Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Luidsprekerklemmen gewijzigd:
LS-bus boorgat dia 10 mm voorzien.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Stand van zaken:
Front- en backpanelen zijn klaar en zie je in een voorontwerp van compositie met houten zijpanelen. Gelijktijdig is het eerste ontwerp van het chassis in combinatie met front en back ook klaar omdat het één met het ander samengaat: onderdeelposities op de panelen worden uiteraard bepaald door de binnenkant en de benodigde ruimte. Nu moet ik even verder zoeken naar de juiste noval sockets voor PCB want momenteel hebben ze bijna allemaal een pendikte van 2,3mm. Op de print is dia 1.3mm voorzien en uiboren zie ik niet zitten: het soldeervlak is 3.5mm, dus uitboren met 2.5 laat niet veel meer over, no way!
De voorraad die ik hier nog heb (ca. 14st.) hebben een pendikte van 1.2mm en een gat in het midden van 4mm.
Hierdoor kan ik een heel stabiele montage verwezenlijken door toepassing van een afstandsbusje van 3mm tussen voet en print, M3 schroef door het geheel en onder de print geschroefd in een afstandsbus van 20mm. Ik heb bij Conrad al info gevraagd over hun socket (vermist ik daar toch nog de lampen ook moet bestellen) maar nog geen antwoord... en ze zijn eigenlijk heel prijzig
Bij Jukebox-Revival hebben ze een ideale vervanger en ook nog de goedkoopste. Maar vermits ik daar niks anders nodig heb zullen de verzendkosten straks mss duurder uitvallen dan de voetjes.
Misschien eens een bestelling simuleren om de verzendkosten te weten te komen
Front- en backpanelen zijn klaar en zie je in een voorontwerp van compositie met houten zijpanelen. Gelijktijdig is het eerste ontwerp van het chassis in combinatie met front en back ook klaar omdat het één met het ander samengaat: onderdeelposities op de panelen worden uiteraard bepaald door de binnenkant en de benodigde ruimte. Nu moet ik even verder zoeken naar de juiste noval sockets voor PCB want momenteel hebben ze bijna allemaal een pendikte van 2,3mm. Op de print is dia 1.3mm voorzien en uiboren zie ik niet zitten: het soldeervlak is 3.5mm, dus uitboren met 2.5 laat niet veel meer over, no way!
De voorraad die ik hier nog heb (ca. 14st.) hebben een pendikte van 1.2mm en een gat in het midden van 4mm.
Hierdoor kan ik een heel stabiele montage verwezenlijken door toepassing van een afstandsbusje van 3mm tussen voet en print, M3 schroef door het geheel en onder de print geschroefd in een afstandsbus van 20mm. Ik heb bij Conrad al info gevraagd over hun socket (vermist ik daar toch nog de lampen ook moet bestellen) maar nog geen antwoord... en ze zijn eigenlijk heel prijzig
Bij Jukebox-Revival hebben ze een ideale vervanger en ook nog de goedkoopste. Maar vermits ik daar niks anders nodig heb zullen de verzendkosten straks mss duurder uitvallen dan de voetjes.
Misschien eens een bestelling simuleren om de verzendkosten te weten te komen
Laatst gewijzigd door Willy_61 op di 14 aug 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Willy ik pik die buisvoeten bij Jukebox rev wel op
Ik woon er vlakbij
Komt voor de bakker als het goed vind
Ik woon er vlakbij
Komt voor de bakker als het goed vind
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nog iets anders nodig daar ?
Oh hoeveel buisvoeten wil je 16 of 8
Je hebt er 14 maar zijn die niet samen met die van jukebox rev te gebruiken
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Niks anders nodig daar, verder zit er een PB in je "brievenbus" 
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Even uitleggen hoe ik de buisvoeten monteer en de overige afstandsbussen van 20mm:
Eerst in alle gaten langs soldeerzijde, waar een afstandsbus komt, isolatiebusjes stoppen die normaal worden gebruikt voor montage van TO220, TOP3 transistoren op koelmateriaal. Door de buisvoet komt een verzonken M3 schroef l=12mm langs boven en onderaan de voet door een busje van 3mm of combinatie van een aantal rondellen zodat 3mm wordt bereikt. Daarna de schroef+voet+ huls op de print monteren, zo recht mogelijk, en de afstandsbus van 20mm langzaam aandraaien terwijl regelmatig gecontroleerd wordt dat de voet mooi vlak komt te zitten. Het resultaat is een stevige constructie van de buisvoeten met volgend doel: alle druk tijdens het plaatsen van een buis wordt gedragen door het chassis en dus niet door de print of de pennen van de voet.
