'plate' lijkt me dat toch beter... Wel jammer, voelt toch een beetje als een compromis.

Zo'n iphone lensje vertekent trouwens wel behoorlijk !
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Goed, vandaag maar eens wat serieuzere meet en luistersessies gehouden met wat vriendjes...
WhatsApp Image 2018-01-06 at 21.54.10.jpeg
En aan de luistersessies het volgende overgehouden... Bij mij thuis draai ik met weinig gas -- er slaapt van alles en de woonkamer is niet zo groot. Wanneer het gas er wel eens flink op gaat, lijkt erop dat het spul 'dichtklapt'. De lol is er af, het leven lijkt eruit gezogen. Volgens deskundologen kan dat zeer wel liggen aan de vulling van de kast.

Dus ... weer wat leuks te doen. Spelen met vulling :)
Maar ... Hoeveel is genoeg?

Zoeken op de intertubes levert weinig zinvolle informatie op (click test), en 'op het gehoor' lijkt me ook weer wat de andere kant op doorgeslagen. Heeft er iemand meer info of linkjes?

Ik kan me zo voorstellen dat een burst decay wel wat zegt, samen met frequentie response en eventueel zo'n click test. Ik begin wel eens met op het gehoor de hele rambam eruit te halen, dan alles terug, dan de helft etc etc.

Zal kijken of ik daar metingen van kan maken ook.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door hannesie »

Dan is het ook wel de vraag, welke vulli8ng heb je gebruikt?

Per type als bv glaswol/wol/Angelhair kan het wel behoorlijk wat schelen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door richard »

matjans schreef:
.... Wanneer het gas er wel eens flink op gaat, lijkt erop dat het spul 'dichtklapt'. De lol is er af, het leven lijkt eruit gezogen. Volgens deskundologen kan dat zeer wel liggen aan de vulling van de kast..
Je krijgt dan ook meer vervorming en compressie omdat je tegen de mechanische en thermische grenzen van de units aan loopt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door dre »

Eigenlijk moet je zo weinig mogelijk gebruiken.
Veel dempingsmatriaal zal een mooiere meting geven,maar de openheid van de klank zal er dik op achteruit gaan.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Van die langdradige wol van onze vriend irish cream.
Spelen dus maar...
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

IMG_20180404_235214.jpg
Bijna...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Henkjan »

mooi geworden zeg
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

IMG_20180409_175318.jpg
Met sub dus.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ds23man »

Misschien een roostertje op de sub met rondkruipende tuig? :mrgreen:
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Reeds in de lijmklemmen.

Maakt niet heel veel meer uit overigens. Dustcap is al gesneuveld (maar dat was de hond).
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

En de kat heeft erin gepiest. BLijkbaar zijn ze nog waterdicht, aangezien er een heel plasje in stond.
Toch wel ergens contra-intuitief om vervolgens met een antikattenpiesluchtopwaterbasisenzymoplossingspuitbus je conussen een week lang nat te houden.

Ahum.
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Lohengrimas »

LOL, sorry, moest er wel een beetje om lachen - maar mooi project!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Shadow »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door VintageHarry »

:roll: Hoog tijd voor een subwoofer-afdekkap! Of er een downfiring exemplaar van maken :wink:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door richard »

matjans schreef:
En de kat heeft erin gepiest.
Zindelijk beestje.
Met een beetje oefening leer je hem zo om zijn behoefte op de wc te doen, heeft (met wat fantasie) toch enige gelijkenis. Nog even verder oefenen en hij kan ook doortrekken.
Afbeelding
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Chocomel »

@matjans:
Hoe bevielen de luidsprekers? Ik zie dat je ze inmiddels hebt weggedaan. Werkte het concept met de brede, afgeronde baffles goed?
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Jazeker, werkt erg goed, zeker icm de dxt tweeter. Ik heb er ooit een directiviteirsplaatje van gemaakt, dat zag er best aardig uit. Heb ik hier nooit gepost, zal eens kijken of ik due nog boven water kan toveren. De plaatsing van stemmen en instrumenten was behoorlijk strak.

In vergelijking met de echte was het een stukje minder, die hebben nog wel echt een streepje voor.


Je ziet het meer met die brede baffles, dat de kealiteit van de plaatsing verbazingwekkend goed is. Audionote, 47labs en nog een stel van die dingen.


Ik ben toendertijd erg gecharmeerd geraakt van open baffles, zeker na het horen van de ob’s van jeroen. Project ligt wel stil ivm tijdgebrek overigens. Was bezig om 2 dlcp’s aan elkaar te knopen om in totaal 8 kanalen te kunnen filteren. Ripole en 3weg ob. Klonk potentieel erg goed.

(Kinderen, vrouw, honden, werk, andere hobbies etc)
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Chocomel »

Dank je voor je omschrijving, leuk om te lezen.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Ik kan het plaatje niet meer vinden. Raar, zou ergens tussen de algehele backup berg moeten liggen. Maar nee…

Als ik m nog tegenkom plaats ik hem.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Chocomel »

Geeft niet, bedankt voor het zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”