Tangband W6-2313 en W8-231

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door arjank »

Zag deze net op de site van Tangband, ben benieuwd of deze uiteindelijk ook in europe te verkrijgen zijn :kwijl:
W6-2313_W8-2314-EN-1.jpg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door toetertje »

Ziet er in ieder geval erg mooi uit.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Henkjan »

Hebbehebbehebbe...

Die 8" in een hoorn :rock:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Marp »

arjank schreef:
ben benieuwd of deze uiteindelijk ook in europe te verkrijgen zijn :kwijl:
Ja. Vanaf 25 september heeft BPA ze (€186,12 en €260,61), dus de gebruikelijke zaken kunnen ze waarschijnlijk ook binnenkort leveren.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door richard »

Een beetje een alternatief voor de Kef mandarijntjes.
Henkjan schreef:
Die 8" in een hoorn :rock:
Van die 8" blijft met zo'n rand maar 5" over. Ook vind ik het plastieke mandje een beetje jammer; zeker gezien de gevraagde prijzen. Maar verder ziet het er erg interessant uit.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door markbakk »

Ach, met auto's half van plastiek vermaak ik me ook prima. Ik vind ze trouwens spuuglelijk en daarom wel prijzig :lol:
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door arjank »

markbakk schreef:
Ach, met auto's half van plastiek vermaak ik me ook prima. Ik vind ze trouwens spuuglelijk en daarom wel prijzig :lol:
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Beauty is in the eyes of the beholder, zegt men :D Ik vind ze iig prachtig en misschien dat ik in de toekomst een drieweg systeem met die 6.5" coax ga maken, twee 6.5" woofers eronder en hup! :kwijl: 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Pjotr »

markbakk schreef:
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Ben het er niet mee eens! En akoestisch hebben ze het ook al niet :rofl:

Ben wel benieuwd of deze TB die 40 kHz ook gaan halen zonder nare resonanties. Ziet er veelbelovend uit. Ook leuk voor bij de TV. Alleen die prijs dan... :-&
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
markbakk schreef:
Optisch heeft KEF het toch beter gedaan.
Ben het er niet mee eens!
Bestandsbron: https://www.innerfidelity.com/images/KEF_LS50_Photo_TweetClosup.jpg
Bestandsbron: https://www.innerfidelity.com/images/KEF_LS50_Photo_TweetClosup.jpg
Ik wel hoor! De Tangerine van Kef vind ik toch wel mooier dan deze creatie met rolrand als een tractorband en een overmaats bemeten plastic frame.
Wat geluidskwaliteit betreft kan ik niet oordelen; de Kef vond ik maar matig in die keer dat ik hem in de LS50 heb gehoord, de Tangband heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Henkjan »

kunststof korf is denk ik een bewuste keuze, net als bij Markaudio, wegens demping/resonaties. Waarom dit dan als goedkoop wordt afgedaan is me onduidelijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Pjotr »

Yup, Audax gebruikte 20 jaar geleden al vezelversterkte kunststof korven voor hun topmodellen. En je koopt tegenwoordig ook vrijwel geen gereedschapsmachine meer zonder.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door richard »

Een goed gemonteerde metalen korf resoneert ook niet. Bovendien is metaal stijver en kan de warmte beter afvoeren.
En een goedkope uitstraling is maar een persoonlijke mening. Kunststof zal naast lagere kosten om te produceren vast wel wat andere voordelen hebben.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door arjank »

Henkjan schreef:
kunststof korf is denk ik een bewuste keuze, net als bij Markaudio, wegens demping/resonaties. Waarom dit dan als goedkoop wordt afgedaan is me onduidelijk.
Mee eens
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door arjank »

Hier is de PDF van de 6.5" http://www.tb-speaker.com/uploads/files ... c121fb.pdf
Er is iig genoeg speelruimte mbt het overnamepunt, ik heb er wel vertrouwen is. Als ik kijk hoe die 8" PA coax van Oberton klinkt dan weet ik dat je met een goede coax een naar mijn gevoel uitmuntend systeem kunt maken.
W6-2313.png
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Forza »



Toch wel hele mooie drivers!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Leeuwarden »

Zitten nog wat mooie bouwtips in ook!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door satefan »

Ik vind t altijd jammer dat er geen meningen onder hoeken geplaatst/gepubliceerd worden. Ik heb redelijk uitgebreid gemeten aan allerlei inbouw-constucties voor mn tweeters en iets wat ook maar een beetje op een randje leek (laat staan een paar mm hoge randen) zorgden steevast voor drama's in de hoekmetingen. Ik ben dus benieuwd hoe Coax drivers over het algemeen meten onder hoeken.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door Forza »

satefan schreef:
Ik vind t altijd jammer dat er geen meningen onder hoeken geplaatst/gepubliceerd worden. Ik heb redelijk uitgebreid gemeten aan allerlei inbouw-constucties voor mn tweeters en iets wat ook maar een beetje op een randje leek (laat staan een paar mm hoge randen) zorgden steevast voor drama's in de hoekmetingen. Ik ben dus benieuwd hoe Coax drivers over het algemeen meten onder hoeken.
Vanaf 14:30 laat hij metingen zien, waaronder onder hoeken.

Hier kan je enorm uitgebreide metingen zien: https://audioxpress.com/article/test-be ... ial-driver
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W6-2313 en W8-231

Bericht door satefan »

Thanks. Dat zijn mooi uitgebreide metingen!

De off-axis response ziet er heel aardig uit, als je kijkt naar de onderlinge deviatie. Hoewel het verloop voor alle metingen in fig. 17 best grillig is. 10dB variatie, ook op 0 graden, is toch best fors...

Satefan
Plaats reactie