Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door ds23man »

Laatst gewijzigd door ds23man op wo 12 sep 2018, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Linkwitz

Bericht door wouter »

Is hij hard achteruit aan het gaan? Lijkt best heftig zo
Gebruikersavatar
Tom Magchielse
Berichten: 1139
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
Locatie: Borger (Dr)

Re: Linkwitz

Bericht door Tom Magchielse »

Hij lijdt volgens berichten op het net aan prostaatkanker. Laten we er het beste van hopen.
Tom
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Linkwitz

Bericht door ds23man »

Op zijn eigen site:
linkw.JPG
Stadium 4 prostaatkanker.

Overlevingskans:
linkw2.JPG
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Linkwitz

Bericht door Shadow »

Was er al bang voor :(
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Linkwitz

Bericht door markbakk »

Is een rotziekte, heb er in de familie ervaring mee. :( Maar destijds ook geleerd dat ‘de man’ op zeer grote schaal deze aandoening krijgt, mits hij maar oud genoeg wordt. Hoop dat SL niet een ellendig verloop van de ziekte hoeft mee te maken, maar ik vrees het ergste.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Linkwitz

Bericht door satefan »

Heftig. Ik heb Siegfried eenmaal mogen ontmoeten op het burning amp festival in san francisco. Zeer amabele man.
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Linkwitz

Bericht door Lohengrimas »

Verdrietig... eigenlijk te pijnlijk ook om Koning Bullshit Fremer (die echt gelooft in magische kabels, e.d.) zo te zien praten met de man die zoveel demystificatie en rationaliteit in de “pursuit of beauty” heeft gestopt. Nouja, educatief filmpje iig.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz

Bericht door architect »

Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz

Bericht door architect »

Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Linkwitz

Bericht door Pjotr »

I.d.d. naar om te lezen. Je gunt dit echt niemand... :(
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: Linkwitz

Bericht door carolus »

..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Aan alle leden, met PK, in dit forum wens ik veel sterkte ....
Karel
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Linkwitz

Bericht door Pjotr »

carolus schreef:
..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Denk niet dat het de opzet was maar gênant is het wel :think:
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz

Bericht door Tymen »

Volgens het forum diyAudio is Siegfried Linkwitz vandaag overleden.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html

Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Linkwitz

Bericht door Shadow »

Zonde!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Linkwitz

Bericht door beijert »

Ach, wat zunde. Toch van kinds af aan gebruik mogen maken van (een deel van) zijn kennis.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Linkwitz

Bericht door Wieger61 »

Linkwitz R.I.P.

Zijn brede en diepgravende aanpak heeft me altijd gefascineerd: Analytisch, natuurkundig, empirisch (zowel objectief als subjectief), bouwtechnisch maar ook esthetisch, zowel in klank als vormgeving. Ik ga hem missen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Linkwitz

Bericht door Pjotr »

R.I.P. Mr. Linkwitz

Naast zijn drukke baan als ontwerper bij HP is hij meer dan 40 jaar een groot inspirator geweest voor de zelfbouwende audiohobbyisten met zijn eigen, soms gewaagde, audio hobbyprojecten. Niet alleen met diverse goede versterker ontwerpen maar later ook met vele luidspreker ontwerpen. Het begon met degelijke en goed geschreven artikelen in Wireless World eind jaren '70. En later toen het internet groot werd, ook met zijn eigen uiterst uitgebreide web site. Hij nam je mee in zijn eigen audio avonturen en nodigde je daarmee uit om zelf op avontuur te gaan. En hij liet je daarbij zien dat audio (en elektronica) geen hokus pokus is maar een combinatie van gedegen natuurkunde en gezonde creativiteit.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door jeroen_d »

Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door markbakk »

Een grootheid en inspiratiebron voor velen van ons is niet meer bij ons. In mijn ogen was Linkwitz ook een groot voorbeeld voor ons, in hoe je je ontwikkelingen in je liefhebberij vrij deelt met de hele wereld en hoe je die ook op hoog niveau kunt brengen. En zo zal ik me hem ook herinneren. Rust in vrede, Siegfried!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door richard »

Spijtig dit te moeten lezen. Maar hij heeft veel moois nagelaten.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door asterduc »

jeroen_d schreef:
Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
precies, zo zie ik dat ook Jeroen, een persoon met inhoud.
Hij is hier vertrokken, heeft achterom gekeken en met een lach op zijn gezicht gedacht, ze zullen altijd weten dat ik daar een tijdje geweest ben.
R.I.P. en wij zijn je zeer dankbaar.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door markbakk »

Ik zie dat de site van Linkwitz nog in de lucht is. Mijn grote vraag is: hoe lang nog. De erven Linkwitz hebben mogelijk al wel stappen gezet, maar de site kan ook zo maar uit de lucht gaan. Dan zal een en ander mogelijk nog wel te benaderen zijn via archiefsites, maar eigenlijk zouden we dit niet verloren moeten laten gaan. Weet iemand hier meer van?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door ds23man »

Maak je geen zorgen, in het rip draadje op diya heeft gestaan dat Linkwitz geregeld heeft dat de site tot in de eeuwigheid in de lucht blijft ( wat ook de wens van zijn vrouw is). Kan zijn dat de site er even uit gelegen heeft door een verhuizing naar de nieuwe beheerders.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018

Bericht door markbakk »

Oh dat is een goede nalatenschap!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”