De overige afstandsbussen aan de buitenkant van de print krijgen dus dezelfde isolatiebussen, gewoon om dezelfde hoogte te bereiken als die van de buisvoeten.
Eerst in alle gaten langs soldeerzijde, waar een afstandsbus komt, isolatiebusjes stoppen die normaal worden gebruikt voor montage van TO220, TOP3 transistoren op koelmateriaal. Door de buisvoet komt een verzonken M3 schroef l=12mm langs boven en onderaan de voet door een busje van 3mm of combinatie van een aantal rondellen zodat 3mm wordt bereikt. Daarna de schroef+voet+ huls op de print monteren, zo recht mogelijk, en de afstandsbus van 20mm langzaam aandraaien terwijl regelmatig gecontroleerd wordt dat de voet mooi vlak komt te zitten. Het resultaat is een stevige constructie van de buisvoeten met volgend doel: alle druk tijdens het plaatsen van een buis wordt gedragen door het chassis en dus niet door de print of de pennen van de voet.
De overige afstandsbussen aan de buitenkant van de print krijgen dus dezelfde isolatiebussen, gewoon om dezelfde hoogte te bereiken als die van de buisvoeten.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Denk dat ik het snap willy
Heb je dat allemaal in de bestellijst zitten ?
Heb je dat allemaal in de bestellijst zitten ?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Schroeven heb je normaal in "grijpvoorraad" en heb ik dus niet in de bestellijst opgenomen. Een verzonken schroef van 15mm voldoet ook, en anders help ik je daar wel aan. Net hetzelfde voor de busjes van 3mm maar die kan je dus vervangen door M3 rondelletjes.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Bedankt weer Willy
Ik ga kijken wat ik kan vinden
Die 3 mm afstandbusjes heb ik niet Die langere heb ik wel in 6 kant messing
Ik zal anders wat afstandbusjes laten maken door een vriend van me met een draaibankje
Ik heb zeskant ijzer liggen stukken van 30 cm uit mn modelbouw tijd
Alleen de draaibank heb ik niet meer Kon er toch niet meer mee werken
Ik ga kijken wat ik kan vinden
Die 3 mm afstandbusjes heb ik niet Die langere heb ik wel in 6 kant messing
Ik zal anders wat afstandbusjes laten maken door een vriend van me met een draaibankje
Ik heb zeskant ijzer liggen stukken van 30 cm uit mn modelbouw tijd
Alleen de draaibank heb ik niet meer Kon er toch niet meer mee werken
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ga subbiet naar de Gamma voor de zijkanten
Dan kan mn zwager die netjes op maat zagen Willy en uiteraard voor 2 versterkers.
Zit te twijfelen tussen Eiken en Beuken
Voordeel eiken is dat je het met wat amoniak damp donker kan kleuren , wat met beuken niet werkt
Ik heb om beuken te kleuren Olie gebruikt met toegevoegd een kleurstof
Dan kan je Beuken eigenlijk op alle Hard hout laten lijken.
Maar het is niet overschilderbaar !
Dus ik denk dat ik in dit geval voor eiken kies
Een massief meubelpaneel van 18 mm dik en bestaat uit latten op elkaar verlijmd
Waardoor het niet kromtrekt
De afmetingen 13 cm x 37 cm de 13 cm kops zodat goed geschuurt moet worden
Ik zal alles ruim op maat laten zagen 13,1 en 37.1 cm
Dan kan mn zwager die netjes op maat zagen Willy en uiteraard voor 2 versterkers.
Zit te twijfelen tussen Eiken en Beuken
Voordeel eiken is dat je het met wat amoniak damp donker kan kleuren , wat met beuken niet werkt
Ik heb om beuken te kleuren Olie gebruikt met toegevoegd een kleurstof
Dan kan je Beuken eigenlijk op alle Hard hout laten lijken.
Maar het is niet overschilderbaar !
