nog een PHONODUDE
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: nog een PHONODUDE
Volgens mij zijn de kleinste spoeltjes van AE al geschikt voor 50mA. Die voldoen prima.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
De EZ90 of 6X4 met miniatuurvoetje (7pin) of EZ80 noval (9pin) danwel EZ40 en EZ41 rimlock (8pin)ronnydepony schreef:Bedankt Anne,
wat zou je er dan in plaats van die EZ81 insteken ?
Anne
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: nog een PHONODUDE
Draai je inmiddels alweer wat vinyl, Peter?211audio schreef:Ik ga voor een 6X4WA, een 6X4 of een EZ90!
Phonodude.jpg
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Als je zo'n afschermkap gebruikt, worden de bevestigingen hier van dan aan massa aangesloten ?
Re: nog een PHONODUDE
Ja als de buisvoet met je massa is verbonden met de bevestigingsboutjesronnydepony schreef:Als je zo'n afschermkap gebruikt, worden de bevestigingen hier van dan aan massa aangesloten ?
afschermkap.png
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Dus, ik gebruik een print-buisvoet, dus dan hoeven de bevestigingen niet aan massa ?
Re: nog een PHONODUDE
Sterker nogronnydepony schreef:Dus, ik gebruik een print-buisvoet, dus dan hoeven de bevestigingen niet aan massa ?
je kan ze dan niet eens vastzetten , Dus dit werkt niet op die print buisvoeten en de vraag is werkt die afscherming wel als hij niet aan massa zit
Edit
Kan je niet op de juiste steek een paar gaatjes in de print maken waar je met 6 kant messing afstand moeren die beugel waar je de afscherming op draait mee vast zet op een met aarde verbonden printbaan Ronny
Edit
Een metalen plaat overde print waar je die beugel van de buisvoet op vastzet en dat aan aarde ?
Dan gebruik je alleen die beugel en niet de voet welke erbij hoort
- Bijlagen
-
- 079D8FBF-8581-46C6-B2ED-0015F09ABED6.jpeg (7.45 KiB) 237 keer bekeken
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Om een voorlopig idee te geven, daar de printplaten zo goedkoop zijn in Thailand, dacht ik waarom er niet van profiteren en een Phonodude print ontwerpen waarbij enkel de trafo nog moet aangesloten worden.
Hier wil ik een beetje universeel denken en aansluitingen zowel kroonsteen als faston, met afschermkappen of niet;
andere suggesties steeds welkom als het bruikbaar is.
Een eerste idee van ontwikkeling zie je hier , print meet 150 op nog 250 mm, kostprrijs voor 10 stuks ongeveer 70€ ; dus voor 7€ kan je geen buil vangen voor zo'n print. kan het met 1 filament-voeding of neem ik liever 2, heb er denk ik nog net de plaats voor.
Hier wil ik een beetje universeel denken en aansluitingen zowel kroonsteen als faston, met afschermkappen of niet;
andere suggesties steeds welkom als het bruikbaar is.
Een eerste idee van ontwikkeling zie je hier , print meet 150 op nog 250 mm, kostprrijs voor 10 stuks ongeveer 70€ ; dus voor 7€ kan je geen buil vangen voor zo'n print. kan het met 1 filament-voeding of neem ik liever 2, heb er denk ik nog net de plaats voor.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Ex-forumlid Koifarm had daar ook al 's iets voor getekend.
Anne
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Ik weet het Anne, is met moeite nog actief op diyaudio, had daar een ontwerp gestart wat mij wel aansprak, maar een jaar later stil niets.
Re: nog een PHONODUDE
Ha Robert,RobertD schreef:Draai je inmiddels alweer wat vinyl, Peter?211audio schreef:Ik ga voor een 6X4WA, een 6X4 of een EZ90!
Phonodude.jpg
Ja, ik heb een Pro-ject RPM 1.3 Genie staan een krat vol met LP's. Klinkt lekker, maar in tegenstelling tot wat veel liefhebbers roepen: niet altijd even goed als een hi-res digitale versie van hetzelfde album. Maar misschien moet je daar de 'duizenden euro versies' van de componenten voor gebruiken
- Bijlagen
-
- 6n3.jpg (26.68 KiB) 182 keer bekeken
