Mijn netwerk bestaat uit een TP-link C7 router die aangesloten is op de Glasvezel modem/aansluiting van Telfort.
De C7 is een Gigabit router en de kabels Cat 6, op 1 na voor de PC beneden waar ik nu op werk (Cat5e) dan staan er boven een extra Gigabit switch naast de router, en er staat net zo een Zyzel GB switch beneden en die geeft dan de signalen voor audio van de servers boven met ook een aansluiting voor de slimme TV. De Squeezebox Touch/Friendly ARM Neo 2 zitten op dezelfde
switch. de Touch is dan meestal voor wat mijn vrouw gebruikt, met Paradise Radio of andere zenders.
Het glasvezel in het lokale netwerk is voor mij geen optie, geeft weer een extra overgang, en heeft hier geen meerwaarde.
Bij een mogelijk grote afstand van 100 meter zou ik er mogelijk anders over denken, maar naar mijn idee is ook de Cat 7 kabel al overbodige luxe.
Het is dan wel extra afgeschermd, maar ondanks het aanwezige aantal elektriciteitskabels, geen effect/c.q.verbetering door mij te horen.
Maar dat zal wel aan mij liggen
Maar ik kreeg vanavond toch wel de complimenten over het gerealiseerde geluid, door iemand die wel een leuke set thuis heeft staan.
Dus voorlopig nog wel koper.......!!