Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Moderator: Beheerdersteam
- Tom Magchielse
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
- Locatie: Borger (Dr)
Re: Linkwitz
Hij lijdt volgens berichten op het net aan prostaatkanker. Laten we er het beste van hopen.
Tom
Tom
Re: Linkwitz
Is een rotziekte, heb er in de familie ervaring mee.
Maar destijds ook geleerd dat ‘de man’ op zeer grote schaal deze aandoening krijgt, mits hij maar oud genoeg wordt. Hoop dat SL niet een ellendig verloop van de ziekte hoeft mee te maken, maar ik vrees het ergste.
Re: Linkwitz
Heftig. Ik heb Siegfried eenmaal mogen ontmoeten op het burning amp festival in san francisco. Zeer amabele man.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Linkwitz
Verdrietig... eigenlijk te pijnlijk ook om Koning Bullshit Fremer (die echt gelooft in magische kabels, e.d.) zo te zien praten met de man die zoveel demystificatie en rationaliteit in de “pursuit of beauty” heeft gestopt. Nouja, educatief filmpje iig.
Re: Linkwitz
Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
Re: Linkwitz
Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: Linkwitz
..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Aan alle leden, met PK, in dit forum wens ik veel sterkte ....
Karel
Aan alle leden, met PK, in dit forum wens ik veel sterkte ....
Karel
Re: Linkwitz
Denk niet dat het de opzet was maar gênant is het welcarolus schreef:..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Re: Linkwitz
Volgens het forum diyAudio is Siegfried Linkwitz vandaag overleden.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html
Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html
Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
Re: Linkwitz
Ach, wat zunde. Toch van kinds af aan gebruik mogen maken van (een deel van) zijn kennis.
Re: Linkwitz
Linkwitz R.I.P.
Zijn brede en diepgravende aanpak heeft me altijd gefascineerd: Analytisch, natuurkundig, empirisch (zowel objectief als subjectief), bouwtechnisch maar ook esthetisch, zowel in klank als vormgeving. Ik ga hem missen.
Zijn brede en diepgravende aanpak heeft me altijd gefascineerd: Analytisch, natuurkundig, empirisch (zowel objectief als subjectief), bouwtechnisch maar ook esthetisch, zowel in klank als vormgeving. Ik ga hem missen.
Re: Linkwitz
R.I.P. Mr. Linkwitz
Naast zijn drukke baan als ontwerper bij HP is hij meer dan 40 jaar een groot inspirator geweest voor de zelfbouwende audiohobbyisten met zijn eigen, soms gewaagde, audio hobbyprojecten. Niet alleen met diverse goede versterker ontwerpen maar later ook met vele luidspreker ontwerpen. Het begon met degelijke en goed geschreven artikelen in Wireless World eind jaren '70. En later toen het internet groot werd, ook met zijn eigen uiterst uitgebreide web site. Hij nam je mee in zijn eigen audio avonturen en nodigde je daarmee uit om zelf op avontuur te gaan. En hij liet je daarbij zien dat audio (en elektronica) geen hokus pokus is maar een combinatie van gedegen natuurkunde en gezonde creativiteit.
Naast zijn drukke baan als ontwerper bij HP is hij meer dan 40 jaar een groot inspirator geweest voor de zelfbouwende audiohobbyisten met zijn eigen, soms gewaagde, audio hobbyprojecten. Niet alleen met diverse goede versterker ontwerpen maar later ook met vele luidspreker ontwerpen. Het begon met degelijke en goed geschreven artikelen in Wireless World eind jaren '70. En later toen het internet groot werd, ook met zijn eigen uiterst uitgebreide web site. Hij nam je mee in zijn eigen audio avonturen en nodigde je daarmee uit om zelf op avontuur te gaan. En hij liet je daarbij zien dat audio (en elektronica) geen hokus pokus is maar een combinatie van gedegen natuurkunde en gezonde creativiteit.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Een grootheid en inspiratiebron voor velen van ons is niet meer bij ons. In mijn ogen was Linkwitz ook een groot voorbeeld voor ons, in hoe je je ontwikkelingen in je liefhebberij vrij deelt met de hele wereld en hoe je die ook op hoog niveau kunt brengen. En zo zal ik me hem ook herinneren. Rust in vrede, Siegfried!
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Spijtig dit te moeten lezen. Maar hij heeft veel moois nagelaten.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
precies, zo zie ik dat ook Jeroen, een persoon met inhoud.jeroen_d schreef:Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
Hij is hier vertrokken, heeft achterom gekeken en met een lach op zijn gezicht gedacht, ze zullen altijd weten dat ik daar een tijdje geweest ben.
R.I.P. en wij zijn je zeer dankbaar.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Ik zie dat de site van Linkwitz nog in de lucht is. Mijn grote vraag is: hoe lang nog. De erven Linkwitz hebben mogelijk al wel stappen gezet, maar de site kan ook zo maar uit de lucht gaan. Dan zal een en ander mogelijk nog wel te benaderen zijn via archiefsites, maar eigenlijk zouden we dit niet verloren moeten laten gaan. Weet iemand hier meer van?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Maak je geen zorgen, in het rip draadje op diya heeft gestaan dat Linkwitz geregeld heeft dat de site tot in de eeuwigheid in de lucht blijft ( wat ook de wens van zijn vrouw is). Kan zijn dat de site er even uit gelegen heeft door een verhuizing naar de nieuwe beheerders.
