nog een PHONODUDE

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door RobertD »

Volgens mij zijn de kleinste spoeltjes van AE al geschikt voor 50mA. Die voldoen prima.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

Bedankt Anne,
wat zou je er dan in plaats van die EZ81 insteken ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door Ah!buis »

ronnydepony schreef:
Bedankt Anne,
wat zou je er dan in plaats van die EZ81 insteken ?
De EZ90 of 6X4 met miniatuurvoetje (7pin) of EZ80 noval (9pin) danwel EZ40 en EZ41 rimlock (8pin)
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door OpaBert »

Of 2x1N4007 :hide:
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door 211audio »

Ik ga voor een 6X4WA, een 6X4 of een EZ90!
Phonodude.jpg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door RobertD »

211audio schreef:
Ik ga voor een 6X4WA, een 6X4 of een EZ90!

Phonodude.jpg
Draai je inmiddels alweer wat vinyl, Peter?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

Als je zo'n afschermkap gebruikt, worden de bevestigingen hier van dan aan massa aangesloten ?
afschermkap.png
afschermkap.png (26.21 KiB) 240 keer bekeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door OpaBert »

ronnydepony schreef:
Als je zo'n afschermkap gebruikt, worden de bevestigingen hier van dan aan massa aangesloten ?
afschermkap.png
Ja als de buisvoet met je massa is verbonden met de bevestigingsboutjes
Bijlagen
F76280A9-B919-4ABF-8F79-9A89A1AEF1F1.jpeg
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

Dus, ik gebruik een print-buisvoet, dus dan hoeven de bevestigingen niet aan massa ?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door OpaBert »

ronnydepony schreef:
Dus, ik gebruik een print-buisvoet, dus dan hoeven de bevestigingen niet aan massa ?
Sterker nog
je kan ze dan niet eens vastzetten , Dus dit werkt niet op die print buisvoeten en de vraag is werkt die afscherming wel als hij niet aan massa zit :?:
Edit
Kan je niet op de juiste steek een paar gaatjes in de print maken waar je met 6 kant messing afstand moeren die beugel waar je de afscherming op draait mee vast zet op een met aarde verbonden printbaan Ronny :!:
Edit :think:
Een metalen plaat overde print waar je die beugel van de buisvoet op vastzet en dat aan aarde ?
Dan gebruik je alleen die beugel en niet de voet welke erbij hoort :relax:
Bijlagen
079D8FBF-8581-46C6-B2ED-0015F09ABED6.jpeg
079D8FBF-8581-46C6-B2ED-0015F09ABED6.jpeg (7.45 KiB) 233 keer bekeken
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

Om een voorlopig idee te geven, daar de printplaten zo goedkoop zijn in Thailand, dacht ik waarom er niet van profiteren en een Phonodude print ontwerpen waarbij enkel de trafo nog moet aangesloten worden.
Hier wil ik een beetje universeel denken en aansluitingen zowel kroonsteen als faston, met afschermkappen of niet;
andere suggesties steeds welkom als het bruikbaar is.
Een eerste idee van ontwikkeling zie je hier , print meet 150 op nog 250 mm, kostprrijs voor 10 stuks ongeveer 70€ ; dus voor 7€ kan je geen buil vangen voor zo'n print.
Volledig.png
kan het met 1 filament-voeding of neem ik liever 2, heb er denk ik nog net de plaats voor.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

"op nog geen 250mm"
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door Ah!buis »

Ex-forumlid Koifarm had daar ook al 's iets voor getekend.
Anne
Bijlagen
dudekoi.jpg
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door ronnydepony »

Ik weet het Anne, is met moeite nog actief op diyaudio, had daar een ontwerp gestart wat mij wel aansprak, maar een jaar later stil niets.
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: nog een PHONODUDE

Bericht door 211audio »

RobertD schreef:
211audio schreef:
Ik ga voor een 6X4WA, een 6X4 of een EZ90!

Phonodude.jpg
Draai je inmiddels alweer wat vinyl, Peter?
Ha Robert,

Ja, ik heb een Pro-ject RPM 1.3 Genie staan een krat vol met LP's. Klinkt lekker, maar in tegenstelling tot wat veel liefhebbers roepen: niet altijd even goed als een hi-res digitale versie van hetzelfde album. Maar misschien moet je daar de 'duizenden euro versies' van de componenten voor gebruiken :wink: Ik heb mij wat 'luxe' betreft, beperkt tot het gebruik van Mundorf Silver-Gold voor de condensatoren en Takman weerstandjes.
amp.jpg
Bijlagen
6n3.jpg
6n3.jpg (26.68 KiB) 178 keer bekeken
Plaats reactie