Tangband W6-2313 en W8-231
Moderator: Beheerdersteam
Tangband W6-2313 en W8-231
Zag deze net op de site van Tangband, ben benieuwd of deze uiteindelijk ook in europe te verkrijgen zijn
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Ja. Vanaf 25 september heeft BPA ze (€186,12 en €260,61), dus de gebruikelijke zaken kunnen ze waarschijnlijk ook binnenkort leveren.arjank schreef:ben benieuwd of deze uiteindelijk ook in europe te verkrijgen zijn![]()
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Een beetje een alternatief voor de Kef mandarijntjes.
Van die 8" blijft met zo'n rand maar 5" over. Ook vind ik het plastieke mandje een beetje jammer; zeker gezien de gevraagde prijzen. Maar verder ziet het er erg interessant uit.Henkjan schreef:Die 8" in een hoorn
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Ach, met auto's half van plastiek vermaak ik me ook prima. Ik vind ze trouwens spuuglelijk en daarom wel prijzig
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Beauty is in the eyes of the beholder, zegt menmarkbakk schreef:Ach, met auto's half van plastiek vermaak ik me ook prima. Ik vind ze trouwens spuuglelijk en daarom wel prijzig![]()
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Ben het er niet mee eens! En akoestisch hebben ze het ook al nietmarkbakk schreef:Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Ben wel benieuwd of deze TB die 40 kHz ook gaan halen zonder nare resonanties. Ziet er veelbelovend uit. Ook leuk voor bij de TV. Alleen die prijs dan...
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Ik wel hoor! De Tangerine van Kef vind ik toch wel mooier dan deze creatie met rolrand als een tractorband en een overmaats bemeten plastic frame.Pjotr schreef:Ben het er niet mee eens!markbakk schreef:Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Wat geluidskwaliteit betreft kan ik niet oordelen; de Kef vond ik maar matig in die keer dat ik hem in de LS50 heb gehoord, de Tangband heb ik geen ervaring mee.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
kunststof korf is denk ik een bewuste keuze, net als bij Markaudio, wegens demping/resonaties. Waarom dit dan als goedkoop wordt afgedaan is me onduidelijk.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Yup, Audax gebruikte 20 jaar geleden al vezelversterkte kunststof korven voor hun topmodellen. En je koopt tegenwoordig ook vrijwel geen gereedschapsmachine meer zonder.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Een goed gemonteerde metalen korf resoneert ook niet. Bovendien is metaal stijver en kan de warmte beter afvoeren.
En een goedkope uitstraling is maar een persoonlijke mening. Kunststof zal naast lagere kosten om te produceren vast wel wat andere voordelen hebben.
En een goedkope uitstraling is maar een persoonlijke mening. Kunststof zal naast lagere kosten om te produceren vast wel wat andere voordelen hebben.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Mee eensHenkjan schreef:kunststof korf is denk ik een bewuste keuze, net als bij Markaudio, wegens demping/resonaties. Waarom dit dan als goedkoop wordt afgedaan is me onduidelijk.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Hier is de PDF van de 6.5" http://www.tb-speaker.com/uploads/files ... c121fb.pdf
Er is iig genoeg speelruimte mbt het overnamepunt, ik heb er wel vertrouwen is. Als ik kijk hoe die 8" PA coax van Oberton klinkt dan weet ik dat je met een goede coax een naar mijn gevoel uitmuntend systeem kunt maken.
Er is iig genoeg speelruimte mbt het overnamepunt, ik heb er wel vertrouwen is. Als ik kijk hoe die 8" PA coax van Oberton klinkt dan weet ik dat je met een goede coax een naar mijn gevoel uitmuntend systeem kunt maken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Ik vind t altijd jammer dat er geen meningen onder hoeken geplaatst/gepubliceerd worden. Ik heb redelijk uitgebreid gemeten aan allerlei inbouw-constucties voor mn tweeters en iets wat ook maar een beetje op een randje leek (laat staan een paar mm hoge randen) zorgden steevast voor drama's in de hoekmetingen. Ik ben dus benieuwd hoe Coax drivers over het algemeen meten onder hoeken.
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Vanaf 14:30 laat hij metingen zien, waaronder onder hoeken.satefan schreef:Ik vind t altijd jammer dat er geen meningen onder hoeken geplaatst/gepubliceerd worden. Ik heb redelijk uitgebreid gemeten aan allerlei inbouw-constucties voor mn tweeters en iets wat ook maar een beetje op een randje leek (laat staan een paar mm hoge randen) zorgden steevast voor drama's in de hoekmetingen. Ik ben dus benieuwd hoe Coax drivers over het algemeen meten onder hoeken.
Hier kan je enorm uitgebreide metingen zien: https://audioxpress.com/article/test-be ... ial-driver
Re: Tangband W6-2313 en W8-231
Thanks. Dat zijn mooi uitgebreide metingen!
De off-axis response ziet er heel aardig uit, als je kijkt naar de onderlinge deviatie. Hoewel het verloop voor alle metingen in fig. 17 best grillig is. 10dB variatie, ook op 0 graden, is toch best fors...
Satefan
De off-axis response ziet er heel aardig uit, als je kijkt naar de onderlinge deviatie. Hoewel het verloop voor alle metingen in fig. 17 best grillig is. 10dB variatie, ook op 0 graden, is toch best fors...
Satefan