Dus ik denk dat ik in dit geval voor eiken kies
Een massief meubelpaneel van 18 mm dik en bestaat uit latten op elkaar verlijmd
Waardoor het niet kromtrekt
De afmetingen 13 cm x 37 cm de 13 cm kops zodat goed geschuurt moet worden
Ik zal alles ruim op maat laten zagen 13,1 en 37.1 cm
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
ok Bert! Voor mij is het gelijk: eik of beuk, beiden sterk genoeg en ik schilder zwart.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
ik wil dat je toch ff met me mee denkt
ik heb een paneel 100x40cm genomen daar moeten plankjes van 13 cm uit gezaagd worden
maar dat zijn dan allemaal latjes van 13 cm lang tegen elkaar
bij mn zwager staat nog wat beuken
ik zou het liever anders zagen alleen dan moet ik meer hout kopen
dit stuk is 28.99€
beuken is iets goedkoper ik meen 22€
hoe denk je daar over Willy
een ander plaat Beuken nemen en dan zo verzagen dat de latjes in de diepte zitten en kops voor en achter
Edit 11,45
Mn zwager gaat kijken met andere reststukken beuken of we het toch met de latjes liggend gezaagd kan worden
geweldig weer die inzet wordt daar vrolijk van
ik heb een paneel 100x40cm genomen daar moeten plankjes van 13 cm uit gezaagd worden
maar dat zijn dan allemaal latjes van 13 cm lang tegen elkaar
bij mn zwager staat nog wat beuken
ik zou het liever anders zagen alleen dan moet ik meer hout kopen
dit stuk is 28.99€
beuken is iets goedkoper ik meen 22€
hoe denk je daar over Willy
een ander plaat Beuken nemen en dan zo verzagen dat de latjes in de diepte zitten en kops voor en achter
Edit 11,45
Mn zwager gaat kijken met andere reststukken beuken of we het toch met de latjes liggend gezaagd kan worden
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ps eiken kan je bijna zwart krijgen met ammoniak
Probeer maar een stukje met ammoniak in een plastic zak met schoteltje ammoniak erbij
Zak dicht doen en een dag of wat laten staan
Je kan het eventueel het met een doekje er opsmeren dan zie je meteen wat het doet Willy
Probeer maar een stukje met ammoniak in een plastic zak met schoteltje ammoniak erbij
Zak dicht doen en een dag of wat laten staan
Je kan het eventueel het met een doekje er opsmeren dan zie je meteen wat het doet Willy
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Je moet alleszins de kopse kant van het hout aan de 13cm-zijde hebben, dus voor en achteraan. De 37cm lange zijde met kops hout kan je nooit mooi afwerken.
Eigenlijk volstaat een plaat van 26,3cm op 74,3cm of 2x 26,3 op 37. De 0.3mm is voor de zaagsnede.
Eigenlijk volstaat een plaat van 26,3cm op 74,3cm of 2x 26,3 op 37. De 0.3mm is voor de zaagsnede.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Willy we worden weer eens gematstWilly_61 schreef:Je moet alleszins de kopse kant van het hout aan de 13cm-zijde hebben, dus voor en achteraan. De 37cm lange zijde met kops hout kan je nooit mooi afwerken.
Eigenlijk volstaat een plaat van 26,3cm op 74,3cm of 2x 26,3 op 37. De 0.3mm is voor de zaagsnede.
Het wordt beuken de prijs is GRATIS
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik ben bezig de nodige onderdelen bijeen te harken en in zakjes te doen, Conrad levert vandaag en Reichelt wss morgen.
De front- en backplaten zijn ook besteld, alleen de bestelling voor TME plaats ik zondag pas, zodat ze niet te vroeg leveren
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zal mn best doet ff je link opzoeken voor de buisvoeten
Dan regel ik dat vanmiddag ook maar meteen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Bij Jukebox-Revival hebben ze een ideale vervanger en ook nog de goedkoopste.
... dit is dus de link
... dit is dus de link
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ha
Ze liggen al klaar om afgehaald te worden
Dat doe ik morgen ochtend 16 buisvoeten 9.60€
Ze liggen al klaar om afgehaald te worden
Dat doe ik morgen ochtend 16 buisvoeten 9.60€
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Bij dezeBert61 schreef:Ha![]()
Ze liggen al klaar om afgehaald te worden
Dat doe ik morgen ochtend 16 buisvoeten 9.60€
Afgestreept van ons lijstje
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
De pennen al gemeten, die zouden 1,2 mm dikte mogen hebben.
